Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

    (Het online filmpje heeft heel wat kwaliteitsverlies wat de foto's betreft, komt gewoon omdat
    er gebruik is gemaakt van een gratis montag progje, foto's zijn gisteren gemaakt.)

    Herdenking aan WW 1 door middel van een filmpje, dit in samenvoeging van een youtube filmpje en naar aanleiding van de opening van dit prachtig monument gemaakt door een wereldwijde samenwerking van een aantal kunstsmeden om "U" tegen te zeggen.
    Het kunstwerk is een stalen plaat van 7 meter hoog, 2 meter breed en 10 cm dik. Het weegt 12 ton. Aan de zijkant bovenaan is een poppy uit de rand gesneden en naar buiten gedraaid en vastgelast tegen de rand. Aan de voet van het monument, op de grote betonnen sokkel is een veld van duizenden gesmede poppy's aangelegd, één voor één met de hand gesmeed in de ateliers van 25 master-smeden over de hele wereld. Deze klaprozen zijn in een strakke formatie opgesteld en verwijzen naar de rechte rijen van de duizenden grafstenen in de Westhoek.
    Rond de voet van het monument staan 25 gesmede panelen, die de loopgraven moeten voorstellen: elk van de 25 masster-kunstsmeden heeft zijn eigen tafereel uitgewerkt met zijn kijk op de oorlog. Het kunstwerk staat op de Duitse militaire begraafplaats van Langemark.

    Make a promo video in minutes with our Free Promo Video Maker. 1000's of high-quality templates, 15 million HD clips, royalty-free music and free storage!



    Gr. Geert.

  • #2
    Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

    Geert,
    tot 3x heb ik geprobeerd de link te openen ...

    Slidely becomes really slowly .... and finally please retry ....
    Ik krijg de voorstelling maar niet opgeladen en het vergt verschrikkelijk veel tijd.
    Nu, ik heb de opbouw van het monument in Ieper gezien einde vakantie. Daar waren de smeden bezig met de panelen en de toren of zuil stond toen al klaar. Inderdaad, een prachtig stukje kunst met een heel belangrijke en niet te vergeten boodschap.

    Ik probeer straks of het me dan lukt ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

      Ik was benieuwd, maar ik blijf hier maar staren naar 'loading video' .

      Comment


      • #4
        Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

        Hier lukt het alvast wel.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

          Uiteindenlijk ook hier is het gelukt. Volledig wat ik in Ieper zag. Mooi en vooral veelbetekenend
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

            Hier nu ook gelukt, en supersnel... weet niet wat er om 12u43 aan de hand was dat het zo lang duurde ?
            Veel kijkers misschien tussen twaalf en één .
            Knap .

            Comment


            • #7
              Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Hier nu ook gelukt, en supersnel... weet niet wat er om 12u43 aan de hand was dat het zo lang duurde ?
              Veel kijkers misschien tussen twaalf en één .
              Knap .
              Er is toch wel iets dat niet klopt hoor Ivan, ik had het filmpje gemaakt op muziek en gemixt
              met een filmthema uit de eerste wereldoorlog, wat perfect loopt op FB, maar blijkbaar
              niet op BD.
              Dat is helemaal niet de muziek die ik koos, en ook het filmpje zit er niet in, nogthans dezelfde link, eigenaardig.

              Comment


              • #8
                Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Er is toch wel iets dat niet klopt hoor Ivan, ik had het filmpje gemaakt op muziek en gemixt
                met een filmthema uit de eerste wereldoorlog, wat perfect loopt op FB, maar blijkbaar
                niet op BD.
                Dat is helemaal niet de muziek die ik koos, en ook het filmpje zit er niet in, nochtans dezelfde link, eigenaardig.
                Ik had het niet willen schrijven, omdat ik niks ken van muziek (ben meer liefhebber van stilte), maar ik liet mijn vrouw over mijn schouder meekijken en die zei "hij had toch betere muziek kunnen kiezen"....

                En aangezien jij het nu ook schrijft....blijkbaar is zij meer kenner dan ik wat betreft muziek .

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Ik had het niet willen schrijven, omdat ik niks ken van muziek (ben meer liefhebber van stilte), maar ik liet mijn vrouw over mijn schouder meekijken en die zei "hij had toch betere muziek kunnen kiezen"....

                  En aangezien jij het nu ook schrijft....blijkbaar is zij meer kenner dan ik wat betreft muziek .
                  T'is wat raars Ivan, nu is ook die muziek op FB dezelfde als hier, niet goed dus.
                  De fotoreportage was gelinkt aan een youtube filmpje met beeld en muziek uit uit de eerste wereldoorlog.
                  Nu blijkt die link met youtube niet meer te werken en komt er iets totaal anders

                  Probeer deze eens op PC (niet op mac) zo te zien wil mac de youtube invoeging niet delen. KLIK

                  Werkt nogthans perfect op mijn pc.
                  Last edited by Guest42; 3 november 2016, 17:54.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    T'is wat raars Ivan, nu is ook die muziek op FB dezelfde als hier, niet goed dus.
                    De fotoreportage was gelinkt aan een youtube filmpje met beeld en muziek uit uit de eerste wereldoorlog.
                    Nu blijkt die link met youtube niet meer te werken en komt er iets totaal anders

                    Probeer deze eens op PC (niet op mac) zo te zien wil mac de youtube invoeging niet delen. KLIK Werkt nogthans perfect op mijn pc.
                    Ik zit hier op een fruitkist en aan de muziek scheelt volgens mij helemaal niets. Rustig bijpassend muziekje. En ja, mooie reeks!
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

                      Ik vind het mooi met bijpassend dramatisch muziek. Maar misschien had je meer variatie moeten brengen in uw foto's.
                      Er zijn in Ieper en omstreken genoeg denkmalen, en dat weet je natuurlijk ook wel. En grootste kerkhof, in Passendale, "Tine Cote" zou er niet mogen in ontbreken, evenmin als de Menenpoort als ze the last post blazen..
                      Misschien dit voor uw volgend filmpje?
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

                        Alles dik in orde nu, ook de muziek .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

                          Hier werkt het ook.
                          Mooie hulde, toepasselijke muziek.

                          Hier speelt hij wel af. Soms laadt de webpagina niet (in Firefox hier), maar gewoon even refreshen en het speelt perfect af.
                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Gr. Geert.
                          Hmm, was je afsluiting niet altijd Guido ipv Geert?
                          Of heb ik het zo mis? (ik heb een slaaptekort )

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                            Ik zit hier op een fruitkist
                            Achzo.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn online filmpje gemaakt ter nagedachtenis van WW I in onze westhoek.

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Hmm, was je afsluiting niet altijd Guido ipv Geert?
                              Of heb ik het zo mis? (ik heb een slaaptekort )
                              Je hebt dat verkeerd voor hoor, reeds méér dan 61 jaar is het Geert.

                              Comment

                              Working...
                              X