Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

filters voor 300d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • filters voor 300d

    ik zou binnenkort een canon 300d kopen(bij foto konijnenberg). Ik zou ook onmiddellijk een uv-filter willen bijkopen. Bij konijnenberg verkopen ze Tiffen filters. Heeft iemand ervaring met Tiffen filters?!

    ik heb hier al vergelijkende tests gelezen, maar ik had eens graag van jullie meningen gehoord...

    thx
    My photography

  • #2
    Re: filters voor 300d

    Geen ervaring met Tiffen filters, maar B+W en Hoya hebben nog altijd de beste naam...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: filters voor 300d

      ja over B + W heb ik ook al goeie dingen gehoord

      heb je soms een suggestie van een goeie B + W?!
      nog een vraagje: voor de kitlens is 58mm toch genoeg?!(ben niet echt thuis in filters )
      My photography

      Comment


      • #4
        Re: filters voor 300d

        Al mijn lenzen hebben een B+W (010) MRC als bescherming rop zitten... Ze zijn niet de goedkoopste (zeker niet die van 70mm en meer), maar kwalitatief top en geen kwaliteitsverlies...

        De kitlens heeft idd. een front van 58 mm...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: filters voor 300d

          Op de mijne zit een "B+W 58mm 010 UV-Haze 1xMRC" filter, ben er content over.

          Groeten Geert
          BD0316BE
          Canon

          Comment


          • #6
            Re: filters voor 300d

            Ik heb 2 Tiffen filters (ND en IR) van konijnenberg , wreed content van , wel geen uv , goeie quality voor niet te veel geld .

            Een UV dient toch meer ter bescherming van de lens , qua kleur of contrast doet deze toch niet veel op een Digitale .

            groetjes
            Last edited by dzjee; 5 september 2004, 22:15.
            http://www.dullaert.net

            Comment


            • #7
              Re: filters voor 300d

              Nu we hier toch of filters bezig zijn, kan mij iemand uitleggen waartoe een polarisatie filter dient ? (Een link is natuurlijk ook goed)

              Alvast bedankt.

              Sim.
              natwork.be

              Comment


              • #8
                Re: filters voor 300d

                Oorspronkelijk geplaatst door simatix
                Nu we hier toch of filters bezig zijn, kan mij iemand uitleggen waartoe een polarisatie filter dient ? (Een link is natuurlijk ook goed)

                Alvast bedankt.

                Sim.
                Een search kan veel antwoorden geven:
                Heb onlangs van iemand een circulaire polarisatie filter gehad. Merk Hoya, 58 mm, HMC, pitch:0,75 Op het voorste gedeelte zit een draaibaar gedeelte met een streepje. Wie kan mij uitleggen hoe ik hiermee om moet gaan. In welke stand moet deze filter staan? Heb een paar foto's gemaakt met en zonder die filer maar veel

                FAQ : Frequently Asked Questions Reden van deze "FAQ" is om hier een beetje van een overzicht te geven, zodat sommige terugkomende vragen niet meer hoeven gesteld te worden, ook de algemene reichtlijnen ivm camera's en accessoires vind je hier. Staat nog in de beginnerschoenen, kan zijn dat er hier en daar nog een

                Beste forumleden, Wie zou mij kunnen vertellen hoe ik het best te werk ga met een circulaire polarisatiefilter. Voor mijn Sony F-717 had ik ook een circularie polarisatiefilter en daarmee kreeg ik mooie diepblauwe lucht (je kon dit natuurlijk realtime zien met de LCD zoeker.) Nu heb ik een Canon EOS 10D en ik slaag er

                ....
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Re: filters voor 300d

                  Bedankt Cooma !
                  Ik had al een vermoeden wat een polarisatie filter was, maar was het niet 100% zeker. Nu dus wel. Ik zou zo een ding wel willen aanschaffen, maar ik heb twee lezen, telkens met een verschillende einddiameter. De ene is mijn allround lens 18-125 en de andere de tele 70-300. Ik denk dat een polarisatie filter aankopen voor de 18-125 de juiste keuze is.

                  Groeten,

                  Sim.
                  natwork.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: filters voor 300d

                    Wat je eventueel kunt doen is een pola aanschaffen voor de lens met de grootste diameter en werken met een step-up ring voor de kleinste. Je hebt wel wat kans op vignetting bij de breedste stand, maar dat is ook weer niet zeker (dat kun je eens uittesten door 2 filters bovenop elkaar te zetten of door een kartonnen kokertje te maken)...
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: filters voor 300d

                      waarvoor dient zo'n UV filter op een 300D eigenlijk? En die andere filters die hier vermeld werden (polarisatie ken en heb ik)? ND ? IR?
                      Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

                      Comment


                      • #12
                        Re: filters voor 300d

                        Oorspronkelijk geplaatst door nightowl
                        waarvoor dient zo'n UV filter op een 300D eigenlijk? En die andere filters die hier vermeld werden (polarisatie ken en heb ik)? ND ? IR?
                        Een IR filter laat alleen het infrarood licht door en dan zou je zoiets moeten krijgen


                        Allé wel iets beter dan dit normaal , maar ben er ook nog maar juist met bezig .

                        Een ND filter haalt de hoeveelheid licht dat je lens binnenkrijgt naar beneden , maar doet voor de rest niets aan de foto , ja kan hem bv. ook gebruiken op zeer licht zomerdagen , anders zou je foto meer kans hebben om overbelicht te zijn . Je kan hierdoor ook met tragere sluiterstijden werken bv. overdag om een waterval het 'lopend watereffect te geven'
                        Last edited by dzjee; 6 september 2004, 20:55.
                        http://www.dullaert.net

                        Comment


                        • #13
                          Re: filters voor 300d

                          Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                          Wat je eventueel kunt doen is een pola aanschaffen voor de lens met de grootste diameter en werken met een step-up ring voor de kleinste. Je hebt wel wat kans op vignetting bij de breedste stand, maar dat is ook weer niet zeker (dat kun je eens uittesten door 2 filters bovenop elkaar te zetten of door een kartonnen kokertje te maken)...
                          Geeft dat geen probleem met je zonnekap die dan niet meer past?
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • #14
                            Re: filters voor 300d

                            Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
                            Geeft dat geen probleem met je zonnekap die dan niet meer past?
                            Dat kokertje is om even te testen, niet om er op te laten... Die filters zullen in principe geen invloed hebben op de zonnekap omdat de zonnekap (de meeste toch) niet voor de lens geschroefd worden maar op een ander manier vastgemaakt worden... Bij Canon is dat wordt die meestal op een ring vastgeschroefd die op de lens zit ingebouwd...
                            Anderzijds gaan de meeste zonnekappen wijd genoeg zodat die step-up geen probleem zal zijn. Het is echter wel een aandachtspunt, dus bedankt om er op te wijzen
                            Canon 10D, glass, flashes & extra's
                            Fuji S602Z & extra's
                            www.CooMa.be BD0176BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: filters voor 300d

                              Nogmaals hartelijk dank voor deze verhelderende uitleg.

                              Sim.
                              natwork.be

                              Comment

                              Working...
                              X