Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

    ik werk al jaren met een canon 40d macro, twin lite mt-24ex en Mp-e65mm lens waarbij ik manueel instel en flits.

    Mijn 40d heeft de geest begeven is en vervangen door een 50d.
    nu kom ik tot de vaststelling dat ik op M met macro twin lite mt-24ex op ETTL precies steeds te vroeg flits.
    Maw de resultaten zijn dezelfde of ik nu flits ( zelf vol vermogen) of niet flits, precies of de flits vroeger werkt dan dat het gordijn opent.

    Iemand een idee ? flits staat nochtans op 1ste gordijn, E-TTL II gemiddeld
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

    Heb je een onderbelicht beeld of is alles wit?? Gaat de flits af??Waarschijnlijk wel volgens je beschrijft.Kun je de scherptediepte bepalen met je body?(ergens een knopje op je body.Ken de 50d niet).Weet je of je diafragma wel opengaat.
    Heb juist getest op een 70d met een 65 en 24 ex:geen probleem.
    In de handleiding van de 24ex vind ik niets dat dit kan veroorzaken.
    Misschien toch de camera.Flitsinstellingen even controleren,eventueel resetten van de body.
    Is dit een tweede hands??Mogelijk heeft de vorige eigenaar één en ander gewijzigd.
    Werkt de camera perfect met een opzetflits(430 of 580).Indien wel zou de synchro goed moeten zitten.
    Een 50d zou compatibel moeten zijn met een ex-24.
    Heb je al eens je 24 ex manueel ingesteld??Dan kun je eventueel weten dat de sync goed werkt.Heb je geen last van al die metingen vooraf,preflits,ettl etc.
    Last edited by demuro; 10 november 2016, 11:48. Reden: aanvulling

    Comment


    • #3
      Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

      als ik in M stand fotograaf met dezelfde instellingen ( F, sluitertijd en iso) met of zonder de flits ( op ETTL) krijg ik hetzelfde resultaat met uitzonder dat de kleurbalans is aangepast.

      als de flits werkt in ETTL , dan zie ik door de zoeker de flits afgaan wat in principe niet zou mogen want mijn sluiter zou eerst moeten opengaan. idem mij instelling op 2de gordijn.

      24ex in manueel schiet niet af, hij verspringt terug naar ETTL

      Met 40D lukte alles, 50D is tweedehands maar in goeie conditie

      mijn materiaal is allemaal nikon behalve mijn 24ex en mp-e65 voor extreme macro dus kon ik niet testen met ander canon materiaal.
      Ik probeer reset en hou je op de hoogte
      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

      IMac/IPad/Mac Air 
      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

      Comment


      • #4
        Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

        Je flits zien afgaan door de zoeker betekent meestal dat je flits te vroeg afgaat.Spiegel is nog niet opgeklapt.Kan soms de preflits zijn,maar de rest moet goed belicht zijn.
        Dat je ex 24 manueel terug gaat naar ETTL moet toch iets te maken hebben met de communicatie tussen body en flits.
        Heb via google iets gevonden over probleem met een 40D,maar geen oplossing.
        Daar bij jou de 40D goed werkte,kan het toch ergens een instellingsfout zijn.
        Succes.

        Comment


        • #5
          Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

          Als de camera manueel is ingesteld, en de flitser in ETTL, dan zal de flitser altijd een pre-flash geven voor de lichtmeting.
          Zijn er in de camera zelf geen instellingen te vinden om de flitser manueel te laten werken?
          Vanaf een bepaalde reeks kan je in de cameramenu's een aantal instellingen voor de flitser terugvinden.
          Voor zover ik mij kan herinneren was dat bij de 40D nog niet het geval, maar ik weet ook niet vanaf welk model er die instellingen zijn bijgekomen (een 50D heb ik nooit zelf gebruikt, een 40D wel).

          Als ik de 430EX II of de oude 580EX instel dat die manueel moeten werken, dan blijven die dat altijd doen, ook voor de volgende foto's.
          Bij mijn camera's heb ik nooit instellingen voor de flitser aangepast in de cameramenu's, ik heb dat altijd gedaan op de flitser zelf.
          Ik heb ook geen ervaring met een 24EX...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

            alles getest op andere bodies, andere lenzen en andere flitsten zowel op schoentje als met draadloze triggers.

            mijn flitst werkt perfect op andere body maar andere opzetflitsen niet om mijn body, noch rechtstreeks noch via draadloze triggers.

            Het probleem moet liggen bij het schoentje dat geen signaal stuurt ( terwijl de flits wel wordt erkend) .....
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

              Misschien niet echt aan te raden, maar heb je de flitsschoencontacten al eens gereinigd? Ik heb dit probleem ook een keer gehad na in de regen te hebben fotografeert en waarbij de regen op de flitsschoencontacten wat nauwelijks zichtbare viezigheid had achtergelaten waardoor de flitser niet goed communiceerde.

              Mijn broer heeft het toen heel deftig opgelost met een glasvezelpen (best een mondmaskertje en beschermbril opdoen als je ermee werkt, die dingen geven venijnig fijn stof af als je ermee werkt) maar met een vochtig doekje moet het denk ik ook wel lukken.

              Comment


              • #8
                Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                alles getest op andere bodies, andere lenzen en andere flitsten zowel op schoentje als met draadloze triggers.

                mijn flitst werkt perfect op andere body maar andere opzetflitsen niet om mijn body, noch rechtstreeks noch via draadloze triggers.

                Het probleem moet liggen bij het schoentje dat geen signaal stuurt ( terwijl de flits wel wordt erkend) .....
                Zoals hierboven reeds beschreven, heb je het schoentje al gereinigd ?

                ps Is dat nog steeds de MPE die je van mij gekocht hebt Devid ?

                grts
                Sieg
                Last edited by Sieg; 23 november 2016, 11:38. Reden: ps
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

                  Dag Sieg,

                  idd nog met jouw MpE en ook 24 EX.
                  K'heb mij een nieuwe occasion canon 50D gekocht en flitsten werkt terug normaal.
                  Er moet een defect geweest zijn op het schoentje ....
                  nu terug wachten op insecten
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

                    Blij te horen Devid dat je nog steeds met die lens werkt

                    Als je de oude 50D nog hebt zou je kunnen overwegen om 'm zelf eens open te doen.
                    Denk wel dat er filmpjes op het net te vinden zijn

                    ps. net dit gevonden http://www.conraderb.com/flashrepair/

                    grts
                    Sieg
                    Last edited by Sieg; 23 november 2016, 15:05. Reden: ps
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

                      thx , k'zal het gebruiken mocht die nieuwe occasie in dezelfde ziekte vallen .De defecte is terug bij de verkoper die mij spontaan een ander toestel toestuurde.
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment

                      Working...
                      X