Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact ter vervanging van de D7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact ter vervanging van de D7100

    Na afgelopen weekend het onderstaande van de hand gedaan te hebben wegens te weinig in gebruik en niet alle mogelijkheden die ik ervan gebruikte wil ik in de plaats hiervan een compacttoestel aankopen. Mijn probleem was dat onderstaande me een veel te grote last werd ivm weekendjes weg. Het was me een teveel aan gewicht en volume om bv. de D7100 en de twee lenzen letterlijk mee te sleuren.

    Te vervangen body met lenzen;
    Nikon D7100 - Nikkor 18-200MM F/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX - Tamron SP AF 10-24mm F/3.5-4.5 Di II LD Aspherical (IF) - Tamron AF 200-400mm f/5.6 LD (IF) Autofocus Lens

    Toestellen die in aanmerking kwamen;
    Nikon Coolpix B700 of Canon Powershot SX60 HS

    Gisteren eens polshoogte gaan nemen in een winkel waar ik te horen kreeg dat ik teleurgesteld ging zijn met de bovengenoemde vervangers en dat ik meer naar een "Large Sensor" compact moest uitkijken. Het voorstel van de verkoper was de nog niet voorradige Panasonic Lumix DMC-FZ2000.
    Ben nu meer die richting aan het uitkijken en komt ook de Nikon DL24-500 in die buurt, beide wel met een steviger prijskaartje dan de twee bovengenoemde maar beter iets meer uitgeven dan een miskoop.

    Graag misschien jullie meningen aub.
    Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

  • #2
    Re: Welke compact ter vervanging van de D7100

    Ik zou zo wie zo een toestel kopen met een 1 inch sensor ala panasonic of de laatste nieuwe nikon en Sony modellen in dat segment
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact ter vervanging van de D7100

      Heel veel lichter en kleiner is een MFT-systeem. Bv een Pana G3 + 45-200 weegt minder als de Tamron 200-400 alleen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact ter vervanging van de D7100

        Keuze is voor 99% gemaakt en gaat de Panasonic Lumix DMC-FZ2000 worden, blijkbaar weinig alternatief hiervoor te vinden.
        Nikon met de DL-reeks is wegens productieachterstand nog niet leverbaar.
        Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Nismo Bekijk bericht
          Keuze is voor 99% gemaakt en gaat de Panasonic Lumix DMC-FZ2000 worden, blijkbaar weinig alternatief hiervoor te vinden. Nikon met de DL-reeks is wegens productieachterstand nog niet leverbaar.
          Bekijk zeker zijn voorganger eens, de FZ1000......bijna identiek dezelfde specificaties en een pak goedkoper..... ook met een 1" sensor
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact ter vervanging van de D7100

            Zonet de Sony Cyber-shot DSC-RX100 IV besteld voor de vrouw. Geen Canon meer, want zowel de 40D, G11, en de 650D hebben het laten afweten zowat telkens buiten de garantie periode.
            Heeft een tijde met mijn 60D geschoten op reis, maar wilde een kleiner en zeker lichter toestel.
            Hopelijk gaat die Sony iets langer mee, want kost toch ook bijna 1000 euro...
            Klein kodakske

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact ter vervanging van de D7100

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Bekijk zeker zijn voorganger eens, de FZ1000......bijna identiek dezelfde specificaties en een pak goedkoper..... ook met een 1" sensor
              Moet hem niet uit eigen pocket betalen dus …
              Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

              Comment

              Working...
              X