Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voetbalfotografie Canon 7D mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voetbalfotografie Canon 7D mark II

    Goedenavond allemaal,

    Ik heb een vraagje. Ik heb me enkele weken geleden de Canon 7D mark II aangekocht in de hoop haarscherpe foto's te kunnen maken tijdens de voetbalwedstrijden die ik volg. Ik maak foto's met de Sigma 70-200 mm 2.8 lens.

    Zijn er nog mensen die voetbal of sportfoto's maken met deze camera? Welke instellingen gebruiken jullie in het AF-gedeelte?

    Ik slaag er maar zelden in om de ogen van mijn onderwerp mee scherp te krijgen en weet niet zo goed hoe dit op te lossen.

    Alvast bedankt voor de moeite om te antwoorden.

  • #2
    Re: Voetbalfotografie Canon 7D mark II

    Ik gebruik AF servo en zet mijn ISO wat hoog zodat ik meer scherptediepte kan halen.
    Missers heb je altijd maar ik heb toch een succesrate van pakweg +- 80% fotos die ok zijn.
    De echt heel goede fotos is meer een kwestie van geluk ook.

    Comment


    • #3
      Re: Voetbalfotografie Canon 7D mark II

      Ik zou zeggen toon eens een voorbeeld met de exif gegevens erbij
      Dan kunnen we pas zien wat er mis is gegaan

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Voetbalfotografie Canon 7D mark II

        Welke versie van de 70-200 F2.8 heb je? De versie van voor de OS, was niet zo scherp als de Canon en Tamron in deze klasse. En werk je uit de hand of vanaf een 1-been statief?
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Voetbalfotografie Canon 7D mark II

          Ik heb mij 2 jaar geleden de eerste versie van de 7D gekocht, dit was meteen ook mijn eerste DSLR camera (de 7D mark II is pas 2-3 maanden later op de markt gekomen), dit in combinatie met de canon versie van de 70-200mm f/2.8 lens. Ik gebruik tegenwoordig bijna uitsluitend de AV modus en uiteraard de AF servo en 1 AF punt (meestal het middelste). Teneinde de sluitersnelheid van min of meer 1/1000 te bekomen pas ik regelmatig de ISO aan naargelang het aanwezige licht. Soms dien ik echter tevreden te zijn met 1/500 maar dat is dan toch zo ongeveer het minimum. Het diafragma varieer ik van 2.8 tot 4.0 (bij hoekschoppen vaak naar 5.6). Bij avondwedstrijden laat ik mijn 7D langs de kant en schiet ik met mijn 5D mark III (kan ik verder mee in de ISO met minder ruis maar dit ten koste van het tele-bereik). Nu ja, dat zijn zo mijn gewoontes maar ik ga hier niet beweren dat dit de meest aangewezen manier van werken is.
          Ook ik heb soms onscherpe beelden (zo rond de 10%?) en de ene foto is inderdaad scherper dan de andere. Ik vermoed dat het hoofdzakelijk een kwestie is van op tijd te anticiperen op de actie. Een fractie van een seconde te laat en je beeld is niet 100% scherp. Ook al overwogen om over te gaan tot de aankoop van de 7D II versie maar ben er van afgestapt omdat ik vermoed dat die niet zoveel beter zal presteren dan mijn huidig toestel en uiteindelijk heb ik ook de 5D III achter de hand. Ik denk te wachten tot de III versie wordt gelanceerd.

          Comment

          Working...
          X