Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1000 verschillende pasfotos afdrukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1000 verschillende pasfotos afdrukken

    Hallo,

    Even schetsen:
    Ik ben leraar / ICT coördinator op een secundaire school. De directie weet dat ik veel bezig ben met (studio)fotografie en heeft me gevraagd of ik voor elke leerling een pasfoto's wil maken.
    Ik stel me enkel vragen met het afdrukken. Ik wil namelijk elke foto (sequentieel genummerd) meermaals in verschillende formaten op een A4.

    Bestaat er een tool / workflow om het samenvoegen van de fotos op A4 te automatiseren zodat ik de 1000 foto's in 1x kan laten verwerken?

    Ik hoor het graag.
    In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

  • #2
    Re: 1000 verschillende pasfotos afdrukken

    als je met photoshop een handeling maakt kan je automatish een batch laten draaien op een map met 1000 foto's
    de resultaten komen dan bijvoorbeeld in een nieuwe folder

    Comment


    • #3
      Re: 1000 verschillende pasfotos afdrukken

      Blijkbaar noemt dit in Lightroom "fotopakket-sjablonen" - Google is uw vriend

      Comment


      • #4
        Re: 1000 verschillende pasfotos afdrukken

        Weet je waar aan begint? Krijg je er vrij voor? Want minimaal 16,7 uur fotograferen(1min/ll) en dan komt er nog bij een 2de sessie voor de ziek, zwak en misselijke en de bij nader inzien toch mislukte foto's en dan nog de nabewerking enz..
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: 1000 verschillende pasfotos afdrukken

          Ik kan dit inderdaad tijdens mijn uren doen. Daarvoor moet ik me dus geen zorgen maken.
          In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

          Comment

          Working...
          X