Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loreley

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Loreley

    Na een lang weekendje weer aan de slag met goede, betere en beste foto's zoals al jaren lang. De Rijn met zijn bekende gevaarlijke bocht 'de Loreley' in een mistig herfstkleedje.

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Loreley

    Mij valt het dieptespel in positieve zin op. Het lijkt wel 3D !
    De lichte saaie lucht is jammer, maar ik snap dat je weer soms moet nemen zoals het is.
    Witte rondje ?
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Loreley

      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
      Mij valt het dieptespel in positieve zin op. Het lijkt wel 3D !
      De lichte saaie lucht is jammer, maar ik snap dat je weer soms moet nemen zoals het is.
      Witte rondje ?
      Bedankt Johan, nevel of mistige toestanden 'lijken' soms aan de saaie kant Wat bedoel je met "Witte rondje" of zie ik iets over 't hoofd ?
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Loreley

        Inderdaad wel spijtig van die te witte lucht want het is een mooie plaats zo te zien
        En inderdaad zoals Johan zegt een opname met veel diepte

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Loreley

          Prachtig gebied daar, moet nu helemaal genieten zijn daar met al die herfstkleuren..
          Lekker contrastrijk en kleurig op de Lorelij, en inderdaad mooie diepte door de achterliggende bergen..
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Loreley

            Door het lage standpunt komt de linker rots goed tot zijn recht. Zoals reeds gezegd, spijtig dat de lucht niet meewerkt.

            Comment


            • #7
              Re: Loreley

              Omdat ik van anderen niets hoor, zou het aan mijn monitor kunnen liggen. Daarom heb ik de plaats omcirkelt. Klik
              Dat heb ik weleens meer met lichte oppervlakken gehad, dus als ik het mis heb , sorry.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Loreley

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                Omdat ik van anderen niets hoor, zou het aan mijn monitor kunnen liggen. Daarom heb ik de plaats omcirkelt. Klik
                Dat heb ik weleens meer met lichte oppervlakken gehad, dus als ik het mis heb , sorry.
                Dank voor je reactie Johan (goede communicatie). Begrijp het nog steeds niet geheel goed (zal wel aan mij liggen). Door de mistige sfeer kan ik weinig verandering aanbrengen in de diepte geloof ik, kon ook de diepte wat vervagen tot aan de grens met het "niets" wat dan sfeerbeïnvloeding betekent. Ook een lucht invoeren, wat geregeld wordt toegepast, is een mogelijkheid wat ik niet doe omdat ik me dan ongemakkelijk voel bij mijn realistische beleving, en zo komen we op ieder zijn visie. Excuseren is voor niets nodig want apprecieër je eerlijke spontane bemerkingen !
                Iedereen oprechte dank voor jullie schrijven.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Loreley

                  Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  Dank voor je reactie Johan (goede communicatie). Begrijp het nog steeds niet geheel goed (zal wel aan mij liggen). Door de mistige sfeer kan ik weinig verandering aanbrengen in de diepte geloof ik, kon ook de diepte wat vervagen tot aan de grens met het "niets" wat dan sfeerbeïnvloeding betekent. Ook een lucht invoeren, wat geregeld wordt toegepast, is een mogelijkheid wat ik niet doe omdat ik me dan ongemakkelijk voel bij mijn realistische beleving, en zo komen we op ieder zijn visie. Excuseren is voor niets nodig want apprecieër je eerlijke spontane bemerkingen !
                  Iedereen oprechte dank voor jullie schrijven.
                  Wat Johan bedoelt Raymond is dat daar een witte ronde vlek zit tussen de iets grijzere lucht en bergen, net in die inham, ik zie het ook duidelijk op mijn scherm
                  Maar wilde het niet meer vermelden omdat Johan het al getipt had

                  edit ; Als je het niet ziet op je scherm moet je de opname eens binnenhalen in ACR en de hooglichten naar beneden schuiven, dan zal je het onmiddellijk zien ;-)

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 9 november 2016, 12:10. Reden: edit
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Loreley

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Wat Johan bedoelt Raymond is dat daar een witte ronde vlek zit tussen de iets grijzere lucht en bergen, net in die inham, ik zie het ook duidelijk op mijn scherm
                    Maar wilde het niet meer vermelden omdat Johan het al getipt had

                    edit ; Als je het niet ziet op je scherm moet je de opname eens binnenhalen in ACR en de hooglichten naar beneden schuiven, dan zal je het onmiddellijk zien ;-)

                    grts
                    Sieg
                    Oprechte dank voor de opmerking en advies Sieg !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Loreley

                      mooie foto Raymond ,maar als ik eerlijk ben vind ik de overbelichting in de lucht wat storend
                      o ja die witte ronde vlek zie ik hier ook hoor
                      Last edited by bopatje; 9 november 2016, 17:11.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Loreley

                        vind dit toch wel een mooie - met zowel donkere partijen (rots) als lichte partijen in beeld.
                        Het lijkt dat het dynamische bereik van onze camera hier niet toekomt - ook wel omdat er een beetje tegen het licht in gefotografeerd staat.
                        Als ik lorelei hoor denk ik aan een beeldje van een zeemeermin - maar das misschien iets/ergens anders - of die zit ergens buiten beeld
                        Peter
                        mijn website : klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Loreley

                          Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                          Als ik lorelei hoor denk ik aan een beeldje van een zeemeermin - maar das misschien iets/ergens anders - of die zit ergens buiten beeld
                          Peter
                          Geen Zeemeermin Peter maar een Nimf en er staat inderdaad een standbeeld van ;-)

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Loreley

                            goede fijne compositie, maar de lucht is me net iets te...
                            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                            Comment

                            Working...
                            X