Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Viking head rock (+ berg)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Viking head rock (+ berg)

    Deze ijsberg probeert blijkbaar de Viking Head rots te imiteren. Foto genomen midden juni dit jaar.



    ISO 200 200 mm f 5 1/1600

    Bedankt voor het kijken en uw commentaren,

    Raf.

  • #2
    Re: Viking head rock (+ berg)

    Zeker niet slecht geprobeerd, en een goed moment.
    1/1600 is snel voor een landschap, het was ongetwijfeld mogelijk om het diafragma te verkleinen (groter getal) om meer scherp te krijgen.
    Neem zoiets op minimaal F11, en afhankelijk van statief of niet op 1/200 of 1/400, schakel ISO in waar nodig.
    Die wazige rotsen vooraan kan je zo vermijden.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Viking head rock (+ berg)

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      Zeker niet slecht geprobeerd, en een goed moment.
      1/1600 is snel voor een landschap, het was ongetwijfeld mogelijk om het diafragma te verkleinen (groter getal) om meer scherp te krijgen.
      Neem zoiets op minimaal F11, en afhankelijk van statief of niet op 1/200 of 1/400, schakel ISO in waar nodig.
      Die wazige rotsen vooraan kan je zo vermijden.
      Bedankt voor de raadgevingen!
      De reden van die hoge snelheid was dat er juist een meeuw ongeveer in het midden achter die ijsberg vloog, recht naar mij toe en ik wilde die erbij hebben.
      Spijtig genoeg was die meeuw niet scherp genoeg en ik heb die weggepoetst met LR.
      Ik had idd beter gewacht tot de meeuw weg was en op een veel tragere snelheid gefotografeerd met veel meer DOF door een kleiner diafragma.
      Probleem is dat ik steeds teveel dingen tegelijk wil op de foto.
      De onscherpe voorgrond is idd storend. Misschien kan ik de foto nog verkleinen door rechts en onderaan een stuk af te doen zodat er niet teveel onscherp overblijft?
      Grts
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Viking head rock (+ berg)

        Kan alleen maar volgen in Lieven z'n betoog
        Moet wel knap zijn om dat in de realiteit te zien zo'n ijsberg

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Viking head rock (+ berg)

          leuke compositie, maar de opmerking van Lieven is zeker terecht.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Viking head rock (+ berg)

            Bedankt ook voor jullie reacties Sieg en Iegienie.
            Zoals eerder reeds geschreven wilde ik teveel tegelijk op de foto (meeuw). Misschien had ik beter deze foto niet gepost omwille van de onscherpe voorgrond. Ik vond de positie en de vorm van de rots en de ijsberg interessant. Maar de onscherpe voorgrond loopt blijkbaar met alle aandacht weg.
            Raf.

            Comment

            Working...
            X