Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HELP! Camera defect?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HELP! Camera defect?

    Gisteren foto's gaan schieten en gemerkt dat mijn camera de beelden niet meer automatisch roteert. Maw als ik een foto neem in portret dan draait hij de foto normaal gezien automatisch maar dat doet hij dus niet meer.
    Wat ik ook heb gemerkt: als ik de camera vastneem en hem langzaam ronddraai (ondersteboven dus) dan hoor ik in de camera iets los zitten. Heel zachtjes weliswaar, maar mijn vraag is: is dat een normaal geluid? Ik weet niet of dat daarvoor was, maar als er iets mis is, begin je op alles te letten natuurlijk. Ik heb de camera nergens tegenaan gestoten of laten vallen of wat dan ook. Kunnen de 300D-jongens/meisjes eens even hun camera ondersteboven draaien en horen of ze ook zo'n geluid horen?

    Dit is NIET leuk!

    Merci alvast!
    NaXX

  • #2
    Re: HELP! Camera defect?

    Gewoon in Belgie of Nederland gekocht 300D-exemplaar? Of elders voor een paar euro minder over laten vliegen?

    Indien optie 1; gewoon even terug naar de winkel gaan ....
    Indien optie 2; tsja ......
    Canon EOS 1D-mkIII, 15mm fish-eye f/2.8, 16-35mm f/2.8 L, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 70-200mm f/2.8 L IS, 400mm f/4.0 DO IS

    Comment


    • #3
      Re: HELP! Camera defect?

      Nee hoor, gewoon in België gekocht.
      Dat wat de garantie betreft is dat geen probleem dus.
      NaXX

      Comment


      • #4
        Re: HELP! Camera defect?

        Kan je deze optie niet uitzetten in het menu?
        http://www.vannecke.be
        Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
        Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

        Comment


        • #5
          Re: HELP! Camera defect?

          Volgens mij is dit niet gewoon (het geluid)
          Bij mij is het in elk geval niet zo. Ik raad u aan eens naar een fotowinkel te gaan en daar raad te vragen en anders terugsturen hé
          Het beeld rotzeren kan je afzetten in het hoofdmenu
          Last edited by Hellcat; 5 september 2004, 09:05.
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

          Comment


          • #6
            Re: HELP! Camera defect?

            Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
            Volgens mij is dit niet gewoon (het geluid)
            Bij mij is het in elk geval niet zo. Ik raad u aan eens naar een fotowinkel te gaan en daar raad te vragen en anders terugsturen hé
            Het beeld rotzeren kan je afzetten in het hoofdmenu
            Ja, dat weet ik, maar of ik het uit- of aanzet, dat maakt dus geen verschil meer. Dan is nu de vraag of het het waard is een fototoestel te missen voor x aantal weken om een akkefietje te herstellen...
            Iemand een idee hoe lang je een 300D moet missen als je hem binnen brengt voor herstelling?
            NaXX

            Comment


            • #7
              Re: HELP! Camera defect?

              Even een update: het automatisch roteren werkt blijkbaar nog wel, maar alleen als ik de bestanden op m'n pc bekijk. Op m'n LCDtje doet hij het niet. Daar zou hij het normaal gezien toch ook moeten doen, niet?
              NaXX

              Comment


              • #8
                Re: HELP! Camera defect?

                Bij mijn weten is het geluid normaal, ik heb de mijne niet bij de hand maar denk dat hij ook zo'n geluid maakt, moet een soort van balletje zijn dat de camera gebruikt om te weten of hij in landschap of portret is (heb ik van horen zeggen). zoals Wunjo zegt, kijk de menuinstellingen eens na.
                http://www.photofolio.be
                EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

                Comment


                • #9
                  Re: HELP! Camera defect?

                  Oorspronkelijk geplaatst door scholl
                  Bij mijn weten is het geluid normaal, ik heb de mijne niet bij de hand maar denk dat hij ook zo'n geluid maakt, moet een soort van balletje zijn dat de camera gebruikt om te weten of hij in landschap of portret is (heb ik van horen zeggen). zoals Wunjo zegt, kijk de menuinstellingen eens na.
                  Als dat geluid normaal is, is dat al geruststelling nr 1. En zoals ik al vermeldde, het automatisch roteren werkt prima: als ik de functie in het menu op 'aan' zet dan zie ik op mijn PC dat de foto's juist geroteerd worden, als ik het op 'uit' zet, dan werkt het niet (uiteraard). Het is dus alleen op de camera zelf. Als ik hem op 'play' zet, dan laat hij alles niet-geroteerd zien terwijl het roteren toch op 'aan' staat.

                  Nog iemand die het geluid kan bevestigen?

                  PS: bedankt al voor de reacties!
                  NaXX

                  Comment


                  • #10
                    Re: HELP! Camera defect?

                    heb het ies evekes gecheckt en da geluid is bij mij ook hoor
                    sorry
                    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                    Comment


                    • #11
                      Re: HELP! Camera defect?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                      heb het ies evekes gecheckt en da geluid is bij mij ook hoor
                      sorry
                      HE GRAPJAS!!!

                      HOERA! HOERA! HOERA!

                      Nu nog dat roteren. Ik zal eens proberen mijn mashien te resetten. Wie weet...
                      NaXX

                      Comment


                      • #12
                        Re: HELP! Camera defect?

                        Canon 300D : Schudden voor gebruik ?
                        natwork.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: HELP! Camera defect?

                          Oorspronkelijk geplaatst door simatix
                          Canon 300D : Schudden voor gebruik ?
                          Het moest er van komen hé, een D70-er...

                          Toch een leuke opmerking. Ik hou wel van die '300D/D70-strijd'.
                          NaXX

                          Comment


                          • #14
                            Re: HELP! Camera defect?

                            Kijk eens hier :

                            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=52315

                            Bij mijn 300D heb ik dusook dat geluid. Gelukkkig.

                            Dat van die foto recht op je schermje : kijk een naar de instellingen...
                            Anders zou ik wachten totdat.... je het gewoon wordt . Een camera missen voor een "akkefietje" is nie leuki.
                            Trouwens : op het scherm stoort me die "rechte foto's, ze is vor dehelft kleiner....


                            Groetjes

                            Skitch
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: HELP! Camera defect?

                              Haal er alle batterijen (ook de kleine) eens uit voor een minuutje, als de software wat in de war is, krijgt hij misschien een 'reset' op die manier... (kan ook wel zijn dat ge de doorlopende nummering kwijt zijt dan)
                              http://www.photofolio.be
                              EOS 350D | 18-50 f/2.8 EX DG | 30 f/1.4 EX | EF 50 f/1.4 | EF 100 f/2 | Speedlite 430EX

                              Comment

                              Working...
                              X