Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop - alternatief voor Apple MBP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop - alternatief voor Apple MBP

    Ik heb thuis een lopende belofte dat mijn studenten een nieuwe laptop krijgen als ze door het eerste jaar Unief of Hogeschool geraken.

    Tot hiertoe kozen 2 van de 3 voor een MBPro 13 die me telkes zo'n 1300-1400€ kostte.
    Mooi cadeau vond ik, en ze waren het er mee eens.
    De jongste heeft in Juli ook haar eerste jaar succesvol afgerond, en was aan het wachten tot de nieuwe modellen uit kwamen.

    De MacBook 12 vind ze wat klein, en is ook niet makkelijk te verbinden met die éné aansluiting.
    En nu de MBP aan minstens 1700€... effe slikken.
    Ik ken haar keuze nog niet.

    Ze werkt nu met Windows, maar ze wil vooral een goed draagbaar toestel van 13-14', waarvan de batterij het zeker een uur of 6 kan uithouden. DVD/CD is onbelangrijk, er moet een SSD van minstens 256 GB in, en budget is ca. 1400€.
    Op haar kot staat er nog een tweede scherm zodat ze met 2 schermen kan werken.

    Wat vind je daar voor?
    Ik wil haar een deftig alternatief kunnen bieden.
    Toepassingen: wat office werk, en basis tekenwerk (studeert architect).
    Ik denk niet dat ze de laatste zwaarste processor of grafische kaart nodig heeft.

  • #2
    Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    De MacBook 12 vind ze wat klein, en is ook niet makkelijk te verbinden met die éné aansluiting.
    En nu de MBP aan minstens 1700€... effe slikken.
    De MBPro 13 huidige versie bestaat toch ook nog en is vermoedelijk in actie te verkrijgen ... moet het absoluut het pas uitgekomen model zijn?
    En je kent "haar keuze" nog niet ... moeten wij hier dan een keuze voor haar maken?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

      Ik wil een alternatief op tafel kunnen leggen tegenover een MBP van 1700€...
      Die vind ik te duur. En een oud model zou OK zijn als de prijs ook wat lager is, maar dat is niet zo.

      Comment


      • #4
        Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

        2,0‑GHz dual‑core Intel Core i5‑processor
        Turbo Boost tot 3,1 GHz
        8 GB 1866‑MHz geheugen
        PCIe‑SSD van 256 GB1
        Intel Iris Graphics 540
        Twee Thunderbolt 3-poorten
        dit zijn de specificaties van de MBP van 1700€

        dan is deze een stukje goedkoper en heeft bijna dezelfde specs buiten de CPU die met een range van 2.3 tot 2.8 ligt, wat tegelijk hoger en lager is dan de MBP, is ook een I5. GPU & RAM zijn hetzelfde.

        Je kan ook eens bij Dell kijken: http://www.dell.com/be/p/xps-13-9350-laptop/pd
        zelf een tevreden gebruiker van dit merk.

        Comment


        • #5
          Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

          Als ze architectuur studeert, bekijk dan eerst eens welke software ze allemaal nodig heeft, en of die compatibel is met de laptop die ze wil... Tekenprogramma's, 3D rendering, etc...

          Office werkt op alles, tekenprogramma's misschien niet

          Comment


          • #6
            Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

            Ik weet niet met welke operating systemen jullie thuis allemaal werken, maar als iedereen daar met Apple werkt. Dan zal ook deze dochter een Apple willen.

            Ik hoop binnenkort ergens te beginnen, iedereen heeft er of wel een Apple of wel een Windows notebook. En ik weet toch wel dat ik voor de Apple ga. Ik zou toch heel erg moeten wennen aan Windows 10. Zeer zeer zeer zelden gebruik ik Windows 8.1 die op een andere (oude/trage) harddisk staat. Primair gebruik ik meer Linux of op een vaste pc Windows 7. En ik gebruik een verouderde Apple OS X op een oude Macbook Pro.

            Maar hoe dan ook, voor je toch een Apple haalt, bekijk ook eens of de software erop draait die ze nodig heeft. En ze zou eventueel altijd nog zelf kunnen bijleggen voor het grotere model.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Ik wil een alternatief op tafel kunnen leggen tegenover een MBP van 1700€...
              Die vind ik te duur. En een oud model zou OK zijn als de prijs ook wat lager is, maar dat is niet zo.
              Dat is blabla hé ... ik heb mijn Macbook Pro retina met 256GB SSD voor +- die 1400€ gekocht.
              Trouwens bij Media Markt is er heden tot het WE een actie ... 10€ per 100€ aankoop of 200€ bij een aankoop van 1000€ ... dan zit je al bijna aan die prijs.
              Ik heb snel even gekeken op enkele sites en kan die MB Pro 13" toch vinden voor een pak minder dan 1700€.

              Een paar links:


              Last edited by VerSeg; 28 oktober 2016, 13:00.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

                Vergeet ook studentenkorting niet

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

                  Is er geen uitlopende serie? Ik vind de prijssprong nogal, Heu, fors. Ik ben een overtuigd Mac gebruiker, maar de huidige tendens hoe je naar de betaalde cloud wordt gepusht zint me toch niet helemaal.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Dat is blabla hé ... ik heb mijn Macbook Pro retina met 256GB SSD voor +- die 1400€ gekocht.
                    Trouwens bij Media Markt is er heden tot het WE een actie ... 10€ per 100€ aankoop of 200€ bij een aankoop van 1000€ ... dan zit je al bijna aan die prijs.
                    Ik heb snel even gekeken op enkele sites en kan die MB Pro 13" toch vinden voor een pak minder dan 1700€.

                    Een paar links:


                    http://www.nl.fnac.be/Apple-MacBook-...pslag/a8616379
                    Dat zijn de oude modellen, maar inderdaad, zo hebben we er al 2, en die zijn ook echt goed!
                    Persoonlijk wringt het natuurlijk om aan de volle prijs een laptop van vorig jaar te kopen.
                    Studentenkorting bij Apple is 6%, geen idee of je die bij MEdiamarkt ook krijgt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Dat zijn de oude modellen, maar inderdaad, zo hebben we er al 2, en die zijn ook echt goed!
                      Persoonlijk wringt het natuurlijk om aan de volle prijs een laptop van vorig jaar te kopen.
                      Studentenkorting bij Apple is 6%, geen idee of je die bij MEdiamarkt ook krijgt.
                      Er werd eerder aangehaald dat de oude modellen (als men dat oud mag noemen) 1700€ kosten, dat is dus niet het geval.
                      En op de aangekondigde prijs van 1599€ krijg je dit WE nog eens minstens 300€ extra door de actie van MM ... koop nog voor 1€ erbij en je krijgt 320€.
                      Maar koop geen Apple accessoire erbij hé ... op Apple krijg je maar op één product de korting en dat is op het goedkoopste.
                      Dus 1 MB Pro en iets van 1€ brengt je 320€ op.
                      Is volgens mij interessanter dan 6% studentenkorting.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

                        Kijk eens naar de Hp Spectre X360.
                        Ultralicht, dunner dan Mbp, 256 of 512 SSD, ultrascherp display.
                        Heel veel aansluitingen.
                        Batterij gaat best lang mee. Lees eens wat reviews.

                        Let op, het is de Spectre X360 ( met touchscreen) en niet de "Spectre". Deze laatste is. Nog dunner, nog eleganter, maar de specificaties zijn minder + de autonomie van de batterij is veel lager.
                        Last edited by Alfa Centauri; 28 oktober 2016, 16:54.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

                            Ik heb voor thuis s'avonds in de zetel een maand of 8 terug ofzo deze aangeschaft :

                            Zeer kontent van ! Opstarten gaat razendsnel , zeer goed scherm en vooral de batterij gaat toch wel heel lang mee , licht en dun toestel ook wat makkelijk mee te nemen is.
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop - alternatief voor Apple MBP

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Ik heb voor thuis s'avonds in de zetel een maand of 8 terug ofzo deze aangeschaft :

                              Zeer kontent van ! Opstarten gaat razendsnel , zeer goed scherm en vooral de batterij gaat toch wel heel lang mee , licht en dun toestel ook wat makkelijk mee te nemen is.
                              Ferme resolutie dat scherm Ryan.

                              Comment

                              Working...
                              X