Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon wimpelt garantie af

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon wimpelt garantie af

    ik heb vandaag bericht gehad van dealer ivm defect G7x
    deze is 6 maand oud en in perfecte staat .
    nu zeggen ze bij canon dat dit komt door valschade en dus geen garantie
    plots waren enkele knoppen op achterzijde " dood"
    toestel was in nieuwstaat, verkoper heeft dit bij afgifte zo nauwkeurig bekeken dat ik er al ambetant van werd en niks gevonden
    nu heb ik keuze, betalen voor reparatie, of 75 euro betalen en onhersteld terug krijgen of toestel gewoon kwijt ... nog beetje chantage erbij

  • #2
    Re: canon wimpelt garantie af

    Hierop kan en wil ik geen standpunt in nemen.
    1) Als je een toestel binnen brengt ter herstelling wordt nagegaan wat er precies kapot is en wordt eveneens nagegaan hoe het defect is ontstaan.
    2) Als de schade binnen de garantie valt wordt herstelling gedaan
    3) Valt de schade niet onder garantie dan wordt een offerte opgesteld en is het aan de klant te oordelen wat hij wenst te doen. Laat hij geen herstelling doen dan wordt ofwel het toestel gehouden ofwel dient een bepaald bedrag betaald.

    Dit is een normale gang van zaken en dat dient normaal ook je dealer je hebben verteld wanneer je je toestel binnen deed.
    Over het wel of niet correct zijn dat het toestel gevallen is iets waar je met de hersteldienst moet over discuteren. Maar, ze hebben het zelden fout.

    Chantage ? NEEN
    75 Euro voor het technische onderzoek naar defecten en opnieuw dichtmaken toestel en opstellen offerte lijkt veel, maar is me normaal.

    Dat de schade niet onder de garantie valt ? Daar moet je dan maar over discussiëren met de hersteldienst. Dat je dealer die fouten eventueel niet zag ? Normaal, hij opent dan ook wel niet het fototoestel.
    Je kan wel even het bestek opvragen en zien wat er nu echt kapot is en hoeveel het je uiteindelijk kosten zal.

    Merk op: Je schrijft dat je toestel in perfecte staat is, waarom breng je het dan binnen voor herstelling ?
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: canon wimpelt garantie af

      Chantage ? NEEN
      75 Euro voor het technische onderzoek naar defecten en opnieuw dichtmaken toestel en opstellen offerte lijkt veel, maar is me normaal.

      Dat de schade niet onder de garantie valt ? Daar moet je dan maar over discussiëren met de hersteldienst. Dat je dealer die fouten eventueel niet zag ? Normaal, hij opent dan ook wel niet het fototoestel.
      Je kan wel even het bestek opvragen en zien wat er nu echt kapot is en hoeveel het je uiteindelijk kosten zal.

      Merk op: Je schrijft dat je toestel in perfecte staat is, waarom breng je het dan binnen voor herstelling ?[/QUOTE]

      toestel werd binnen gebracht omdat knopjes niet meer reageerden

      chantage ja, ik verwacht dat mijn toestel gewoon hersteld wordt, anders kan iemand morgen de grootste brol verkopen en bij garantie gevallen zeggen, valschade ...
      ze vragen slechts 92 euro om het te herstellen en 75 om niet hersteld terug te sturen, maar uit principe betaal ik geen herstelling die onder garantie zou moeten vallen, ik betaal nog eerder 75 euro om er sloop filmpje van te maken
      Last edited by yoep; 10 november 2016, 12:30.

      Comment


      • #4
        Re: canon wimpelt garantie af

        Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
        chantage ja, ik verwacht dat mijn toestel gewoon hersteld wordt, anders kan iemand morgen de grootste brol verkopen en bij garantie gevallen zeggen, valschade ...
        ze vragen slechts 92 euro om het te herstellen en 75 om niet hersteld terug te sturen, maar uit principe betaal ik geen herstelling die onder garantie zou moeten vallen, ik betaal nog eerder 75 euro om er sloop filmpje van te maken
        17 euro valt toch mee voor de reparatie?

        Je hebt ook onafhankelijke reparatie bureau' s. Ik weet niet of je ze ook voor camera' s hebt, maar als je die hebt. Dan zou je een tegen onderzoek kunnen overwegen. Weet wel dat dit ook geld kan kosten.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: canon wimpelt garantie af

          Yoep, als je toestel net geen 6 maanden oud was, dan is het aan Canon om te bewijzen dat het defect door jou veroorzaakt is -en ik denk niet dat ze die moeite gaan doen.
          Als het toestel meer dan 6 maanden oud is, dan is het aan jou om te bewijzen dat het gebrek al bestond toen je het toestel kocht, en dan kan je niet veel doen denk ik.
          Je zegt dat je dealer het toestel nauwkeurig bekeken heeft; volgens mij heeft hij/zij dat gedaan om je die 75 EUR te besparen in geval van duidelijke valschade.
          De vraag is ook: heb je het laten vallen? Indien ja, dan moet je de herstelkost aanvaarden (vind ik), zelfs al was het nog net geen half jaar oud. Indien niet, dan gaat het om de leeftijd: een half jaar oud of niet.

          Comment


          • #6
            Re: canon wimpelt garantie af

            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
            17 euro valt toch mee voor de reparatie?

            Je hebt ook onafhankelijke reparatie bureau' s. Ik weet niet of je ze ook voor camera' s hebt, maar als je die hebt. Dan zou je een tegen onderzoek kunnen overwegen. Weet wel dat dit ook geld kan kosten.
            het is puur uit principe, garantie - service hoort gratis te zijn, anders kan ik evengoed op ebay kopen . en als iemand mij ambeteert ben ik ambetant terug, maar misschien denken ze bij kamera express wel dat slechte reclame ook reclame is

            Comment


            • #7
              Re: canon wimpelt garantie af

              1. Yoep jouw toestelletje heeft een best lage verkoopwaarde. Dus Canon heeft weinig winst erop.
              2. Daarnaast heeft de verkoper misschien nog net 10 a 30 euro winst. Ik heb ooit in een bevriende foto winkel gehoord dat ze toestellen verkochten waar nog geen 10 euro winst op zat. Hij heeft dus weinig speling.
              3. In de Benelux hebben we een hoge uurloon. Dus het kan voor de fabrikant goed 30 euro per uur kosten, inclusief loon belasting, pensioen bijdrage, bla bla.
              Als je dan 2 uurtjes ermee bezig bent hem in en uit elkaar halen, dan kost het al 60 euro. Wat een uur de reparateur aan het werk zetten kost, weet ik niet. Gewoon puur speculaties.
              4. Het verzenden/verpakken etc kost ook weer een bepaald bedrag.
              Al deze factoren maken dat gij die rekening zo hoog vind.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: canon wimpelt garantie af

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                1. Yoep jouw toestelletje heeft een best lage verkoopwaarde. Dus Canon heeft weinig winst erop.
                2. Daarnaast heeft de verkoper misschien nog net 10 a 30 euro winst. Ik heb ooit in een bevriende foto winkel gehoord dat ze toestellen verkochten waar nog geen 10 euro winst op zat. Hij heeft dus weinig speling.
                3. In de Benelux hebben we een hoge uurloon. Dus het kan voor de fabrikant goed 30 euro per uur kosten, inclusief loon belasting, pensioen bijdrage, bla bla.
                Als je dan 2 uurtjes ermee bezig bent hem in en uit elkaar halen, dan kost het al 60 euro. Wat een uur de reparateur aan het werk zetten kost, weet ik niet. Gewoon puur speculaties.
                4. Het verzenden/verpakken etc kost ook weer een bepaald bedrag.
                Al deze factoren maken dat gij die rekening zo hoog vind.
                Rogier, ik vind de rekening helemaal niet hoog moest het mijn schuld zijn dat dit toestel defect is, maar het is het principe van garantie waar ze vanonder muizen met onnozele uitvluchten
                en trouwens, met die winst zal het wel meevallen, ze verkopen dit toestel aan dubbel van prijs van hun instap dslr

                Comment


                • #9
                  Re: canon wimpelt garantie af

                  Fabrikanten en service punten hebben er de laatste jaren een handje van weg om de schuld maar al te snel in de klant zijn schoenen te schuiven.
                  Ik heb dit vroeger bij een Nikon D300 gehad. Na 1,5 jaar was de sluiter defect. Onheil van buitenaf was hun uitleg. Heb zelfs de foto's met meta data toen bezorgd maar die Nikon hersteldienst die fotokonijnenberg Turnhout gebruikt is in Nederland en die had daar geen oren naar.
                  Konijnenberg verkoopt trouwens Nederlandse toestellen in Belgie. In Nederland was toen destijds de consumentenwetgeving verschillend met Belgie. Ik weet niet hoe dit de dag van vandaag zit.
                  Ik koop sindsdien geen camera body's meer in winkels van Nederlandse afkomst.
                  http://www.waarisjan.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon wimpelt garantie af

                    Oorspronkelijk geplaatst door Joris Elvenboom Bekijk bericht
                    Yoep, als je toestel net geen 6 maanden oud was, dan is het aan Canon om te bewijzen dat het defect door jou veroorzaakt is -en ik denk niet dat ze die moeite gaan doen.
                    Als het toestel meer dan 6 maanden oud is, dan is het aan jou om te bewijzen dat het gebrek al bestond toen je het toestel kocht, en dan kan je niet veel doen denk ik.
                    Dacht dat de termijnen 1 jaar waren en niet 6 maanden?

                    Je hebt 2 jaar wettelijke garantie in Belgie.
                    In het eerste jaar ligt de bewijslast bij de verkoper (Canon), in het 2de bij de koper.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon wimpelt garantie af

                      Mss iets los gekomen in de body wat ze wijten aan val/stoot schade.
                      Tja, waar ligt dan de fout?
                      Moeilijk te bewijzen van beide zijden.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon wimpelt garantie af

                        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                        Dacht dat de termijnen 1 jaar waren en niet 6 maanden?

                        Je hebt 2 jaar wettelijke garantie in Belgie.
                        In het eerste jaar ligt de bewijslast bij de verkoper (Canon), in het 2de bij de koper.
                        Nope, 6 maand.

                        Meer info bij economie.fgov

                        Comment


                        • #13
                          Re: canon wimpelt garantie af

                          Het is gewoon ongelooflijk dom van Canon om dit soort discussie te starten rond garantie en het te vertikken te klant te helpen wanneer het over een armzalige €18 extra gaat. Wat een service .
                          Zeker wanneer ik vals beschuldigd wordt de oorzaak van het probleem te zijn en het het toestel niet had laten vallen zoals Canon beweert, zou ik het merk laten voor wat het was en elders een vervanger kopen, gewoon al principe.
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: canon wimpelt garantie af

                            Of het dom is van Canon weet ik niet. Sorry, ik heb hier maar één klok horen luiden en buiten de info hier gegeven is er niets waar ik bijkomende info vinden kan om een standpunt in te nemen of te verdedigen .
                            Ik geloof wel niet dat Canon zo dom is als lijkt, noch minder dat zij niet weten wat ze doen.
                            Doet me denken aan het nieuws van zaterdag avond ivm kasteelmoord.
                            Eerst weet men van niets, dan werd enkel gevraagd even een handmatige waarschuwing te geven en nu is het plots een moord-opdracht ...
                            Toestel kan bv gevallen zijn of ergens hard tegenaan gestoot waarbij de fout pas later naar boven komt wegens gebruik.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #15
                              Re: canon wimpelt garantie af

                              In theorie is dat inderdaad misschien een correcte redenering van Canon Wim, maar in de praktijk gaat het om €18... Men spendeert miljoenen aan reclame rond kwaliteit, technologie, betrouwbaarheid, service, enz. Voor een klant maakt die €18 echter meer verschil dan alle reclame bij elkaar, om nog niet te spreken van het "doorvertel-effect" (zoals hier nu). Bv. bij auto's kent men het principe van "tegemoetkoming" buiten garantie, net om dezelfde reden.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X