Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mechelse Heide

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mechelse Heide


  • #2
    Re: Mechelse Heide

    Geen reacties? ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Mechelse Heide

      Wel, omdat er niks spannends te zien is zeker?
      Er is geen onderwerp te zien die in het oog springt.
      Dat stukje "strand" (?) rechts had je er niet bij mogen nemen want het stoort enorm.
      Maar wat je wel goed gedaan hebt is op het juiste moment van de dag deze foto hebt genomen.
      Je hebt ook een mooie weerspiegeling en, mede doordat je het perfecte licht gekozen hebt, heb je prachtige herfstkleuren.

      Dus uw compositie een beetje verzorgen en een aandachtspunt zoeken in uw beeld. En bij de nabewerking niet vergeten een beetje te verscherpen.

      PS: Door uw compositie te veranderen, ook het formaat van de foto lijkt deze toch al iets interessanter.
      Verder zijn de scherpte, het contrast en de kleuren ietsjes aangepast.



      Als je liever hebt dat ik de foto verwijder dan hoor ik het graag.
      Maar soms zegt één beeld meer dan 1.000 woorden.
      Last edited by Red Falcon; 7 november 2016, 07:41.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Mechelse Heide

        Ik begrijp alvast zeer goed wat je bedoeld LG. De foto heeft met deze kleine ingreep ineens veel meer te bieden !! Ik vraag mij wel af waar deze foto genomen is?? Kom geregeld in Mechelen (Nekker en Mechels Broek) om te fotograferen maar wist niet dat er ook een Mechelse Heide was?? Mag ik weten waar Striker?

        Comment


        • #5
          Re: Mechelse Heide

          Oorspronkelijk geplaatst door bart agassi Bekijk bericht
          Ik begrijp alvast zeer goed wat je bedoeld LG. De foto heeft met deze kleine ingreep ineens veel meer te bieden !! Ik vraag mij wel af waar deze foto genomen is?? Kom geregeld in Mechelen (Nekker en Mechels Broek) om te fotograferen maar wist niet dat er ook een Mechelse Heide was?? Mag ik weten waar Striker?
          De Mechelse Heide ligt in Maasmechelen(Limburg) en is onderdel van het Nationaal Park Hoge Kempen

          Comment


          • #6
            Re: Mechelse Heide

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
            Wel, omdat er niks spannends te zien is zeker?
            Er is geen onderwerp te zien die in het oog springt.
            Dat stukje "strand" (?) rechts had je er niet bij mogen nemen want het stoort enorm.
            Maar wat je wel goed gedaan hebt is op het juiste moment van de dag deze foto hebt genomen.
            Je hebt ook een mooie weerspiegeling en, mede doordat je het perfecte licht gekozen hebt, heb je prachtige herfstkleuren.

            Dus uw compositie een beetje verzorgen en een aandachtspunt zoeken in uw beeld. En bij de nabewerking niet vergeten een beetje te verscherpen.

            PS: Door uw compositie te veranderen, ook het formaat van de foto lijkt deze toch al iets interessanter.
            Verder zijn de scherpte, het contrast en de kleuren ietsjes aangepast.



            Als je liever hebt dat ik de foto verwijder dan hoor ik het graag.
            Maar soms zegt één beeld meer dan 1.000 woorden.
            Dag LG, bedankt voor je reactie alvast.
            Kan inderdfaad begrijpen dat er niks spannends te zien is maar aan een reactie als die van jou heb ik toch veel.
            Dacht dat dat ook de bedoeling van dit forumonderdeel was. Toch als je als Tag [oordeel] meegeeft.
            Of plaats ik het daarvoor dan toch beter onder Beginnershoek?
            Ik weet het niet meer. Had begrepen dat de bedoeling wat in de daartoe voorziene onderwerpen te plaatsen.

            In ieder geval bedankt voor je antwoord en ook de herwerkte foto.
            Klein vraagje nog wat het verscherpen betreft. Hoe doe jij dat in de nabewerking?

            Comment


            • #7
              Re: Mechelse Heide

              Vind het toch wel een mooie hoor, de versie van Luc heeft wel net even dat stukje extra punch...Al zou ik er beetje tussen in gaan zitten..Mooi licht op de oever, en fijne spiegeling..
              Naverscherpen zou op deze manier kunnen de "Mortierke" manier http://forum.belgiumdigital.com/f15/...ng-359081.html
              Ik gebruik zelf Websharpener al lange tijd...ook een optie.
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Mechelse Heide

                Striker, blijf hier maar posten waarom zou je terug gaan naar beginnershoek?
                Toch niet omdat je denkt niet te kunnen fotograferen?
                Eerste vereiste in landschapsfotografie is interessante kunnen waarnemen, dus goed rondkijken.
                Soms hangt het maar van enkele tientallen meters af om een heel andere compositie te zien en te maken.

                Verscherpen kan op veel verschillende manieren.
                Deze foto heb ik als volgt verscherpt:
                - In de taakbalk op "Afbeelding" klikken en dan "Modus" selecteren klik in dit deelvenster "LAB kleur" aan.
                - In het 'Lagen palet' klik je nu op "Kanalen" en selecteer "Lichtsterkte", je foto verandert nu van kleur in een z/w afbeelding. Maak je daar geen zorgen over, dit komt weer goed.
                - Met het kanaal "Lichtsterkte" geselecteerd ga je nu terug naar de taakbalk en klik op "Filter" --> "Verscherpen" --> "Onscherp masker...".
                - Verscherp nu uw foto in het pop-up venster en klik op OK om dat te bevestigen.
                - Ga nu terug naar de taakbalk "Afbeelding" --> Modus en vink terug "RGB kleur" aan.
                - In het lagen palet klikt u op "Lagen". En als alles goed verlopen is hebt u nu een scherpe foto.

                Het voordeel van het verscherpen in de "LAB kleur" modus is dat uw kleuren in de foto niet veranderen.
                Het vraagt wat meer werk maar soms wil je dat de kleuren absoluut moeten blijven zoals ze waren en dan is deze methode de beste.

                Maar vooral als je ergens naartoe trekt om te fotograferen moet je leren observeren, dingen ontdekken waar een ander aan voorbij loopt.
                Eens dat onder de knie zal je zien dat de commentaren beter zullen zijn.
                Veel suc6,
                Luc
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Mechelse Heide

                  Er zit inderdaad meer pit in de opname van Luc en dat maakt het net even beter, al is dat natuurlijk ook kwestie van smaak
                  Maar in ieder geval een mooie opname met niet teveel toeters en bellen maar wel een mooi spiegeltje

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment

                  Working...
                  X