Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18-35 mm 35mm f/1.8 Art breedhoek Canon EF-S voor concert fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18-35 mm 35mm f/1.8 Art breedhoek Canon EF-S voor concert fotografie

    Hallo,
    is een 18-35 mm 35mm f/1.8 Art breedhoek Canon EF-S ook geschikt voor concertfotografie?. Ik heb een 7d canon camera, een 50 mm 1.8 prime lens en een 85 mm prime lens. Ik fotografeer meestal concerten in kleine zaaltjes. Af en toe grotere zalen. Is die lens goed daarvoor?
    Groetjes Wim

  • #2
    Re: 18-35 mm 35mm f/1.8 Art breedhoek Canon EF-S voor concert fotografie

    In kleine zaaltjes kan je dicht genoeg komen om met een breedhoek te werken, voor grotere optredens kan je bepaalde foto's maken met breedhoek, maar gewoonlijk zal je daar toch ook nog een langere lens willen gebruiken (70-200 f2,8 is voor de meeste fotografen de "standaardlens" voor concertfotografie).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: 18-35 mm 35mm f/1.8 Art breedhoek Canon EF-S voor concert fotografie

      En de lens zelf, geeft deze goede resultaten qua scherpe?

      Comment


      • #4
        Re: 18-35 mm 35mm f/1.8 Art breedhoek Canon EF-S voor concert fotografie

        Bij voldoende hoge sluitertijd snelheid zal hij best wel goede scherpe resultaten geven. Maar weet wel dat je met deze lens op laten we zeggen 1 meter van het podium moet staan en je hebt geen foto' s van de artiesten afzonderlijk. Je zult heel het podium op de foto hebben staan van 2 a 3 meter breed. Is dit wat voor foto' s je graag hebt? Zoals mijn voorganger aanhaalde is de 70-200 een betere keuze. Maar aangezien je die niet hebt, zou ik zeker ook je 85mm prime meenemen. Denk dat je met die lens in combinatie met de 50 prime en losse flits (wel even vragen of je dat mag) meer bevredigender resultaten hebt.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: 18-35 mm 35mm f/1.8 Art breedhoek Canon EF-S voor concert fotografie

          Ik heb een 50 mm 1.8 en een 85 mm 1.8 waarmee ik tot nu toe foto's nam. Daar ik veel kleine zaaltjes doe voor concerten mis ik een lens die bvb meerdere muzikanten in beeld kan brengen. Ook dacht ik aan een Tamron SP 35mm f1.8 VC USD prime lens, of aan een tamron 24-70 2.8 zoomlens. Maar door een nek operatie 2 maanden geleden kijk ik ook naar het gewicht van de lens.

          Comment


          • #6
            Re: 18-35 mm 35mm f/1.8 Art breedhoek Canon EF-S voor concert fotografie

            17/18-50 F2.8 VR/OS/VC (Nikon/Sigma/Tamron in willekeurige volgorde)
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment

            Working...
            X