Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera??

    Hoi iedereen,

    Ik zou me graag wat verdiepen in fotografie, als hobby.
    Ik wil heel graag oefenen om foto's als deze te kunnen maken:
    http://jessicafotografie.com/portfolio-wedding/

    Nu vraag ik me af welke camera ik me best aanschaf hiervoor en hebben jullie tips ivm de instellingen. Ik heb momenteel een goede camera van Nikon (coolpix p7100), maar ik denk er al lang over om een canon spiegelreflexcamera te kopen. Welke camera/body en lenzen raden jullie aan voor dit soort romantische, dromerige foto's? Ook een heel wazige achtergrond en mooie,scherpe avondfoto's waar lichtjes op de achtergrond grote wazige bollen zijn vind ik prachtig. Alle tips en tricks zijn Welkom!

    Thx!

  • #2
    Re: Welke camera??

    Heb je genoeg geld op zak? Dit is een mogelijkheid :
    Sony A7RII
    Sony 24-70/2.8 GM
    Sony 70-200/2.8 GM
    Sony 85/1.4 GM

    Wil je die mooie onscherpe achtergronden dan zou ik voor full frame gaan icm een lichtsterke lens.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera??

      Voor erg wazige achtergronden zoals voor wedding ben je genoodzaakt fullframe te gaan, in combinatie met lichtsterke lenzen uitt

      Verder zul je nog een grote drijfveer moeten hebben.voor je nabewerking op punt te zetten, zo'n beeld is behoorlijk wat kennis voor nodig

      Maar als je dit erg graag wilt is dat geen groot probleem lijkt me

      Succes alvast!

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera??

        Je kunt ook de exif bekijken van de foto's:

        Zo leert men dat deze foto bv gemaakt is op een FX toestel met 85mm 1.8 op F2.

        Dus een full frame camera met een reeks 1.8 lenzen zou volstaan. Maar voor echt mooie dromerige beelden is een 85mm 1.2/1.4 ,135mm F2 en 200mm 1.8/2 wel handig. Heb alleen de 85mm ooit getest in de foto winkel van de aangehaalde lenzen.

        Maar als je een instap DSLR FX camera koopt zoals de 6D / D600 met een relatief goedkope 50mm 1.8 + 85mm 1.8 kun je al zulke mooie beelden genereren.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera??

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          Voor erg wazige achtergronden zoals voor wedding ben je genoodzaakt fullframe te gaan, in combinatie met lichtsterke lenzen uitt
          Lichtsterke lenzen, zeker. Maar fullframe een noodzaak? Nee, daar ben ik het echt niet mee eens. Neem bv. een Fuji in combinatie met de 56mm 1.2, daar haal je toch prachtige resultaten mee?

          Fuji X-T20, Fuji X-T1, Fuji X100, Sony RX100
          Fuji 56mm f1.2, Fuji 16mm f1.4, Fuji 35mm f1.4, Fuji 18-55mm f2.8-4.0, Fuji 55-200mm f3.5-4.8, Samyang 12mm f2

          Comment


          • #6
            Welke camera??

            Oorspronkelijk geplaatst door KrisR79 Bekijk bericht
            Lichtsterke lenzen, zeker. Maar fullframe een noodzaak? Nee, daar ben ik het echt niet mee eens. Neem bv. een Fuji in combinatie met de 56mm 1.2, daar haal je toch prachtige resultaten mee?
            Ben ik ook niet mee eens. Fullframe is zeker niet nodig.

            Ik gebruik een nikon d7200 met een paar prime lenzen, 35 & 50 mm 1.8

            Kan je prachtige foto's mee maken.

            Maar als je minder geld wil uitgeven kan je evengoed een 3400 kopen met dezelfde lenzen. Plezier gegarandeerd!


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera??

              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
              Heb je genoeg geld op zak? Dit is een mogelijkheid :
              Sony A7RII
              Sony 24-70/2.8 GM
              Sony 70-200/2.8 GM
              Sony 85/1.4 GM

              Wil je die mooie onscherpe achtergronden dan zou ik voor full frame gaan icm een lichtsterke lens.
              Daarvoor heb je inderdaad wel een heel degelijk budget nodig...

              Iets goedkopere FF-oplossing is :

              Sony A7II
              Sony 24-70/4
              Sony 70-200/4
              Sony 55/1.8 of 90/2.8
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera??

                Oorspronkelijk geplaatst door KrisR79 Bekijk bericht
                Lichtsterke lenzen, zeker. Maar fullframe een noodzaak? Nee, daar ben ik het echt niet mee eens. Neem bv. een Fuji in combinatie met de 56mm 1.2, daar haal je toch prachtige resultaten mee?
                De fuji 56mm 1.2 is idd het equivalent van een 85mm 1.8 op fullframe, maar dit is niet de enige lens die je gebruikt voor foto's met erg beperkte scherptediepte/wedding, de 50mm 1.8 of 1.4, de 35mm 1.4, enzoverder

                Voor te fotograferen met beperkte scherptediepte/wedding geld fullframe toch nog altijd als the way-to-go lijkt me...

                Maar idd niet noodzakelijk, je kan met apsc al mooi in de buurt komen

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Welke camera??

                  Mijn mond valt een beetje open dat jullie iemand die wil beginnen met een spiegelreflex, meteen de hele fietsenwinkel aanraden

                  Beste Vanda,

                  Het is leuk dat je ook dergelijke fotos wil maken, maar heb je eigenlijk al wat ervaring en kennis over fotografie ?
                  Er is wel wat meer nodig dan enkel top materiaal, en dan maar fotos maken.

                  Ik zou als ik jou was eerst investeren in een, eventuele 2de handse APS-C body en bv een 50mm 1.8 of 1.4 lens.
                  Daar kan je dan al heel wat ervaring mee opdoen. Als je daar echt goede resultaten mee kan maken, dan je dan je camera body inruilen voor een beter toestel.

                  Je weet dan ook meer waar je keuzes zullen vallen, en hebt minder kans op verkeerde keuzes.
                  Last edited by Eanx; 17 november 2016, 14:18.
                  Nikon shooter - Samyang fan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke camera??

                    Full frame noodzakelijk???? vind ik wel heel kort door de bocht.
                    Sony A7 Mark3 Glasbuizen FE 2.8 70-200 mm GM OSS - ZEIS FE 4/16-35 - SONY FE4/24-105 - SAMYANG 14 MM/2.8 - SONY 200-600 MM - SONY 85 MM 1.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke camera??

                      Vraag mij af als Topicstarter nog terugkeert.
                      Laatste bezoek 10 november, en het was zijn/haar allereerste post.
                      Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke camera??

                        Oorspronkelijk geplaatst door KoenD77 Bekijk bericht
                        Vraag mij af als Topicstarter nog terugkeert.
                        Laatste bezoek 10 november, en het was zijn/haar allereerste post.
                        Vanda is in shock nadat ze de prijzen opgezocht heeft van het aangeraden fotomateriaal
                        Nikon shooter - Samyang fan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke camera??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                          Vanda is in shock nadat ze de prijzen opgezocht heeft van het aangeraden fotomateriaal
                          Je zou voor minder in shock geraken
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment

                          Working...
                          X