Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7200 en Sigma 17-50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7200 en Sigma 17-50

    Heb enige tijd geleden mijn Nikon D5200 verkocht met objectief en vraag mij af of de D7200-body een goede combinatie is met de Sigma 17-50.
    Wil beide gebruiken voor dag en avond fotografie en portretten en het huis-tuin en keuken gebeuren. Ik zoek dus naar een lens met scherpte, lichtsterk en eigenlijk all-round.
    Wie kan mij verder op weg helpen?

  • #2
    Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

    Je zou ook is kunnen kijken naar de 17-50 2.8 VC van Tamron.
    Maar voor portretten neem je beter de Sigma 50-100 f1.8
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

      Ik heb de Tamron variant zonder VC en ben daar tevreden over, mooie beeldkwaliteit. AF is niet van de rapste maar dat is algemeen geweten. De variant zonder VC zou beter zijn dan die met VC.

      Ik weet niet wat je budget is, is de 2.8 een absolute must? Kijk anders ook eens naar de nikkor 16-80 f4. Hoger in prijs maar je hebt iets meer zoom als all round lens in dit geval(vergelijkbaar met de 24-120 op FF).

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

        De combinatie die je aangeeft is een erg goede combo hoor, zal je zeker veel mee kunnen, maar portretten indoor ga ik al vlug naar lichtsterke primes grijpen, zeker als er minder licht begint te komen, kijk mss ook eens naar de sigma 18-35 f1.8, een topper naar ik hoor

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

          Ik heb deze combinatie zelf en supertevreden over. De Sigma 17-50mm 2.8f OS presteerd samen met de D7200 zeer goed en geeft prachtige mooie scherpe plaatjes. Voor portret zou ik eerder opteren naar de al genoemde 35mm 1.8f of de 50mm 1.8f van Nikon.
          Grtz
          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

            Beste forumleden, bedankt voor jullie rappe reactie, inmiddels is de bodykeuze bekend, het wordt een Nikon D7200, de Sigma 17-50 en de 35 en 50 mm. ga ik checken bij de fotospeciaalzaken. Daarna kom ik wellicht weer terug bij jullie.


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

              Oorspronkelijk geplaatst door server666 Bekijk bericht
              Beste forumleden, bedankt voor jullie rappe reactie, inmiddels is de bodykeuze bekend, het wordt een Nikon D7200, de Sigma 17-50 en de 35 en 50 mm. ga ik checken bij de fotospeciaalzaken. Daarna kom ik wellicht weer terug bij jullie.
              Voor de 35mm en 50mm heb je ook weer een hoop keuze he. Ga je voor Tamron, Sigma, Nikon (heeft veel modellen) & Zeiss.
              De SIGMA 50mm f/1.4 EX DG HSM zou eigenlijk een lager brandpunt hebben, zou deze dus minder snel aanraden. Want dan heb je een bereik wat te dicht gaat liggen bij je 35mm. Beter investeer je dan in een 30mm f1.4. Of je neemt een 85mm 1.4/1.8 voor portretten in plaats van de 50mm.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                @ Rogier, ik neig naar Nikon voor 35 en 50 mm, maar weet niets van Tamron en Sigma. Wat is jullie ervaring met laatste 2 merken qua compatibiliteit, scherpte, foto kwaliteit en.... prijs?


                Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                  Oorspronkelijk geplaatst door server666 Bekijk bericht
                  @ Rogier, ik neig naar Nikon voor 35 en 50 mm, maar weet niets van Tamron en Sigma. Wat is jullie ervaring met laatste 2 merken qua compatibiliteit, scherpte, foto kwaliteit en.... prijs?
                  De 35mm Art is goedkoper en scherper dan de eerste versie van de Canon 35mm F1.4L. Hij zou ook beter zijn dan de Nikon. De Sigma 50mm 1.4 Art zou ook veel beter dan de 50mm f1.4 van Canon, maar de prijs ligt dan wel weer hoger. Ik meen iets te herinneren dat dit de allerbeste 50mm lens was momenteel. De Tamron zijn dan wel weer 1.8 en is dan wel 45mm in plaats van de 50mm. Maar je hebt wel stabilisatie en lichtsterkte. Ik verwacht hier ook wel goede beelden uit. Mocht je voor de Nikon gaan, dan is de vraag ga je voor de 35mm 1.8 DX of FX uitvoering. De eerste is echt pak goedkoper dan de Sigma/Tamron variant, maar deze laatste merken kunnen wel op een Nikon D600 of andere FX camera.
                  Waar een wil is, is een weg
                  ---------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                    Nikon 35 mm 1.8f en 50mm 1.8f allebei toppertjes retescherp mooie bokeh en een lage prijs
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                      Iedereen bedankt voor hun advies, geweldig.


                      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                        Nikon 35 mm 1.8f en 50mm 1.8f allebei toppertjes retescherp mooie bokeh en een lage prijs
                        Ik weet niet of de topic starter een tweedehandse of een nieuwe prime lens wil. Maar als ik even kijk heb je de volgende 50m 1.8 lenzen:
                        AF-S Nikkor 50mm f/1.8G 2011
                        Nikkor 50mm f/1.8D AF 2002
                        Nikkor 50mm f/1.8 AI-S 1986
                        En de volgende
                        35mm 1.8
                        Nikon AF-S NIKKOR 35mm f/1.8G ED 2013
                        Nikkor 35mm f/1.8G AF-S DX 2009

                        Volgens nog een andere bron zijn er niet 2, maar 3 AF 1.8 50mm lenzen:



                        Hier vind je ook veel 50mm 1.8 lenzen, AF en MF uitvoeringen

                        Maar van de 70 a 80 -200 F2.8 zijn er nog meer AF uitvoeringen en ik verwachtte dit ergens ook wel bij de prime lenzen.

                        Ik haal dit gewoon aan omdat ik vind dat de topic starter bewust moet zijn van de meerdere AF lenzen die op de tweedehands markt en misschien nog wel op de nieuw markt zijn. Alleen een diafragma en brandpunt zegt niet zoveel.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                          Waarom start je niet gewoon met de combinatie D7200+sigma 17-50 ?

                          Het heeft imo niet veel zin om meteen een 35mm en een 50mm prime bij te kopen.
                          Start eerst met je standaard zoom, en kijk dan wat je ontbreekt. Je zal waarschinlijk liever daarna een iets langere lens aanschaffen voor portretten.

                          Ik heb trouwens al deze 3 lenzen gehad (sigma 17-50, 50mm af-s en af-d, 35 1.8 dx). De 50mm af-s 1.8 heb ik nog steeds.
                          Nikon shooter - Samyang fan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                            ik gebruikte mijn prime 50mm eerlijk gezegd meer dan mijn kitlens.
                            Nikon Powah

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D7200 en Sigma 17-50

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
                              Waarom start je niet gewoon met de combinatie D7200+sigma 17-50 ?

                              Het heeft imo niet veel zin om meteen een 35mm en een 50mm prime bij te kopen.
                              Start eerst met je standaard zoom, en kijk dan wat je ontbreekt. Je zal waarschinlijk liever daarna een iets langere lens aanschaffen voor portretten.

                              Ik heb trouwens al deze 3 lenzen gehad (sigma 17-50, 50mm af-s en af-d, 35 1.8 dx). De 50mm af-s 1.8 heb ik nog steeds.
                              Hoi Eanx,

                              Ik denk ook sterk aan deze combi ( D7200 met Sigma 17-50 ) en dan lekker experimenteren en daarna zie ik wel!


                              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X