Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raynox DCR-250

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raynox DCR-250

    Beste fotovrienden ik zit met een vraagje.

    Ik heb de nikkon 7200
    objectieven heb ik 105mm macro - 40mm macro en de 18-105mm allemaal van nikkon zelf

    Nu ja ik heb gezien op het internet en FB dat je bv spinnetjes van 4mm heel veel kan vergroten met de Raynox DCR-250 + de tussenringen van kooka of mieke 13 21 31mm.
    Is dat een goede aankoop ? ik zou graag inderdaad insecten veel vergroten en op beeld krijgen.

    Wat stel jullie voor en op welke objectief te monteren ?

    Broere

  • #2
    Re: Raynox DCR-250

    De Raynox DCR-250 is een prima voorzetlens.
    Ik gebruik ze op mijn 105 mm makro voor als ik in het veld ben om hele kleine dingen te fotograferen zoals slijmzwammen.

    Ik hou er niet van om in het veld lenzen te wissellen - tussenringen en dan is de voorzetlens zeer intressant.

    In de studio gebruik in dan wel mijn tussenringen en daar dan eventueel nog de raynox op.

    Mvg
    -Spider-
    Bezoek ook eens Spider's Web

    http://www.spidersweb.be

    Comment


    • #3
      Re: Raynox DCR-250

      Wat raad je me dan aan ? voor op de 105mm macro ? de kit van kooka ringen en de De Raynox DCR-250 ?

      Comment


      • #4
        Re: Raynox DCR-250

        Ik heb de Kenko automatische tussenringen.
        Kooka of Mieke tussenringen ken ik niet.

        Deze Raynox voorzetlens kunt u gebruiken bij elk objectief met een filtermaat tussen de 52 en 67mm.
        Perfect op de 105 mm macro.

        Nu ken ik niet de filtermaat van uw overige lenzen, daar moet je even op letten.
        De Raynox op een zoom zou ik persoonlijk niet gebruiken omdat je dan wel heel erg de kans loopt op vignetering.
        Als uw 40 mm binnen de filtermaat valt zou je deze ook kunnen gebruiken al vermoed ik dat je dan wel heel dicht bij je onderwerp gaat komen.

        De Raynox op de 105 macro is prima.
        Succes.

        Mvg
        -Spider-
        Bezoek ook eens Spider's Web

        http://www.spidersweb.be

        Comment

        Working...
        X