Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over achtergrond papier

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over achtergrond papier

    Hey

    ik heb zwart en wit achtergrond papier die ik gebruik en moet zeggen werkt heel goed. Nu had ik ook verder gekeken naar andere kleuren bv pink of dondergrijs enz.
    nu stel dat je pink of donkergrijs zou nemen en je gaat je model fotograferen dan valt er altijd een beetje licht op ja achtergrond.
    Mijn vraag is nu wordt je achtergrond dan ook wat lichter of is dat bitter weinig?
    natuurlijk als je witte achtergrond neemt je zet voorraam geen flitsers om uw achtergrond wit te krijgen heb je ook een grijze achtergrond maar wil hem iets donderder krijgen
    vandaar dat ik misshien die dondergrijze achtergrond papier wil aanschaffen.


    heb ook nog een fleeceachtergronden gevonden enkel is het wat lichtdoorlatend en dubbelgevouwen niet werkt dit ook mooi?
    http://www.bonjourfoto.nl/Achtergronddoeken-Fleece.html

    graag jullie mening hierover
    bedankt alvast
    Dave
    Last edited by on7tz; 1 november 2016, 18:42.

  • #2
    Re: vraagje over achtergrond papier

    Hoeveel licht op je achtergrond valt, hangt af van de richting van je licht (je kan bijvoorbeeld een grid op softbox gebruiken).

    Ook de afstand van je onderwerp tot de achtergrond en de afstand van de lichtbron tot je onderwerp bepalen veel.

    De hoeveelheid wordt bepaald door de omgekeerde kwadraten wet
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment

    Working...
    X