Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oehoe II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Oehoe II

    Hier nog een foto van dezelfde Oehoe maar in een andere vlieghouding:

    OehoeII by Raf Strobbe, on Flickr

    Op een iets tragere snelheid (1/500 ipv 1/640 zoals de andere) en daarmee wat meer bewegingsonscherpte.

    Bedankt voor het kijken en voor uw commentaar,

    Raf.
    Last edited by muesli; 4 november 2016, 22:08.

  • #2
    Re: Oehoe II

    Roofvogelshows... tja ieder zijn mening daarover maar ik vind het maar niks,
    Wel goed om te oefenen op vluchtshots,
    Het licht was een beetje te hard, en de achtergrond werkt ook niet echt goed mee.
    Bewegingsonscherpte is goed op de vleugels, maar door je te lage sluitertijd is de kop hier ook niet echt scherp.
    Zeker als het onderwerp naar je toe vliegt zoals hier het geval is.

    Groeten,
    Raf
    Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Oehoe II

      Oorspronkelijk geplaatst door Raf Raeymaekers Bekijk bericht
      Roofvogelshows... tja ieder zijn mening daarover maar ik vind het maar niks,
      Wel goed om te oefenen op vluchtshots,
      Het licht was een beetje te hard, en de achtergrond werkt ook niet echt goed mee.
      Bewegingsonscherpte is goed op de vleugels, maar door je te lage sluitertijd is de kop hier ook niet echt scherp.
      Zeker als het onderwerp naar je toe vliegt zoals hier het geval is.

      Groeten,
      Raf
      Bedankt voor je reactie.
      Ik ben eigenlijk exact dezelfde mening toegedaan hoor. Dieren in het wild fotograferen is steeds veel mooier en spannender.
      Dit zijn denk ik de eerste foto's van dieren die ik niet in het wild gefotografeerd heb. Er was toevallig een vogelshow in de kasteelruïne van La Roche en Ardennes toen ik daar vorig weekend ging wandelen. Leuk om te oefenen. En omdat ik hier op het forum reeds meerdere foto's van dieren uit wildparken enz. gezien heb dacht ik deze ook maar eens te tonen.
      Wat de bewegingsonscherpte betreft: dat heb ik er ook bij vermeld. De andere oehoe foto hier op het forum is veel scherper door een iets hogere sluitersnelheid (en de minder snelle beweging van de vogel bij het zweven).
      Grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Oehoe II

        Ik vind de andere beter.
        Het donkere heeft wel iets. Dat past bij de uil.

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: Oehoe II

          Mooie pose maar zelfde mening dan bij die andere, de donkere achtergrond doet het niet voor mij

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Oehoe II

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Mooie pose maar zelfde mening dan bij die andere, de donkere achtergrond doet het niet voor mij

            grts
            Sieg
            Zelfde comentaar als bij de andere oehoe foto. Die donkere achtergrond is blijkbaar een smaak. Voor de ene past die wel bij de uil die een nachtdier is, voor de andere past die niet.

            Comment

            Working...
            X