Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto op foto plaatsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto op foto plaatsen

    Hallo,

    Ik zou willen een foto hebben waarop iemand staat die een andere foto vasthoudt. Ik kan dus wel een foto op een foto plaatsen en roteren en zo, maar hoe kan ik dit vlug en mooi dit doen. Ik zou dit dus een aantal keer willen doen, zodat ik 4 foto's op elkaar zet en de onderliggende persoon die op de foto staat dus telkens een andere foto vasthoudt. Het is dus de bedoeling dat de bovenliggende foto mooi in de handen staat van de onderliggende persoon. mvg krist

  • #2
    Re: foto op foto plaatsen

    bedoel je zoiets als in dit filmpje ?

    Comment


    • #3
      Re: foto op foto plaatsen

      Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
      bedoel je zoiets als in dit filmpje ?
      https://www.dropbox.com/s/ij00fow718...kader.mp4?dl=0
      Eigenlijk wel, maar dan telkens andere personen die een foto vasthouden, een beetje zoals op onderstaande link.
      Dus ik kan wel foto's nemen van de personen, maar hoe moet ik dat dan doen met die handen, die moeten zichtbaar blijven nadat ik de volgende foto plak.
      Misschien knippen die handen en dan weer plakken op de foto, maar dat vind ik dan weer zo een geknoei en ben natuurlijk ook niet de fijnste in die werken en zou dat willen doen met adobe photoshop als dat kan.

      Comment


      • #4
        Re: foto op foto plaatsen

        Heb het nu geprobeerd om zelf een kader vast te houden en een foto te nemen en dan een andere foto in te zetten. Dat lukt, alleen heb ik nu problemen dat ik de foto niet mooi in het kader krijg, doordat het kader niet evenwijdig is met de camera en ik zo de foto niet in de diepte kan regelen, kan die enkel roteren.

        Comment


        • #5
          Re: foto op foto plaatsen

          als je een laagmasker toevoegt op de bovenste laag
          kan je fouten makkelijk herstellen

          met zwart schilderen op het laagmasker doet de bovenste laag verdwijnen
          met wit schilderen doet het terug verschijnen

          kijk maar in het filmpje


          en als je foto heel schuin moet kan dat met transformatie -vervormen
          zoals in het eerste filmpje
          elke keer het hoekpunt verzetten naar de hoek van het frame

          Comment


          • #6
            Re: foto op foto plaatsen

            oke, dikke merci. Lukt al heel goed nu, kwestie van te weten waar de knoppen zitten en wat je allemaal kunt doen. Best eens een cursus bekijken wat je allemaal kan doen.

            Comment

            Working...
            X