Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade Canon 60D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade Canon 60D

    Ik ben inmiddels ruim drie jaar de trotse eigenaar van een Canon 60D en begin me de afgelopen periode steeds meer te irriteren aan het lage aantal focuspunten (vooral met mijn steeds rapper bewegende peuter begint dat vervelend te worden) en de ruis op de iets hogere ISO's. Kortom: tijd voor een nieuwe camera. Nu zijn heb ik gladweg 2 opties in mijn hoofd:

    -Ik doe mijn 60D weg en koop de 80D
    -Ik doe mijn 60D en mijn lenzen weg en ga voor een tweedehands 5DIII met een wat oudere 24-70.

    Ik fotografeer er vooral mijn kinderen mee en af toe een (binnen)feestje van familieleden. En ik heb het gevoel dat ik nog een paar opties oversla.

    Iemand een tip die de keuze vergemakkelijkt?
    Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

  • #2
    Re: Upgrade Canon 60D

    Je zou je 60D kunnen houden. Daar werden enige jaren terug met redelijk succes kinderfeestjes mee gefotografeerd.

    [emoji6]

    Ok. Je wil dus iets nieuws.

    Als je erg snelle kids hebt kan je een 1dM3 overwegen.

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade Canon 60D

      Nou ik denk dat je dan beter voor een 5D Mark III gaat. Ik heb ergens gelezen dat de 5D Mark III sneller focust als de 1D Mark IV. Dus hij zal nog veel sneller focussen als de 1D Mark III.
      Maar wat dacht je van een 6D voor erbij? Ik heb die van school geleend en was er best wel tevreden over, alleen ik vind het gebruik van SD kaartjes niet zo fijn. Waardoor ik hem niet zo snel overweeg.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade Canon 60D

        De 1D MKIII heeft een betere autofocus dan een 60D, maar de beeldkwaliteit van de 1D MKIII zal zeker niet beter zijn dan die van de 60D.

        De 5D MKIII heeft een heel goede autofocus (beter en recenter dan die van de 1D MKIII), maar dat geldt ook heel zeker voor de 7D MKII, en daarop passen dezelfde lenzen als op een 60D (alle EF-S en alle EF lenzen).
        Als je een 5D MKIII koopt, en je hebt nu EF-S lenzen, dan kan je die niet meer gebruiken.
        Als er weinig licht is, dan is de 5D MKIII duidelijk in het voordeel tegenover de camera's met een 1,6x crop sensor, de beeldkwaliteit bij hoge iso is een stuk beter.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Upgrade Canon 60D

          De 1DM3 niet zozeer voor de snelheid van AF-s maar voor de AF-c.

          Nu alle gekheid op een statiefje, de 1Dm3 werd en wordt met redelijk succes ingezet op F1 wedstrijden en zo. En rennende kleutertje zal ook wel kunnen zeker? :-)

          Zoals altijd, wat mag het kosten.

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade Canon 60D

            Dank voor de reacties tot zover.

            De 1DM3 lijkt niet echt een stap vooruit op het gebied van ruis t.o.v. de 60D die ik nu heb. Daarmee valt hij wat mij betreft voor nu af. Die ruis is voor mij wel een dingetje.

            De 7D Mark II ziet er wat mij betreft interessant uit, maar voor hetzelfde geld heb ik een 80D en als ik de recensies moet geloven voldoet die iets beter voor mijn doeleinden. Een andere optie zou de 6D zijn, maar ga ik dan niet heel erg last hebben van de slechts 11 focuspunten? En hoe zit dat met de Cross-type-focussing-points?

            Het issue met de lenzen onderken ik. Daarom vraag ik me af in hoeverre het een stap vooruit is als ik mijn huidige lenzen op marktplaats zet en de stap naar fullframe ga maken. Dan past dan een wat oudere 24-70-lens met 5D Mark III nog in het budget (rond de 2.000 euro). Als ik voor een crop-camera ga, behoud ik mijn meeste lenzen en gaat het budget omlaag naar zo'n duizend euro. Of iets meer als ik mijn vrouw héél lief aankijk...
            Last edited by Dexter29; 24 oktober 2016, 07:54.
            Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade Canon 60D

              Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
              Een andere optie zou de 6D zijn, maar ga ik dan niet heel erg last hebben van de slechts 11 focuspunten? [/U]En hoe zit dat met de Cross-type-focussing-points?
              Tja dat is een nadeel van de 6D.

              Oorspronkelijk geplaatst door Dexter29 Bekijk bericht
              Het issue met de lenzen onderken ik. Daarom vraag ik me af in hoeverre het een stap vooruit is als ik mijn huidige lenzen op marktplaats zet en de stap naar fullframe ga maken. Dan past dan een wat oudere 24-70-lens met 5D Mark III nog in het budget (rond de 2.000 euro). Als ik voor een crop-camera ga, behoud ik mijn meeste lenzen en gaat het budget omlaag naar zo'n duizend euro. Of iets meer als ik mijn vrouw héél lief aankijk...
              Je zou ook een 24-105 STM kunnen overwegen, zou ook wel redelijk zijn heb ik gehoord. Je haalde bij de 6D de focus punten aan, ergens heb ik gelezen dat je niet met iedere lens alle AF punten kunt gebruiken.

              Ik herinner me nu weer dat ik ooit de 60D heb geprobeerd, zelf vond ik de 6D een stap voorwaarts op de 60D. (Werk met full frame lenzen) Ik heb ook ooit met de 5D Mark III gewerkt. Deze laatste is toch wel wat complexer dan de 6D.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade Canon 60D

                Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
                De 1DM3 niet zozeer voor de snelheid van AF-s maar voor de AF-c.

                Nu alle gekheid op een statiefje, de 1Dm3 werd en wordt met redelijk succes ingezet op F1 wedstrijden en zo. En rennende kleutertje zal ook wel kunnen zeker? :-)

                Zoals altijd, wat mag het kosten.
                Ik heb de 1D MKIII zelf een hele tijd gebruikt, het is inderdaad geen slechte camera, maar eigenlijk was de beeldkwaliteit van die 1D MKIII niet zo geweldig veel beter dan die van de 40D die ik daarvoor had.
                Daarom ben ik er vrij zeker van dat de 60D een betere beeldkwaliteit heeft omdat die heel wat recenter is.

                Voor een snelle autofocus en een goede beeldkwaliteit is de 80D ook helemaal geen verkeerde keuze.
                Als je geen 10 of meer foto's per seconde moet kunnen maken, dan is de 80D op dit ogenblik de beste crop camera van Canon.
                Die is ook een stuk betaalbaarder dan de 5D en 1D.
                De 6D heeft het voordeel van de grotere sensor (beter in low light), maar de autofocus daarvan is zeker niet beter dan die van een 60D.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X