Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoekzoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoekzoeker

    In aansluiting met mijn ander topic over macrolens wil ik ook ineens een hoekzoeker voor mijn Nikon D7200 ( slechte knieën en slechte rug zoals vele onder ons)
    Nu kan ik de Nikon DR-6 in occasie kopen voor 180€ in de fotowinkel OF ik kan voor Seagull gaan (die veel goedkoper is) Nog het vermelde waard is dat ik mijn dioptrie op mijn camera moet aanpassen (draag in het dagelijks leven een bril- maar fotografeer zonder).
    Dus mijn vraag: is de veel goedkopere Seagull goed of ga ik beter voor de DR-6.
    Alvast voor jullie reacties.

  • #2
    Re: Hoekzoeker

    Ik heb een hoekzoeker te koop. http://forum.belgiumdigital.com/f11/...er-538132.html
    Indien gewenst kan je deze wel eens uitproberen. Is een zeer handig spul. Doet wat hij moet doen. 1x en 2x vergroting.
    Last edited by HEYLO; 21 oktober 2016, 10:19.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Hoekzoeker

      Wat dacht je van een app op je telefoon? Zowel beeld en de hele bediening komt dan op je telefoon en is nog goedkoper als een Seagull(als je de juiste smartfoon al hebt).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Hoekzoeker

        Over welke app spreken we dan?

        Comment


        • #5
          Re: Hoekzoeker

          Weleens an Google gehoord? Een tijdje geleden gezocht en binnen 2 minuten de app te pakken en kwam er toen achter dat mijn Android telefoon niet geschikt was, wel de juiste versie an het OS, maar geen roottoegang. Ben vergeten hoe die heette.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Hoekzoeker

            Ik heb er een tijdje geleden een draadje over gestart omdat ik zelf op zoek was, hier zijn er een paar mogelijkheden vermeld. Ik heb ook nog Helicon Remote gevonden, maar nog niet getest.
            Rozemarijn

            Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Hoekzoeker

              Paep, als je beschikt over een iphone of ipad moet je absoluut eens kijken naar Cascable. Bovendien gratis! (er bestaat ook een betalende versie maar de gratis versie doet meer dan voldoende)
              Werkt formidabel goed op de D7200. https://cascable.se/
              Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

              Comment


              • #8
                Re: Hoekzoeker

                Een iphone heb ik niet dus Casable lukt al niet. Helicon Remote heb ik uitgeprobeerd en voor jpeg lukt het maar als je wil fotograferen in RAW (zoals ik) moet je de betalende versie kopen. Ben toch van plan om Pixel Pawn TF362 aan te schaffen, daar kan ik ineens alles op remote mee bedienen.
                Ovr het oorspronkelijke topic hoekzoeker ben ik nog niet uit, ik laat het weekend er nog eens over gaan.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoekzoeker

                  Ik heb geen Seagull,maar iets aanverwant,nm LVHSI.Past wat los op mijn body.Dacht dat een Canon beter zou zijn.Heb ze alle twee tweedehands gekocht.Helaas geen duidelijk verschil wat vastheid op de body betreft,met aangepaste adaptors.
                  Voor de rest quasi identiek.Is het verschil in meerprijs verantwoord ?? In mijn ogen niet direkt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoekzoeker

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Wat dacht je van een app op je telefoon? Zowel beeld en de hele bediening komt dan op je telefoon en is nog goedkoper als een Seagull(als je de juiste smartfoon al hebt).
                    Dat werkt allemaal slecht: je zit steeds met vertraging, daarbij hindert ook de spiegeling ik heb dat al met diverse Nikon camera's ervaren. Ook met GoPro camera's die er voor gebouwd zijn om met een extern scherm via WiFi te werken heb je het probleem van vertraging. Wanneer je met een extern scherpje wil werken doe het dan indien mogelijk met een kabel verbinding naar de camera.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoekzoeker

                      Ik heb al jaren een seagull. Wschl. niet zo goed als een Nikon, but who cares.
                      Je wil alleen weten of je cadrering goed zit, punt.

                      Je kan ook de vergrotingsfunctie gebruiken om scherp te stellen, bvb. met manuele lenzen.

                      Enig nadeel, ik gebruik hem heel veel, en je moet dat er telkens opschroeven aan het oculair, en dan slijt die draad wel een beetje.
                      Maar ik werk al jaren met dezelfde en qua prijs/prestatie is dat een no-brainer.

                      Dpaul
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoekzoeker

                        Ik denk dat het de Seagull gaat worden. Aanstaande zaterdag is Fotomalinas (mini-Photokina) in Mechelen en het zou mij verbazen dat ik het daar niet zou vinden. Uiteraard wordt dit mss ook een interessante beurs om nog wat aan te schaffen.

                        Comment

                        Working...
                        X