Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inbouwspots

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inbouwspots

    Wij hebben een vals plafond gelegd van zo'n 10cm en binnnekort leggen we er nog enkele, qua inbouwspots kunnen we dus 6cm of 8cm kiezen, wij gaan voor 6cm voor de zekerheid.

    Philips zou er hebben waarvan je snel de spot kan uithalen bij een defect zonder dat je gans het systeem moet losmaken.
    Zijn er hier mensen die dit hebben en is dit echt handiger? Welke merken zouden dit nog hebben buiten Philips?

    Waarop moet je anders nog letten en hoeveel W zouden wij nemen voor 6 spots voor in de slaapkamer & 6 spots voor in de keuken.
    Wit led-licht kiezen of te fel ?

    De prijzen varieren waarschijnlijk nogal qua merken.
    Zal eens in de Brico of Gamma kijken, tips altijd welkom.

  • #2
    Re: Inbouwspots

    LED-verlichting van Philips in warm wit zijn prima.
    We hebben 3 stuks per plaats gezet maar dan wel van +- 12 cm diameter met mat glas (plastiek) over.
    Die zijn ook regelbaar verkrijgbaar met HUE.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Inbouwspots

      Wel even uitkijken indien 12V of 220V. Bij 12V moet je ergens een transfo zien kwijt te geraken ... (eventueel per 3, afhankelijk van de verkoper en LED-set).
      Zelf heb ik de onderdelen afzonderlijk op het net gekocht. Scheelde een pak in prijs.
      Nu, ik weet het niet, maar ik dacht en denk nog steeds dat een led-verlichting vaak een armatuur is waar je dan vrij simpel een LED-lamp kan in brengen ...
      Vervangen van een LED duurt bij mij juist de tijd om de trap uit te zetten, te bestijgen, een sluitveer los te maken, LED uit de fitting, nieuwe LED erin, sluitveer en de trap afstijgen.
      Eventueel zit er nog een sierglas voor.
      Philips heeft wel LED's waar je bij defect en de armatuur en de LED moet vervangen. Kan later problemen geven indien het armatuur niet meer terug te vinden is.
      Last edited by Wim.Vanmaele; 27 oktober 2016, 06:50.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Inbouwspots

        Tegenwoordig zou ik voor spots op 230 volt gaan, daar het om leds gaat kan je de kleur kiezen.
        De 12 volt stamt nog uit de tijd van de galogeen spotjes en was om zo een iets witter licht te bekomen.
        Koop gewoon goedkope armaturen in de Brico of Gamma oid.
        Vatting is voor 230 volt is GU10 en voor led spot lampjes kies je best de COB versies, bij deze is één led
        rechtstreeks in de spiegel gegoten, ipv een plaatje met een aantal leds, veel mooier en gerichter licht.
        Kleur is een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik koud wit nogal koel en tl achtig.

        Comment


        • #5
          Re: Inbouwspots

          12V is inderdaad niet meer nodig, alleen misschien voor specifieke toepassingen omdat een lagere spanning veiliger is in bepaalde omstandigheden (vocht).

          Ik zie dat er in de meeste doe-het-zelf zaken vooral inbouwspotjes verkocht worden waar al led of halogeenlampjes in zitten, eigenlijk zou je zelf moeten kunnen kiezen of je goedkope of duurdere (meestal betere) lampjes wil plaatsen.
          Bij sommige goedkope spotjes is de kleurtemperatuur niet echt aangenaam, en is de kleurweergave-index ook veel te laag.
          Door een lagere kleurweergave-index zullen sommige kleuren niet "natuurlijk" overkomen, daardoor kan bijvoorbeeld het eten in je bord er een stuk minder smakelijk uitzien...

          Ik heb hier ook een paar Philips ledspotjes en ledlampen in gebruik, en daar kan ik niet over klagen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Inbouwspots

            Verschil tussen goedkopere brol en wat duurdere kwaliteit is soms groot.
            Kleurverschillen tussen identieke spots, sneller defect ... dagelijkse kost bij goedkope bazar.

            Let op, er zijn er ook die goedkope brol aan hoge prijzen verkopen en u nog meer bedotten.

            Daarom kies ik liever voor een gekend merk waar je 2 weken later ook nog dezelfde van kan vinden.
            Want dat is ook een rage ... een lot van een bepaald merk en de week erna kan je dat merk nergens meer vinden.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Inbouwspots

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Verschil tussen goedkopere brol en wat duurdere kwaliteit is soms groot.
              Kleurverschillen tussen identieke spots, sneller defect ... dagelijkse kost bij goedkope bazar.

              Let op, er zijn er ook die goedkope brol aan hoge prijzen verkopen en u nog meer bedotten.

              Daarom kies ik liever voor een gekend merk waar je 2 weken later ook nog dezelfde van kan vinden.
              Want dat is ook een rage ... een lot van een bepaald merk en de week erna kan je dat merk nergens meer vinden.
              Answer (1 of 20): Honestly it’s not easy to compare. You could easily say many famous lighting brand such as LEDvance, Philips, Zumtobel from Europe, WAC lighting from USA and so on. But when you compare different company and their products. You will find most of their prodcts from China. I think...

              Comment

              Working...
              X