Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cathérine terug naar school.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cathérine terug naar school.

    Voor wie gisteren het programma van Kathérine Moerkerke heeft gezien.
    Als dat een motivatie zou moeten zijn naar vakmensen toe,
    alsook naar ouders om hun kinderen een beroep te laten leren,
    volgens mijn bescheiden mening een flinke afknapper........


  • #2
    Re: Cathérine terug naar school.

    In de link staat ondermeer :
    Het beroepsonderwijs is de universiteit van de slimme handen. Die jongens zijn ongelooflijk handig en we hebben allemaal elektriciens, automecaniciens of loodgieters nodig

    Volgens mij gaat een elektricien met enkel "slimme handen" niet lang leven .
    Last edited by notex; 3 november 2016, 09:42.

    Comment


    • #3
      Re: Cathérine terug naar school.

      Ik heb ontzettend veel respect voor leerlingen die beroepsonderwijs kiezen.
      Zijn voor mij evenwaardig aan de leerlingen die voor de universiteit gaan.

      Het is "anders" maar zéker op eenzelfde niveau
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Cathérine terug naar school.

        Meer respect voor een goede loodgieter dan voor een slechte dokter of advokaat.

        Als je je hart legt in gelijk welke job of studie, dan kan je echt het verschil maken.

        Comment


        • #5
          Re: Cathérine terug naar school.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Meer respect voor een goede loodgieter dan voor een slechte dokter of advokaat.

          Als je je hart legt in gelijk welke job of studie, dan kan je echt het verschil maken.
          Slechts gedeeltelijk akkoord, want met een slechte loodgieter kan je ook één en ander meemaken hoor.

          Comment


          • #6
            Re: Cathérine terug naar school.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Slechts gedeeltelijk akkoord, want met een slechte loodgieter kan je ook één en ander meemaken hoor.
            Daar gaat het niet over Ivan, het ging er hem gewoon over dat ze in dat programma een totaal verkeerd
            beeld hebben gegeven over een vakschool, waardoor ouders nu nog meer terughoudend zullen zijn
            als hun kind een vak als loodgieter, metser, elektrieker en noem maar op willen leren.
            Ik vond het gewoon schandalig hoe ze de vak of beroeps school naar voren hebben gebracht.

            Comment


            • #7
              Re: Cathérine terug naar school.

              Ik zou mijn kinderen ook niet naar beroepsonderwijs sturen.
              In ons land is er niet veel toekomst meer voor die mensen.
              Alle labeur wordt tegenwoordige gedaan door Polen, Roemenen, Bulgaren,.. die tegen lagere prijs werken. Maar zelfs die dreigen nu te duur te worden.
              Onze economie is een diensteneconomie geworden.

              Voor de rest heb ik zo wel mijn mening hierover maar ik zal geen maatschappelijk debat op gang trekken want dat hebben ze hier niet graag op het forum.

              Comment


              • #8
                Re: Cathérine terug naar school.

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik heb ontzettend veel respect voor leerlingen die beroepsonderwijs kiezen.
                Zijn voor mij evenwaardig aan de leerlingen die voor de universiteit gaan.

                Het is "anders" maar zéker op eenzelfde niveau
                Zelfs respect voor mensen die geen diploma kunnen of willen behalen, maar wel elke dag door weer en wind achter een vuilkar lopen om onze vuiligheid op te halen.
                Iedereen verdient respect ... wel wat minder voor de profiteurs.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Cathérine terug naar school.

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Ik zou mijn kinderen ook niet naar beroepsonderwijs sturen.
                  In ons land is er niet veel toekomst meer voor die mensen.
                  Awel daar ga ik even op inpikken se.

                  Als kind mocht ik van mijn ouders kiezen welke studierichting ik wou volgen, ik heb die dan ook niet tegen de zin gedaan.

                  Op mijn werk zijn heel wat collega's die van hun ouders verplicht een bepaalde studiekeuze moesten maken.
                  Bijna geen enkele ervan is daarna gaan werken in de richting van hun studies, maar verkoos iets heel anders omdat ze nu zelfstandig leven en eigen beslissingen mogen nemen.
                  En wat doen de meesten nu ... een jobke dat velen onder ons niet willen doen.
                  Maar die mensen zijn nu gelukkig omdat ze niets tegen hun zin moeten doen.

                  Het belangrijkste in het leven is gelukkig zijn en gezond natuurlijk.
                  Het heeft geen zin om mensen op te dringen tot iets wat men niet wil.

                  En mochten er geen technisch geschoolden zijn, dan zou er bij u thuis geen internetaansluiting zijn, zou je defecte smartphone of tv nooit hersteld worden, zou je wagen nooit hersteld worden na een panne of ongeval.
                  Dagelijks maakt ieder van ons gebruik van diensten of zaken die door technisch opgeleiden gemaakt worden.

                  Diensten zijn in ... maar daarvoor heeft men wel eerst het technische nodig.

                  En eerlijk gezegd ... zonder loodgieter zou je dik in de sh*t zitten want je zou in je eigen huis niet eens kunnen k*kk*n. 😆
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cathérine terug naar school.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    En eerlijk gezegd ... zonder loodgieter zou je dik in de sh*t zitten want je zou in je eigen huis niet eens kunnen k*kk*n. 😆
                    Ha ha, da's waar - de mensen in onze regio zijn altijd wreed content als "Den Bert" een vrachtwagen stuurt als er eea verstop is
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cathérine terug naar school.

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Ik zou mijn kinderen ook niet naar beroepsonderwijs sturen.
                      In ons land is er niet veel toekomst meer voor die mensen.
                      Dat zou ik zeker niet durven zeggen, in veel firma's zitten ze te huilen naar vakmannen en techniekers van alle slag.

                      Alle labeur wordt tegenwoordige gedaan door Polen, Roemenen, Bulgaren,.. die tegen lagere prijs werken. Maar zelfs die dreigen nu te duur te worden.
                      Onze economie is een diensteneconomie geworden
                      Inderdaad, met als resultaat een één richting geldstroom naar deze landen, waar zal dat eindigen denk je?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cathérine terug naar school.

                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Ik zou mijn kinderen ook niet naar beroepsonderwijs sturen.
                        In ons land is er niet veel toekomst meer voor die mensen.
                        Alle labeur wordt tegenwoordige gedaan door Polen, Roemenen, Bulgaren,.. die tegen lagere prijs werken. Maar zelfs die dreigen nu te duur te worden.
                        Onze economie is een diensteneconomie geworden.
                        En de prijs voor de meest contradictorische redenering gaat naar...

                        Hoe kun je dat nu beweren?
                        1. zolang je niet wireless kunt sch*** zul je altijd een loodgieter nodig hebben (ik simplificeer even om het duidelijk te houden)
                        2. al dat labeur wordt niet gedaan door Polen, Roemenen, ... Ik ken nog heel veel Vlaamse technische mensen die hun job heel goed doen en voor prijzen die heel redelijk zijn
                        3. als het werk wordt overgenomen door die Polen, Roemenen, ... dan is dat omdat er te weinig Vlamingen zijn die dat nog willen doen. Precies omdat ze redeneren als u of omdat ze zich er simpelweg te goed voor voelen. En spijtig genoeg zijn dat dan wel precies die mensen die kappen op die vreemdelingen die ons werk afpakken.
                        4. als ze tegen een lagere prijs werken en zo het werk wegkapen van Vlaamse techniekers is dat niet noodzakelijk omdat die laatste te veel vraagt. In veel gevallen is het om de klant het goedkoopste af wil zijn. Mocht die klant hetzelfde uurloon aangeboden krijgen of hetgeen hij wil betalen aan die technieker, zou die wel anders piepen.

                        Ik ben zelf een ASO product, maar als mijn zoon gezegend blijkt te zijn met een portie gezond verstand gecombineerd met twee rechterhanden en hij wil technieker worden, dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan zal denken om hem daarin tegen te houden. En ik zal er trots op zijn dat hij bij mensen als u het licht laat branden als u op het knopje drukt of zorgt dat er water uit uw douchekop komt!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cathérine terug naar school.

                          Oorspronkelijk geplaatst door WimBollein Bekijk bericht
                          Ik ben zelf een ASO product, maar als mijn zoon gezegend blijkt te zijn met een portie gezond verstand gecombineerd met twee rechterhanden en hij wil technieker worden, dan is er geen haar op mijn hoofd die er aan zal denken om hem daarin tegen te houden. En ik zal er trots op zijn dat hij bij mensen als u het licht laat branden als u op het knopje drukt of zorgt dat er water uit uw douchekop komt!
                          Kan je ook niet veel mee doen als je linkshandig bent.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cathérine terug naar school.

                            Moderator Note: Sommige Chit Chat discussies krijgen op een zeker ogenblik een maatschappelijke of politieke ondertoon. Daar is de afgelopen tijd niet veel bij ingegrepen maar maatschappelijke, politieke of religieuze discussies worden door het forumreglement expliciet verboden. In het verleden leiden deze tot te veel bitsige scheldpartijen en dus gaat hier een slotje op.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment

                            Working...
                            X