Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D750 en functietoetsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D750 en functietoetsen

    Ik overweeg een aanschaf van Nikon D750 maar ik heb wat problemen met de draaiknop linksboven ( keuzenop opnamesnelheid ). Ik heb moeite om tegelijkertijd het kleine knopje in te drukken en de knop te draaien . Is het mogelijk om een functieknop in te stellen voor de opnamesnelheid ?

  • #2
    Re: D750 en functietoetsen

    Hoi,

    nee, aan deze zijde kun je niets persoonlijks instellen...
    Eigenlik valt dat verdraaien tóch wel mee.
    De bovenste knop (opnamestanden, A, T, M enzo) verdraai ik door m'n wijsvinger op de déblokkeerknop te houden en de knop draaien met ringvinger en duim.
    De onderste draaiknop (opname standen zoals single opname, multi, stille sluiter, timer enzo) verdraai ik door mijn nagel van m'n duim op het déblokkeerknopje te zetten en het knopje te verdraaien met m'n wijsvinger.
    Íets lastiger, maar zo dikwijls gebruik je dat nu ook weer niet.
    Gewoon wennen aan het apparaat, dan komt 't goed.

    Comment


    • #3
      Re: D750 en functietoetsen

      Oorspronkelijk geplaatst door walter bechhols Bekijk bericht
      Ik overweeg een aanschaf van Nikon D750 maar ik heb wat problemen met de draaiknop linksboven ( keuzenop opnamesnelheid ). Ik heb moeite om tegelijkertijd het kleine knopje in te drukken en de knop te draaien . Is het mogelijk om een functieknop in te stellen voor de opnamesnelheid ?
      Keuzeknop CS-CL enz. bedoel je?
      Deze kan je normaal niet onder een functieknop in stellen vrees ik, toch zo geen probleem dat knopje met draaischijf volgens
      mij, is toch bij veel Nikon toestellen zo, gewoon een gewenning.

      Comment


      • #4
        Re: D750 en functietoetsen

        Keuze opnamesnelheid zal inderaad de CS (continious slow) en CH (continious high) zijn denk ik dan.
        Is ook al op de D7xxx reeks zo, D750 idd ook.
        Valt reuze mee om te bedienen, een beetje wennen.
        Het klopt dat je dit niet kan programmeren op een ander
        Ga ervoor... de D750 is een fantastische camera.

        Een tevreden D750 eigenaar
        Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

        Comment


        • #5
          Re: D750 en functietoetsen

          Bedankt allemaal voor jullie info. Het zal inderdaad even wennen worden

          Comment


          • #6
            Re: D750 en functietoetsen

            sterker nog, op de D7000 zat de vergrendeling niet, met als gevolg dat de knop regelmatig niet stond zoals je wilde (en dat merk je altijd te laat). Later is dus de vergrendeling erop gezet door Nikon.
            Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
            Our English website: www.kaichitravel.com
            Breng eens een bezoekje aan Siberie!

            Comment


            • #7
              Re: D750 en functietoetsen

              Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
              sterker nog, op de D7000 zat de vergrendeling niet, met als gevolg dat de knop regelmatig niet stond zoals je wilde (en dat merk je altijd te laat). Later is dus de vergrendeling erop gezet door Nikon.
              Klopt, het verhindert het onopzettelijk verzetten en ik vind het een mooie feature.
              Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

              Comment

              Working...
              X