Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onscherpte bij een Sigma 17-35mm HSM lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onscherpte bij een Sigma 17-35mm HSM lens

    Zijn er nog mensen die met deze lens fotograferen Sigma 17-35mm 1:2.8 HSM? De onscherpte verloopt van links naar rechts en zelfs op een diafragma van 11. Zou dit typisch zijn voor deze lens of zou het een technisch probleem kunnen zijn?

    Groetjes Ronny

  • #2
    Re: Onscherpte bij een Sigma 17-35mm HSM lens

    .
    Op een Canon-body?

    Ik heb enkele weken terug bij de groothandel gestaan met de keuze tussen een Sigma 17-35mm of de zelfde maar dan van Canon. De goothandel in kwestie adviseerde mij om zeker voor de Canon lens te gaan, ook al is deze beduidend duurder.

    Wat is het geval; bij tele-objectieven vanaf 80mm is de vertekening minimaal. Je kijkt immers recht vooruit door het objectief. Dus de keuze om Sigma te kiezen (goedkoper) helemaal niet verkeerd.

    Maar juist bij (super)groothoek heb je eerder last van vertekeningen in de randen van het objectief, bij merken zoals Sigma en Tamron. Dan is het vaak wel het overwegen waard om de duurdere Canon versie te kopen...

    Ik durf dan ook wel te stellen dat het geen technisch probleem is, maar de onscherpte in het glas zit...
    .
    Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

    Comment


    • #3
      Re: Onscherpte bij een Sigma 17-35mm HSM lens

      Oorspronkelijk geplaatst door Ronny
      Zijn er nog mensen die met deze lens fotograferen Sigma 17-35mm 1:2.8 HSM? De onscherpte verloopt van links naar rechts en zelfs op een diafragma van 11. Zou dit typisch zijn voor deze lens of zou het een technisch probleem kunnen zijn?

      Groetjes Ronny
      Staat je lens zuiver loodrecht op je camera ?
      Misschien staat hij niet juist gemonteerd op de adaptor die de lens aanpast aan je body. (Sigma naar Canon of Sigma naar Nikon....)

      Skitch
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Onscherpte bij een Sigma 17-35mm HSM lens

        Heb zelf drie dagen de nieuwste (ex dg hsm en wat weet ik nog meer) versie van die lens gehad, op automatische scherpstelling geen enkele scherpe foto mee gemaakt, manueel was ze zeer scherp. Zo rap mogelijk geruild voor een Canon 17-40; ben daarentegen nochtans zeer tevreden van mijn sigma 20 mm

        mvg
        http://www.photofolio.be
        EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

        Comment


        • #5
          Re: Onscherpte bij een Sigma 17-35mm HSM lens

          De adaptor staat correct.
          Er is bij mijn geen verschil of ik nu automatisch of manueel fotografeer.
          Ook heb ik geprobeert de af uit te zetten maar de onscheprte blijft steeds van links naar rechts gaan.

          Groetjes Ronny

          Comment


          • #6
            Re: Onscherpte bij een Sigma 17-35mm HSM lens

            Pfwwwwwwww,

            Ik vrees..... terugbrengen en een andere vragen.

            Als je die met internet gekocht hebt (bij een gerenommeerd site ) : terugsturen en een andere vragen.

            Jammer. Maar ermee blijven zitten heeft ook geen zin.

            Het moet een slecht exemplaar zijn.


            Skitch
            Last edited by Skitch; 6 september 2004, 21:47.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Onscherpte bij een Sigma 17-35mm HSM lens

              ik heb de lens nu 3 weken en ben absoluut tevreden ervan !

              je moet inderdaad een slecht exemplaar hebben => terugsturen maar !!

              Tom
              Canon 10D

              Comment


              • #8
                Re: Onscherpte bij een Sigma 17-35mm HSM lens

                Ik heb de lens hier in de koopjeshoek van een BD'r gekocht...snik

                Comment

                Working...
                X