Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

    ik werk al jaren met een canon 40d macro, twin lite mt-24ex en Mp-e65mm lens waarbij ik manueel instel en flits.

    Mijn 40d heeft de geest begeven is en vervangen door een 50d.
    nu kom ik tot de vaststelling dat ik op M met macro twin lite mt-24ex op ETTL precies steeds te vroeg flits.
    Maw de resultaten zijn dezelfde of ik nu flits ( zelf vol vermogen) of niet flits, precies of de flits vroeger werkt dan dat het gordijn opent.

    Iemand een idee ? flits staat nochtans op 1ste gordijn, E-TTL II gemiddeld
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex

    Heb je een onderbelicht beeld of is alles wit?? Gaat de flits af??Waarschijnlijk wel volgens je beschrijft.Kun je de scherptediepte bepalen met je body?(ergens een knopje op je body.Ken de 50d niet).Weet je of je diafragma wel opengaat.
    Heb juist getest op een 70d met een 65 en 24 ex:geen probleem.
    In de handleiding van de 24ex vind ik niets dat dit kan veroorzaken.
    Misschien toch de camera.Flitsinstellingen even controleren,eventueel resetten van de body.
    Is dit een tweede hands??Mogelijk heeft de vorige eigenaar één en ander gewijzigd.
    Werkt de camera perfect met een opzetflits(430 of 580).Indien wel zou de synchro goed moeten zitten.
    Een 50d zou compatibel moeten zijn met een ex-24.
    Heb je al eens je 24 ex manueel ingesteld??Dan kun je eventueel weten dat de sync goed werkt.Heb je geen last van al die metingen vooraf,preflits,ettl etc.
    Last edited by demuro; 10 november 2016, 11:48. Reden: aanvulling

    Comment


    • #3
      Re: flits misterie op canon 50d en macro twin lite mt-24ex