Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

garantie duurtijd herstelling canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • garantie duurtijd herstelling canon

    hallo, ik wou even vragen of iemand ervaring heeft met herstellingsduur garantiegeval canon.
    ik heb canon G7x binnen gedaan en dealer zegt dat dit wel maandje duurt ... ik vind maandje wel heel lang ?
    gekocht en binnengedaan bij zelfde officiele dealer

  • #2
    Re: garantie duurtijd herstelling canon

    camera's ed voldoen aan 'de wet van de reciproke snelheid', dat wil zeggen hoe sneller het apparaat hoe trager de service.......
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: garantie duurtijd herstelling canon

      Het zal er niet ver vanaf zijn vrees ik. Destijds reed ik met mijn 1Ds rechtstreeks naar Canon hersteldienst. ( ik dacht in bergen op zoom) verschillende keren onmiddellijk geholpen.

      Comment


      • #4
        Re: garantie duurtijd herstelling canon

        Het zou wel eens kunnen dat de dealer zelf voor een deel van dat maandje verantwoordelijk is...
        Pro service heeft wel altijd voorrang, en SLRs zullen ze ook wel sneller afhandelen dan compacte toestellen, maar een maand is gewoon irritant lang. Het kan altijd zo zijn dat ze moeten wachten op vervangingsonderdelen, maar dat kunnen ze op dit moment uiteraard niet weten, en zeker jouw dealer niet

        Toen ik begin dit jaar bij Nikon langsging, was de gemiddelde herstellingsperiode ongeveer 9 dagen voor een SLR en 2 weken voor een compact. Procirep zet die gegevens op de site. Ik heb mijn materiaal 3 werkdagen later afgehaald (Maar ook daar hoor je geregeld minder optimistische verhalen, hoor.)
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: garantie duurtijd herstelling canon

          in de winkel zeiden ze dan nog dat ik geluk had dat deze van officiele dealer kwam omdat ze daar bij canon strikt op toekeken voor garantie gevallen, ik denk nadien dat dit eerder andersom is en ik beter online gekocht had ...

          Comment


          • #6
            Re: garantie duurtijd herstelling canon

            Oorspronkelijk geplaatst door yoep Bekijk bericht
            in de winkel zeiden ze dan nog dat ik geluk had dat deze van officiele dealer kwam omdat ze daar bij canon strikt op toekeken voor garantie gevallen, ik denk nadien dat dit eerder andersom is en ik beter online gekocht had ...
            Klinkt inderdaad als een flauwe uitleg. Online kopen heeft mijns inziens niet meteen nadelen (denk aan de wetgeving omtrent verkoop op afstand) maar je moet dan wel bereid zijn om in bepaalde gevallen zelf contact op te nemen met de service afdeling van de fabrikant. Ik doe dat doorgaans liever zelf dan het over te laten aan een winkelier die met vele klanten zoals mij rekening moet houden. Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat de fabrikant of zijn hersteller - Nikon, Canon, maakt niet uit - meer moeite doet om mij als rechtstreekse klant tevreden te stellen.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: garantie duurtijd herstelling canon

              Tja, moeilijk te zeggen...

              Een jaar of terug met de camera naar de reparatiedienst gereden nadat ik telefonisch een afspraak (CPS) gemaakt had. Ik moest na het aanmelden (11 uur in de morgen) bij de receptie wachten, nadat ze iemand gebeld hadden die mij zou komen helpen.
              Toen ik daar zat te wachten liep er iemand binnen die 3 dagan later op vakantie zou gaan. Die persoon wachten al 5 weken, en deed er begrijpelijk moeilijk over. Tja wat moet je ook zonder camera op vakantie.... Hij moest maar even wachten, en ze zouden kijken...

              Toen was ik aan de beurt. Probleem met de monteur bekeken, en hij ging even kijken of de onderdelen op voorraad waren. Helaas niet... Maar, toen vroeg de man of ik een paar uurtjes tijd had, ze hadden nog een camera liggen, en die kon hij uit elkaar halen. Het onderdeel wat stuk was, is een van de onderdelen die als eerste bij het samenstellen in de camera gezet worden, dus hij moest helemaal uit elkaar. Om 3 uur middags reed ik weer naar huis. camera gemaakt en ondanks dat het buiten de garantie viel, niets hoeven betalen.
              Die andere man, geen idee hoe dat afgelopen is, maar ik was heel erg blij met de razendsnelle service.
              Groet,
              Paul

              Comment

              Working...
              X