Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Gezocht] Glazenwasser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Gezocht] Glazenwasser

    Bon, hier een niet alledaagse vraag.
    Ik bezit een digitale camera met aardig wat vuil op de sensor.
    Nu kan ik cleaning pads en wat weet ik nog allemaal aankopen en zelf aan de slag gaan ... maar daar ben ik geen krak in. En eerlijk gezegd heb ik daar nu ook geen goesting in.
    Wie, mét voldoende ervaring en genoeg kennis/durf, wil tegen betaling mijn sensor kuisen? Toestel = Canon 1DMarkII.
    Zeg je woonplaats en prijs maar.
    Wil genoeg betalen (ik moet maar zo lui niet zijn ), maar de dader moet de gevolgen van zijn eventuele onkunde ook wel dragen natuurlijk.
    Omgeving van Klein-Brabant of de vuile driehoek (you know who you are... ) Verder mag ook (omgeving Lier of Heist o/d Berg).
    Ben eens benieuwd of ik hier mensen voor ga vinden...
    Last edited by Jaded; 5 september 2004, 14:24.

  • #2
    Re: [Gezocht] Glazenwasser

    Desnoods wil ik je haarfijn uitleggen waar je jouw glazen kan insteken.

    Comment


    • #3
      Re: [Gezocht] Glazenwasser

      Excuseer?!

      Onbeschofte boer zou ik zeggen.

      Comment


      • #4
        Re: [Gezocht] Glazenwasser

        Desnoods wil ik je haarfijn uitleggen waar je jouw glazen kan insteken.
        beste,
        weet totaal niet waarom zo'n reply op een doodnormale vraag, je bent nieuw op het forum en misschien toch maar beter nog eens de regels doornemen.
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

        Comment


        • #5
          Re: [Gezocht] Glazenwasser

          Oorspronkelijk geplaatst door fredericrom
          beste,
          weet totaal niet waarom zo'n reply op een doodnormale vraag, je bent nieuw op het forum en misschien toch maar beter nog eens de regels doornemen.
          't is dan ook nog een leraar volgens zijn profiel
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: [Gezocht] Glazenwasser

            Toch zullen er een aantal lezers zijn die ook hun bedenkingen hebben.
            Maar de ene lezer is de andere niet.

            Comment


            • #7
              Re: [Gezocht] Glazenwasser

              Bedenkingen, welke bedenkingen?

              Het enige dat ik kan afleiden van mijn bericht is misschien dat je kan denken dat ik geen verstand heb van een DSLR of dat ik er geen verdien omdat ik zelf de sensor niet wil schoonmaken.
              Allebei trouwens flutargumenten.

              Denk wat je wil, ik en anderen doen dat ook van u en uw opmerkingen.

              Nogal een gedurfde opmerking van u btw, misschien moet je ook maar eens terugkomen als je weet wat een cropfactor is.
              Last edited by Jaded; 7 september 2004, 22:03.

              Comment


              • #8
                Re: [Gezocht] Glazenwasser

                Misschien start je best een nieuwe thread, en hopelijk komt er dan geen zeveraar langs...

                Zou het geen goed idee zijn om eens een workshop over sensorreiniging te houden ? Deze vraag duikt regelmatig op, mij interesseert het zelf ook wel, maar ik zou toch graag eerst eens zien hoe het moet voor ik er zelf aan begin.
                Mark (300D)

                Comment


                • #9
                  Re: [Gezocht] Glazenwasser

                  ik ook
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Gezocht] Glazenwasser

                    Der zullen beslist wel BD-ers willen helpen om de sensor eens te kuisen. Alleen dit éne regeltje, en vooral het laatste stukje zal veel vrijwilligers afschrikken.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jaded
                    Wil genoeg betalen (ik moet maar zo lui niet zijn ), maar de dader moet de gevolgen van zijn eventuele onkunde ook wel dragen natuurlijk.
                    Ik vrees dat geen enkele foto-amateur het risico wil lopen tegen een onkostenvergoeding van enkele euro's om een +€1000 sensor te vergoeden moest het mislopen. Zonder nog te spreken van mogelijke discussies dat het reinigen wel of niet de oorzaak is van een defecte sensor.

                    Zelf heb ik het voor een paar man gedaan, gewoon om te laten zien hoe het kan/moet. Met de duidelijke afspraak dat het op hun eigen risico is.

                    Wil je jezelf toch wat indekken, zoek dan een (foto-) technisch servicebedrijf op die dat perfect tegen een vergoeding doen en als het toch misloopt hebben die mensen er een verzekering voor.

                    IMHO, natuurlijk.
                    Hombre

                    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Gezocht] Glazenwasser

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                      Der zullen beslist wel BD-ers willen helpen om de sensor eens te kuisen. Alleen dit éne regeltje, en vooral het laatste stukje zal veel vrijwilligers afschrikken.
                      Hopelijk schrikt het heel wat mensen af. Is misschien wel voor een stukje de bedoeling. Dat er zeker niet lichtzinnig over gedaan wordt.
                      Mijn vroegere 10D is al gekuist geweest 'via uw methode' (op mijn risico), maar vind dit toch net iets anders.
                      Ik verplicht niemand om het te doen en de prijs dat ik eventueel wil betalen zal er ook naar zijn natuurlijk.
                      Last edited by Jaded; 7 september 2004, 21:55.

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Gezocht] Glazenwasser

                        mss is er gewoon een apparaat waar je je dslr in moet proppen, een kuiscd <> een kuislens.
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Gezocht] Glazenwasser

                          anders misschien eens een samenkomst organiseren waarbij een paar BDers hun toestel eens kuisen voor de ogen van de "kuis"-leken.
                          Tis maar een voorstel hé, don't shoot me!!
                          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Gezocht] Glazenwasser

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                            anders misschien eens een samenkomst organiseren waarbij een paar BDers hun toestel eens kuisen voor de ogen van de "kuis"-leken.
                            Tis maar een voorstel hé, don't shoot me!!
                            als het ware een cd (cleaning-day )
                            misschien kan er iemand een filmpje van maken en op het forum smijten? ik heb desnoods een digitale video camera ,maar ik heb ook nog nooit een sensor gekuist en zou het ook eerst ne keer willen zien doen.
                            groetjes yves

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Gezocht] Glazenwasser

                              ik vin het een goed idee maja ik heb het zelf ook nog nooit gedaan hé
                              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                              Comment

                              Working...
                              X