Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winter zal komen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Winter zal komen





    Tussen al die fantastische wereldfoto's die hier de laatste tijd gepost worden, toch eens eentje van ons eigen landje plaatsen.

    Op weg met den otto van Marche-En-Famenne naar Luik, en zag rechts van me deze drie boompies. Pas 10km verder van die would-be autostrade af geraakt, en dan zoeken zoeken zoeken om ze terug te vinden. Ik had geen statief bij, dus gewoon van op de grond liggend en rollend de compo gezocht die me het meest aanstond. Soms voel je gewoon dat een foto is zoals je foto's zelf wil maken.

    (Sommigen zullen zich misschien wel storen aan de onscherpheid van de blaadjes op de voorgrond, maar mij storen die dus niet. nah.)


    Flickr versie.

    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Winter zal komen

    Mooi opname Pieter en je hebt goed gerold voor de compo want die is zeker geslaagd
    De voorgrond, mjah ....

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Winter zal komen

      Mooi!
      En dit is zo een zeldzaam geval waar de onscherpte in de voorgrond mij niet stoort, integendeel, het past zelfs bij de herfstsfeer
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Winter zal komen

        Leuk die drie bomen met verschillend bladerentooi; zou ietwat van de voorgrond wegsnijden en dan kan hij zo aan de muur!

        Comment


        • #5
          Re: Winter zal komen

          Mijn ogen schieten razendsnel naar de boompjes met de verschillende kleuren. Dus ik heb de onscherpte in de voorgrond niet als storend ervaren.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Winter zal komen

            zeker de moeite van al je inspanningen waard

            Comment


            • #7
              Re: Winter zal komen

              mooi standpunt en fijn herfstgevoel
              ja BD landschap is de laatste wat internationaal geworden hè

              Comment


              • #8
                Re: Winter zal komen

                Gewoon een mooi simplistisch beeld, de bomen zijn hier het grote onderwerp, dus inderdaad de onscherpe in de voorgrond vind ik ook zeker niet storend..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Winter zal komen

                  dank je wel voor de commentaartjes.

                  ik had geprobeerd om beetje voorgrond weg te snijden, maar zijn functie als evenwicht in de rechterhoek, en het vage idee van een schuine streep, blijkt belangrijker voor de foto dan dat ik op het eerste gedacht dat. Daarom dat het deze versie geworden is. Zou de eigenlijke compositie ook wat breken. Je zal het dus met deze versie moeten doen...
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Winter zal komen

                    Heel geslaagd. Voor mij hoeft er niks aangepast te worden
                    https://www.behance.net/Lynx1966

                    Comment


                    • #11
                      Re: Winter zal komen

                      Vind het een mooie foto, de onscherpte in de voorgrond geeft naar mijn mening meer kracht aan het totaalbeeld.
                      Alles scherp gaat de foto saaier worden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Winter zal komen

                        Mooi beeld, misschien toch wat te veel voorgrond maar das smaak. Wat nog beter zou zijn is er een vierkantige uitsnede van d te maken met de bomen centraal.
                        Eerlijkheid duurt het langst!!
                        Mijn website: http://www.degrafon.be/

                        Comment

                        Working...
                        X