Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook de DDR had zijn sportwagens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ook de DDR had zijn sportwagens

    Kijk hier maar.
    En hier.
    Last edited by toerist; 18 oktober 2016, 09:00.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Ook de DDR had zijn sportwagens

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Met Japanse Yokohama banden

    Comment


    • #3
      Re: Ook de DDR had zijn sportwagens

      jammer maar helaas heb ik die, destijds, ginder nooit kunnen bewonderen. Waarschijnlijk werden die in een kluis bewaard en werd er nooit mee gereden wegens geen wisselstukken bij breuk

      Comment


      • #4
        Re: Ook de DDR had zijn sportwagens

        'k Heb er ooit eentje gezien van Ets. Pierreux in Huizingen, op een autosalon. Toen was Ets. Pierreux de importeur van Wartburg.
        Dat is dus heeel lang geleden. :-)
        http://flickrhivemind.net/Tags/ifamuseum : zie deze foto

        In de Melkus RS1000 zat er een, lichtjes, opgevoerde 3 cyl. tweetakt van de Wartburg.
        Er zijn er maar een honderdtal van gebouwd.
        Last edited by Skitch; 18 oktober 2016, 12:46.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Ook de DDR had zijn sportwagens

          Dit wil ik u nog meegeven ...
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Ook de DDR had zijn sportwagens

            ach ja ... allemaal mooi maar de gewone DDR burger had nogal wat andere kopzorgen dan dit ! ... en die kon toch maar elke 15 jaar een nieuwe auto aanvragen, 'm krijgen was nog een ander verhaal !
            Mijn vrienden hebben ons destijds nog rondgereden in hun "Wartburg voor de binnenlandse markt" LOL ... en alhoewel het niet eens het gewone "standaard" model was, had die niet eens een binnenbekleding, dat was de blote plaatstalen plaat, geverfd in de buitenkleur van de wagen ... net alsof je in een oude traktor van hier bij ons zat

            PS .. Ik heb in Eisenach, buiten Trabant, niet veel BMW's zien maken ...

            Comment

            Working...
            X