Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het wondere winterkwaal draadje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het wondere winterkwaal draadje

    Nu de winter in aantocht is, beginnen de winterkwaaltjes weer bij iedereen de kop op te steken.

    Denken we maar aan: snotneuzen, zware hoofden, hoestbuien,...
    Toegegeven, het gaat 'maar' om een verkoudheid, maar velen kunnen er zich toch enorm ellendig door gaan voelen.

    Voorlopig ben ik nog niet aan de beurt, maar op het werk en in de trein zie ik de symptomen royaal opduiken.

    Enfin, we krijgen tegenwoordig mensen naar de maan, robots op mars, maar een verkoudheid krijgen ze de wereld nog niet uit.

    Welke (oubollige) middeltjes gebruiken jullie om de kwaaltjes te bestrijden? (buiten geneesmiddelen)

    Een heet kersenpittenkussen in je hals leggen, zou helpen tegen hoofdpijn...
    Een goed warm bad of hete douche?
    Kippensoep drinken...
    Thee van bepaalde planten voor specifieke kwaaltjes,...
    Ajuin met heet water in een kom om in de kamer te zetten...

    Deel ze hier! Wie weet worden we er allen beter van en vinden we samen de ideale mix om de winter door te komen.
    We maken dan de evaluatie in de lente

  • #2
    Re: Het wondere winterkwaal draadje

    Ik heb gewoon ieder jaar de griepprik...werkt goed hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Het wondere winterkwaal draadje

      Single Malt werkt voor alles.

      (moet niet denken aan een ajuin in heet water....)

      Comment


      • #4
        Re: Het wondere winterkwaal draadje

        Eigenlijk simpelweg niets... En (hout vasthouden), behalve eens wat gesnotter links en rechts kan ik me de tijd niet meer herinneren nog eens ziek geweest te zijn... En als ik me eens wat mottiger voel, dan is er de warme douche

        Comment


        • #5
          Re: Het wondere winterkwaal draadje

          Af en toe ne goeie Ricard

          grts
          Sieg

          ps. helpt uiteraard niet bij een slechte rug hé, die door de koude nog meer pijn doet dan anders
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Het wondere winterkwaal draadje

            Na mijn (gewonnen) strijd tegen kanker ondertussen 10 jaar geleden hebben de artsen me aangeraden vanaf toen elk jaar de griepprik te nemen.
            Sedert ik die elk jaar krijg heb ik geen griep meer gekregen. Wel ben ik telkens na de prik een tweetal dagen lichtjes ziek, precies of het is een beginnend griepje.
            Zo ook dit jaar dus. Nu sedert vorige week een verkoudheid en eergisteren bij het niezen een acute lumbago er bij gekregen waardoor ik al twee dagen aan bed/zetel lig gekluisterd .
            Nu mij eventjes rechtgezet om de laptop een paar minuutjes te kunnen gebruiken.
            Sebiet nog een zoveelste pijnstiller en weer platte rust.
            Kippensoep die anonymous voorstelt zou ook goed zijn, en aangezien er hier op het forum toch een paar kiekens zijn waarvan ik maar al te graag een soepke zou koken moet ik misschien daar eens werk van maken .
            Nu terug platte rust.

            Comment


            • #7
              Re: Het wondere winterkwaal draadje

              Kippensoep is eigenlijk een minder geconcentreerde, natuurlijke en véél lekkerdere vorm van de slijmverdunner acetylcysteïne.
              Een goeie thee citroen met héél veel honing, voor de keel.
              Een ouderwetse kom heet water, eventueel met een brouwseltje van de apotheek in, een handdoek over uw hoofd en dampen maar.
              Rusten, rusten, rusten.
              En genoeg water drinken. Met die hoofdpijn van uw sinussen kan je een kater wel missen als kiespijn .

              En onder het motto "voorkomen is beter dan genezen": een griepprik, zeker als je veel onder het volk komt, tot een risicogroep (voor complicaties) behoort, of met mensen uit een risicogroep werkt. Werkt trouwens ook alleen tegen de griep, niet tegen een gewone verkoudheid. De echtgenoot, een account manager en astma-patiënt, krijgt elk jaar op kosten van het werk de uitgebreide griepprik (die met de 4 stammen), ik krijg geen griepprik en heb vorig jaar voor de eerste keer in mijn hele leven de griep gehad.
              Ook papieren zakdoekjes gebruiken en deze dan ook echt in de vuilnisbak gooien na gebruik (zo'n plukdoos van kleenex ).
              Zo weinig mogelijk je gezicht aanraken, je handen brengen virussen en bacteriën zo exact waar ze moeten zijn om je ziek te maken, en in dat opzicht ook wat vaker je handen wassen tijdens het verkoudheidsseizoen.
              Last edited by Rozemarijn; 8 november 2016, 15:59. Reden: typo
              Rozemarijn

              Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

              Comment


              • #8
                Re: Het wondere winterkwaal draadje

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                Ik heb gewoon ieder jaar de griepprik...werkt goed hoor.
                grt,bouk.
                En wat doet dit tegen een verkoudheid?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Het wondere winterkwaal draadje

                  Sex, drugs en alcohol.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het wondere winterkwaal draadje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Single Malt werkt voor alles.
                    Ik heb er toch nog steeds mijn twijfels over...

                    Bij verkoudheden om je even een opkikker te geven als je van buiten komt, ideaal.
                    Maar bij keelpijn (vaak ontsteking), heb ik in de loop der jaren al veel met sterke dranken geëxperimenteerd.
                    Volgens een bevriend koppel (huisarts en biochemicus) werkt dat helemaal niet omdat 40° te zwak is en bacteriën daarin overleven.
                    Opletten met likeuren à la Amaretto, die iets siroperiger zijn, zitten vol suiker, dan wordt het net erger, het is een voedingsbodem voor bacteriën.
                    Om bacteriën effectief te doden drink je best iets boven de 90° zoals Absint.

                    Voor mijn werk moet ik vaak de hele dag door babbelen, en een zere keel is dan gigantisch irritant.
                    En je ziekmelden voor wat keelpijn is vaak dubbel. De ene collega vindt dat je voor zoiets niet kan thuisblijven, de andere vindt dat je net wél moet thuisblijven omdat je anders de andere collega's besmet.
                    Als je dan uiteindelijk toch naar de dokter gaat, blijkt het meestal om een zware keelontsteking te gaan.


                    Nu is het toch al enkele jaren geleden dat ik nog echt goed verkouden ben geweest. Sinds ik als pendelaar dagelijks met de fiets rij door weer en wind, heb ik precies wat weerstand opgebouwd, ook al is mijn afstand niet zo ver. Vroeger had ik vaker verkoudheden toen ik te voet ging.
                    En misschien ja, sinds ik kinderen heb die hier altijd met een snotneus rondlopen, ben ik wat resistenter geworden denk ik.

                    Ik heb ooit eens een zware voedselvergiftiging gehad, waardoor ik 5 dagen boven de pot hing en niets meer kon eten.
                    Waarop iemand: "dan had je beter een digestifke gedronken na je eten". Alsof dat iets had uitgehaald
                    Last edited by anonymous; 8 november 2016, 20:44.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het wondere winterkwaal draadje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rozemarijn Bekijk bericht
                      Een ouderwetse kom heet water, eventueel met een brouwseltje van de apotheek in, een handdoek over uw hoofd en dampen maar.
                      Ik heb in de loop der jaren al verschillende dingen getest met damp, maar heel veel producten zijn te zwak van concentratie.
                      Wat ik nu gebruik is weer zo'n homeopatisch ding, waarvan ik een goeie dosis gebruik om ze krachtig genoeg te maken, maar door het hete water is dat heel snel vervlogen en moet je 2 minuten later weer druppels bijdoen. Met de handdoek over je hoofd en snuiven maar dat het pikt door heel je neusholte en keel. Wees gerust, je neus is open dan Enfin, toch voor een korte periode, net genoeg voor het slapengaan, om de nachtrust te kunnen aanvatten.
                      Voor mijn vrouw is het veel te straf, die wil dat niet meer ondergaan, en het hele huis ruikt er ook meteen naar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het wondere winterkwaal draadje

                        Als het maar een lichte verkoudheid is dan loop ik er gewoon verder mee rond.
                        Loopt mijn neus dan heb ik een verstuiver dat de slijmvliezen wat rust geeft.

                        Is het erger en heb ik de griep dan meldt ik mij een paar dagen ziek.
                        Verwarming op MAX dag en nacht en ik kruip in bed en kom er enkel uit voor wat tv, eten, drinken en paar sigaretten te roken.
                        Meestal heb ik dan geen smaak meer en is soep zowat het enige dat nog smaakt. Dus veel soep eten en uitzieken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Het wondere winterkwaal draadje

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          .... Opletten met likeuren à la Amaretto, die iets siroperiger zijn, zitten vol suiker, dan wordt het net erger, het is een voedingsbodem voor bacteriën.....
                          Hoe komt het dan dat de meeste hoestsiropen vol suiker zitten ?

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Het wondere winterkwaal draadje

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            En wat doet dit tegen een verkoudheid?
                            Goed.. ben nooit verkouden hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Het wondere winterkwaal draadje

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Goed.. ben nooit verkouden hoor.
                              grt,bouk.
                              Toeval zeker?
                              De griepvaccin werkt maar tegen een bepaalde vorm van griepvirus en zeker niet tegen alles.
                              Zelf al jaren de vaccin laten zetten, maar toch bijna elk jaar eens ziek.
                              Vaak begint het wanneer collega's ziek naar het werk komen en ervoor zorgen dat anderen het ook krijgen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X