Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

    De avondgloed en schaduwspel op de fjorden van Önundarfjarðarvegu en het moerassige wolgras



    update, nieuwe pano gemaakt

    Last edited by devid; 13 november 2016, 14:29. Reden: nieuwe pano
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

  • #2
    Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

    Knap beeld met dito kleuren. Ik vind het alleen jammer dat je de foto zo krap boven de berg afsnijdt. De berg had iets meer ruimte mogen krijgen.
    https://www.behance.net/Lynx1966

    Comment


    • #3
      Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

      Prachtige kleuren, zo een zonsondergang lijkt mij zeldzaam in IJsland. Ik vind de compositie prima!

      Comment


      • #4
        Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

        Oorspronkelijk geplaatst door burrid Bekijk bericht
        Prachtige kleuren, zo een zonsondergang lijkt mij zeldzaam in IJsland. Ik vind de compositie prima!
        t'is een pano, geen crop versie
        we hebben idd gelukt gehad 9 dagen mooi licht, zon en steeds wolken.
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

          Prachtig licht op die bergflanken en zeer mooi met dat wollegras in de voorgrond
          Een toppertje wat mij betreft Devid

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

            Kijkt lekker weg over de veenpluizen. Mooi kleuren.
            Het gradueel filter had van mij wat subtieler gemogen.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

              een heel mooi beeld Devid mooi van kleur en vooral de voorgrond vind ik mooi met die pluisjes

              Comment


              • #8
                Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

                Mooi beeld met hele mooie voorgrond, en die warme avondkleuren op de bergflank...Persoonlijk vind ik de kleuren wel wat te gesatureerd vooral de lucht eigenlijk.
                En ik mis echt scherpte, het lijkt me vooral te komen door compressie of iets dergelijks, ik mis een beetje de fijne details...

                Ik zou nog wel willen zeggen dat het gewaardeerd word als je ook op andere foto's hier reageert, ik erger me hier echt mateloos de laatste tijd hoeveel mensen hier alleen maar foto's posten en niet de moeite nemen om op anderen te reageren.
                Dit ik dus zeker niet alleen op jouw bedoelt.
                Maar ik verwacht gewoon van de betere fotografen waar jij toch ook toe behoort dat ze tijd nemen om te reageren, en tips te geven aan anderen hier. ( Het is hier geen Flickr of 500px )
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

                  Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                  Mooi beeld met hele mooie voorgrond, en die warme avondkleuren op de bergflank...Persoonlijk vind ik de kleuren wel wat te gesatureerd vooral de lucht eigenlijk.
                  En ik mis echt scherpte, het lijkt me vooral te komen door compressie of iets dergelijks, ik mis een beetje de fijne details...

                  Ik zou nog wel willen zeggen dat het gewaardeerd word als je ook op andere foto's hier reageert, ik erger me hier echt mateloos de laatste tijd hoeveel mensen hier alleen maar foto's posten en niet de moeite nemen om op anderen te reageren.
                  Dit ik dus zeker niet alleen op jouw bedoelt.
                  Maar ik verwacht gewoon van de betere fotografen waar jij toch ook toe behoort dat ze tijd nemen om te reageren, en tips te geven aan anderen hier. ( Het is hier geen Flickr of 500px )

                  Jos, als je me een beetje kent, dan weet je dat ooit ik heel actief was op BD: commentaar geven, moderator zijn , shootingsdays organiseren, 4 BoF boeken samengestellen en ook 2 jaar HoF samengestellen.
                  Ik heb vervolgens enkele jaren BD verlaten omdat ik het principe van " de beste stuurlui staat aan wal" grondig beu was. En dat één van de grootste redenen waarom vele goeie fotografen bd verlaten.
                  Nu nog eventje terug actief ben op bb merk ik nog altijd veel "pixelgeneuk" door sommigen omtrent van details : ietsje te warm, wat te koud, misschien te scherp, teveel crop , te weinig, storende elementje hier,... t'moet precies altijd wel iets zijn.

                  Vervolgens ben ik heel actief geworden op 1x, 500px en binnen mijn eigen fotoclub waar ik uren besteed om de fotografie bij anderen bij te brengen en op te krikken.

                  Soms moet je gewoon de keuze van de fotograaf respecteren want regeltjes zijn er om gebroken te worden en mocht iedereen dezelfde smaak hebben zou fotografie zeer saai worden. Dit is geen exacte wiskunde

                  als iemand over een foto een oordeel wil omdat hij/zij onzeker ben is en feedback wil, zal die wel in oordeel posten

                  als ik nu post in showcase dan is dat om anderen te inspireren...
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

                    Devid, Ik zit ook al wel behoorlijke tijd hier op BD, dus ik weet zeker dat je hier lang actief bent, en al heel veel top foto's hier hebt geplaatst.
                    Zie het ook zeker niet als een aanval op jouw als persoon zelf, ik geef alleen aan dat er tegenwoordig veel foto's geplaatst worden zonder de moeite te nemen om op anderen te reageren, en dat zie ik wel als een neerwaartse spiraal hier op BD helaas.

                    Over het feit oordeel/showcase hebben we dan iets andere gedachte, mijn gedachte is dan toch dat een foto in showcase iets kritischer bekeken mag worden.
                    Als ik het dan over deze foto heb: Kwa kleuren is dit inderdaad een een kenmerkend iets aan je foto's, ik hou van iets meer realistisch, maar dat mag toch smaken verschillen, ik zeg zeker niet dat je dit moet veranderen.
                    Over de scherpte, ja dan vind ik toch dat deze foto het zeker verdiend om alle volle details te zien, zonde dat er details verloren gaan door compressie of uploader.

                    Gr,

                    Jos
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

                      zolang BD niet toelaat ( wat ik om serverruimte kan begrijpen) dat foto's een eigen server maar via andere locatie gezet moet worden en vervolgens gelinkt , zal er altijd een compressie probleem dito scherpte impact. FB is hiervoor verschrikkelijk. 500px is vrij goed. Maar ook vBulletin comprimeert imho niet goed.
                      Daar link ik steeds eens 1600pixel foto's vanuit google , welke helaas ook door vBulletin hier slecht comprimeert wordt..
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

                        Pracht van een beeld devid
                        de pluizen in de voorgrond zijn zalig !

                        Fijn dat we weer wat meer van jouw hand zien hier !

                        Al eens dropbox geprobeerd ? die comprimeren zelf in elk geval niet
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

                          dropbox is idd. de oplossing. die toont de foto gewoon as is.

                          voor het ogenblik vind ik het niveau van de foto's die hier getoond worden bijzonder hoog. Deze hoort zeker in die serie.
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

                            Subliem... zonder verdere uitleg !
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Avondgloed op Önundarfjarðarvegu

                              Ik vind het een mooie plaat. Alleen zou ik boven wat meer ruimte nemen al is hier het licht en voorgrond voor mij de hoofdzaak


                              Als je schiet... schiet dan raak..!!
                              Grts Pascal
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X