Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foutcode 30 Canon EOS 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foutcode 30 Canon EOS 7D

    Beste,

    Heb me even geregistreerd om na te vragen of hier nog mensen zijn die problemen hebben gehad met hun Canon EOS 7D?

    Mijn toestel geeft sinds kort de foutcode 30 weer en raadt aan om het toestel opnieuw op te starten of om de batterij te verwisselen. Deze oplossingen baten echter niet.

    Het probleem bestaat erin dat ik na een opname niet op het lcd-scherm te zien krijg wat de camera heeft opgenomen juist na de opname. De camera stelt dat de opname niet mogelijk is, maar de foto's staan na opname toch gewoon op de camera... (??). Continue opnames lukken niet meer goed (max. 2 foto's).

    Lenzen al eens verwisseld, daar ligt het niet aan.. Ik heb onlangs wel een reeks lange continue opnames gemaakt van vliegtuigen wat het probleem wel eens zou kunnen hebben veroorzaakt, en ik las hier ergens van iemand met hetzelfde probleem dat "het gordijn" zou kunnen vastzitten? Die mens zou dan een paar lange opnames hebben gemaakt waarna de foutcode niet meer werd weergegeven. Bij mij is het helaas zo dat die continue opnames niet lukken omdat "het gordijn" waarschijnlijk vastzit...

    Dan rest mij alleen de vraag: Hoe krijg ik dat ding los? Garantie heb ik helaas niet meer. De camera werkt overigens goed als je één foto neemt en dan gewoon achteraf de beelden bekijkt maar het is een zeer vervelend probleem omdat je de foto's niet meteen te zien krijgt en dus niet weet of de foto's goed zijn gelukt. Continue opnames is bovendien iets wat ik vaak gebruik..

    Iemand enig idee?

    Alvast bedankt en mvg,
    Kenneth

  • #2
    Re: Foutcode 30 Canon EOS 7D

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

    Van 1 van onze leden binnen de fotoclub die een canon 7d van 2010 heeft kreeg te maken met een error30.Deze melding betreft een sluiter probleem.Het irr...

    Had je deze links al gezien?
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Foutcode 30 Canon EOS 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door ken88 Bekijk bericht
      Beste,

      Heb me even geregistreerd om na te vragen of hier nog mensen zijn die problemen hebben gehad met hun Canon EOS 7D?

      Mijn toestel geeft sinds kort de foutcode 30 weer en raadt aan om het toestel opnieuw op te starten of om de batterij te verwisselen. Deze oplossingen baten echter niet.

      Het probleem bestaat erin dat ik na een opname niet op het lcd-scherm te zien krijg wat de camera heeft opgenomen juist na de opname. De camera stelt dat de opname niet mogelijk is, maar de foto's staan na opname toch gewoon op de camera... (??). Continue opnames lukken niet meer goed (max. 2 foto's).

      Lenzen al eens verwisseld, daar ligt het niet aan.. Ik heb onlangs wel een reeks lange continue opnames gemaakt van vliegtuigen wat het probleem wel eens zou kunnen hebben veroorzaakt, en ik las hier ergens van iemand met hetzelfde probleem dat "het gordijn" zou kunnen vastzitten? Die mens zou dan een paar lange opnames hebben gemaakt waarna de foutcode niet meer werd weergegeven. Bij mij is het helaas zo dat die continue opnames niet lukken omdat "het gordijn" waarschijnlijk vastzit...

      Dan rest mij alleen de vraag: Hoe krijg ik dat ding los? Garantie heb ik helaas niet meer. De camera werkt overigens goed als je één foto neemt en dan gewoon achteraf de beelden bekijkt maar het is een zeer vervelend probleem omdat je de foto's niet meteen te zien krijgt en dus niet weet of de foto's goed zijn gelukt. Continue opnames is bovendien iets wat ik vaak gebruik..

      Iemand enig idee?

      Alvast bedankt en mvg,
      Kenneth
      Toevallig afgelopen zaterdag hetzelfde voorgehad. Ben een andere batterij uit de fototas gaan halen en probleem was opgelost. Nu is uiteraard de vraag of het probleem zich later nog zal voordoen.

      Comment


      • #4
        Re: Foutcode 30 Canon EOS 7D

        Bedankt voor jullie antwoorden!

        Mocht het een verschil maken, ben gisteren gemist, model is 700D; niet de (nog) duurdere 7..

        Het probleem is ondertussen opgelost, ben blij dat ik 'm niet heb hoeven op te sturen aangezien de garantie al is verlopen.
        Weet dat het niet verstandig is geweest en zou het niet meteen iemand aanraden, maar omdat hij toch niks meer deed had ik buiten de reparatiekost eigenlijk weinig te verliezen. Volgens mij moet hij eerder eens een tik heb gekregen wegens onvoorzichtigheid. Waarschijnlijk moet toen iets in de body zijn losgeraakt waardoor de mechaniek was ontregeld.

        Heb 'm aanvankelijk een tik gegeven, zoals voorgesteld op enkele Engelstalige sites. Error code is toen van 30 naar 20 veranderd. Bij contact met de batterij sloeg de shutter op hol. Na twee goeie tikken op de body werkt hij gewoon weer zoals voorheen.

        Niet de ideale oplossing ik weet het, maar gezien de kost van de herstelling zou ik waarschijnlijk toch voor een upgrade hebben gekozen.

        Is uiteraard duur materiaal om er op die manier mee om te gaan, maar soms heb je gewoon niks te verliezen. Met een nog duurdere DSLR zou ik het niet meteen riskeren..
        Voortaan gaat hij meteen altijd de tas in. Voorzichtigheid is echt alles met dit soort camera's.

        Eenieder die ooit hetzelfde zou voorhebben, beschouw bovenstaande oplossing misschien best als je allerlaatste. Zou het zeker niet doen met heel dure uitrusting.

        Nogmaals bedankt.

        Mvg

        Comment


        • #5
          Re: Foutcode 30 Canon EOS 7D

          Hoi,

          Levende wezens kun je "op het juiste pad" brengen door mddel van een "corrigerende tik".
          Echter, als ze dan weer bij bewustzijn komen , wordt dit meestal niet gewaardeerd...
          Bij materiaal werkt dit meestal niet zo, je maakt meer stuk dan goed.
          Batterij verwijderen en vervangen voor een volgeladen exemplaar, resetten naar fabriekswaarden enzo, werkt meestal beter.
          Het zal me niet verbazen dat dit euvel weer snel terug zal zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Foutcode 30 Canon EOS 7D

            Met dit soort fouten kom je niet eens tot bij de resetopties adrie.

            Comment


            • #7
              Re: Foutcode 30 Canon EOS 7D

              Dit probleem (alleen volgens mij niet met dezelfde foutcode) heb ik ook gehad met mijn 450D toen ik een Sigma-objectief gebruikte én een B-merk accu die al vrij snel aan het eind van z'n leven was (en waardoor ik ook meteen afleerde B-merk accu's te kopen, maar dat terzijde).
              Soms gebeurde het al bij het inschakelen van de camera, dan bevroor deze (zoals ken88 al zegt) direct na het aanzetten met de foutcode in kwestie.

              Comment


              • #8
                Re: Foutcode 30 Canon EOS 7D

                Iedereen weet toch dat een flinke tik werkt ?

                An assortment of clips featuring Onslow and Daisy thumping the TV set. Tags: keeping up appearances britcom onslow daisy hyacinth bucket bouquet richard rose...

                Comment


                • #9
                  Re: Foutcode 30 Canon EOS 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Iedereen weet toch dat een flinke tik werkt ?

                  https://www.youtube.com/watch?v=pJxYnn56yQs
                  Lang geleden heb ik een Canon A40 gereanimeerd door er eens stevig mee of tafel te slaan.
                  Ook een vastgelopen harde schijf kwam los door er als een zot mee te shaken.
                  Maar zo een dingen durf ik pas, als ik beslist heb om het toestel weg te gooien.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foutcode 30 Canon EOS 7D

                    Canon T90 had vroeger ook last van haperend gordijn,of beter sluiter.(Ik had er drie,en alle drie hadden ze deze kuren).Eens laten door ratellen op hoge transportsnelheid hielp.Maar hij moest dan nog wel kunnen ratellen.Maar het hielp.
                    Indien geen beweging in de sluiter,werd aangeraden van ja ..een goede TIK te geven.Maar niet gelijk welke tik.Moest met de onderkant op een harde ondergrond gebeuren.Zo zouden de verschillende lamellen van de sluiter loskomen ??Had ook iets te maken met magneetjes in de sluiter,maar ik weet het wel niet meer hoe het juist zat.
                    Hoop dat TS dit niet meer moet doen,want normaal is een toestel hier niet voor gemaakt.

                    Comment

                    Working...
                    X