Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoog en droog!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Hoog en droog!

    Soms moet je net iets verder gaan voor een beeld!

    We wilde bij de eerste zonnestralen van de dag een foto maken.

    Ons kennende wilde we geen standaard zonsopgangs foto maken, maar gewoon net wat verder gaan.
    We besloten voor de foto een berg te beklimmen.
    Om met de complete uitrusting op tijd boven te zijn begonnen we middernacht aan ons avontuur.

    Een berg beklimmen in het donker met een model en je camera uitrusting, is iets wat je niet elke dag doet.
    Tijdens het klimmen dacht ik dan ook bij mezelf waar ben ik aan begonnen?

    Eenmaal boven hebben we in de bittere kou nog even moeten wachten op de zon.
    Maar toen de eerste stralen tevoorschijn kwamen...




    grtz,
    Mark
    www.markderoophotography.com

  • #2
    Re: Hoog en droog!

    Jullie inspanning werd zeker beloond - prachtig licht !!!! ( zou de foto wel iets anders droppen- ik heb nu de indruk dat het model achterover gaat vallen ). Benieuw naar meer , ik neem aan dat je die beklimming niet gedaan hebt voor één foto

    Comment


    • #3
      Re: Hoog en droog!

      Alvast een foto met een verhaal
      Heel knap en ben ook benieuwd naar een eventueel vervolg
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Hoog en droog!

        thx! Dit heeft geen vervolg. We zijn naar boven gegaan voor alleen dit speciale moment. 1 beeld. Niet meerdere.
        www.markderoophotography.com

        Comment


        • #5
          Re: Hoog en droog!

          Knap resultaat van uw avonturentocht

          Comment


          • #6
            Re: Hoog en droog!

            erg geslaagd beeld, gedurfd alvast met die horizon
            ook erg sterk in de kleuren en contrasten, very moody ;-)

            respect voor 1 foto s'nachts een berg beklimmen
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Hoog en droog!

              knap beeld!
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

              Comment


              • #8
                Re: Hoog en droog!

                Proficiat met uw HOF, heel mooi beeld. Origineel in beeld gebracht!
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Hoog en droog!

                  Het model is achterover gevallen... weliswaar in de HOF maar daar kom je altijd zacht terecht LOL
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoog en droog!

                    Proficiat met je plaats in de HoF!
                    BD0681BE -
                    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoog en droog!

                      mooie ...proficiat
                      www.lensculture.com/nathan-verstraete

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoog en droog!

                        Thx! Super gaaf om daarin te mogen staan!
                        www.markderoophotography.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoog en droog!

                          Proficiat met je Hof

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoog en droog!

                            Onnatuurlijke positie, maar ja horizontaliteit in berggebied is niet altijd gemakkelijk te bepalen en als landmeter kan ik het weten!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoog en droog!

                              Dat ik zo een foto scheef zet, zou het een ongeluk zijn, of opzet?
                              Inmiddels doe ik al lang genoeg mee, dat we de stelling kunnen maken dat het opzet is.
                              Mijn portfolio heeft hier en daar ook zijn scheve streken

                              Het botst vooral met degene die in de veilige gebaande paden denken.
                              En het volgens door de kudde verzonnen regels benaderen. En vervolgens grotendeels hetzelfde maken.
                              Want, scheef, dat doen we toch niet? Omdat het niet recht is, is het fout!
                              We hebben toch horizontale, en verticale lijnen in onze zoekers staan?
                              Waar zijn die anders voor?

                              Waarom in godsnaam, klimt hij bij nacht een berg op, en maakt vervolgens 1 foto, die scheef is?
                              Simpel, omdat een rechte foto, de hoogte minder goed weer geeft. De horizon slaat dan een stuk platter.
                              Nu kijken we nog een stuk de diepte in. Waardoor er veel meer een hoogte gevoel is.
                              Hoe hoger je komt, des te minder het hoogteverschil met andere bergen. Je moet de diepte in gaan kijken.
                              Ik beklim geen berg van 2350 meter, om dan de hoogte niet weer te geven.

                              "Ja maar... Dan zoom je toch meer uit???"
                              Nee, want dan zou m'n model te klein gaan worden, of moet ik om haar groter in beeld te brengen, dichterbij komen, met vertekening die haar echt compleet uit verhouding zou gaan brengen als gevolg.
                              Bovendien heb ik geen zoomlenzen

                              Dan hebben we nog de lichtbron.
                              Wat ik bijzonder storend zou vinden is, dat wanneer de lichtbron (de zon) midden in het beeld zou komen met zijn flare.
                              Dus draai het zo, dat deze lichtbron in de hoek van het beeld komt.
                              Had ik dit zonder de zon in beeld willen opnemen?
                              Nee. Dan slaat het beeld meteen een stuk platter.
                              (m'n eerste beeld was zonder de zon in het kader vanuit een andere hoek)

                              Enigste waar ikzelf van baal met dit beeld is dat er geen ruimte was.
                              Tenslotte is dit een bergtop. Je kan daar niet even een metertje verder naar achteren.
                              Verder van m'n model af, betekende een hoger standpunt.
                              Gezien ik primes gebruik is dat wel een probleem.
                              Het gebrek aan ruimte maakt dit beeld tot een tight fit!
                              Zou iets meer ruimte hebben gewild. Mijn standpunt is niet lekker. Ik zou lager hebben gewild.
                              Maar, ik lag al op de grond. Je kan gewoon niet alles hebben
                              Last edited by markderoophotography; 15 november 2016, 10:30.
                              www.markderoophotography.com

                              Comment

                              Working...
                              X