Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanwezig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanwezig

    Als ik het scherm van BD open doe, dan sta ik altijd op de eerste plaats van de rij met aanwezige leden onder op de forum lijst ! Is dit normaal?
    Zo objectief als mijn objectieven.....
    bd 616 be MVG Jan

  • #2
    Re: Aanwezig

    Eigenlijk is dat niet normaal want ik sta daar altijd als eerste.

    On Topic: Ja, dat is normaal.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Aanwezig

      Yep: de eerste naam ben jijzelf, de rest is alfabetisch voor zover ik kan zien. Gewone leden kunnen de 'onzichtbare leden' niet zien in de lijst.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Aanwezig

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Gewone leden kunnen de 'onzichtbare leden' niet zien in de lijst.
        Is dat niet meestal zo dat je iets wat onzichtbaar is niet kan zien LesC

        Comment


        • #5
          Re: Aanwezig

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Is dat niet meestal zo dat je iets wat onzichtbaar is niet kan zien LesC
          Da's ook weer waar, al impliceert mijn opmerking dat admins en Mods wel de onzichtbaren onder ons zien.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Aanwezig

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Da's ook weer waar, al impliceert mijn opmerking dat admins en Mods wel de onzichtbaren onder ons zien.
            daar had ik al zo'n vermoeden van.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Aanwezig

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Da's ook weer waar, al impliceert mijn opmerking dat admins en Mods wel de onzichtbaren onder ons zien.
              De eerste slimme dat een klacht indient wegens niet respecteren van de privacy gaat een balletje doen rollen vrees ik.
              Leden kunnen bij de privacy-instellingen kiezen om de onzichtbare modus te hebben ... als dat niet zo is, dan is dat in principe een inbreuk.

              Dit staat er duidelijk vermeld bij "Aanmelden & privacy" => "onzichtbare modus":
              In de onzichtbare modus kun je het forum bezoeken zonder dat je naam wordt weergegeven in de lijst 'Actieve gebruikers op dit moment'.
              Moderators mogen hier geen uitzondering op zijn in principe, toch niet als dit als een "privacy-instelling" wordt aangegeven.

              Maakt mij nu weinig uit, maar ik kan me voorstellen dat dit voor sommigen wel een probleem kan zijn.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Aanwezig

                Nu gaan we hier geen proces voeren tegen wat de gebruikte forum-software (dezelfde als veel andere forums gebruiken) kan of niet kan, wel?
                Any way, het is duidelijk dat de gebruikte forum-software verschillende types van gebruikers kent, en sowieso een onderscheid maakt tussen geregistreerde gebruikers. Er is dus sprake van een hiërarchie...

                (zo kun jij, VerSeg, als VZW-lid, wel de onzichtbare modus gebruiken, en demeyereg, twee posts hierboven, niet. Zelfs als niet-Mod zie jij een verschil tussen VZW-lid (met BD-icon) en niet VZW-lid... Jij kunt in jouw profiel naar 'onzichtbare modus schakelen' en een niet-VZW-lid niet. Maar weet dat er boven VZW-lid nog niveaus bestaan, die nog meer dan dat kunnen).
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Aanwezig

                  het is toch logisch dat degene die voor de goede werking zorgen dit wel kunnen? Net zoals bijv. bep. werknemers van Telenet/Belgacom ook kunnen zien wie er achter een bep. geheim nummer schuilt en wanneer die gebruik maakt van zijn telefoon.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanwezig

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                    het is toch logisch dat degene die voor de goede werking zorgen dit wel kunnen? Net zoals bijv. bep. werknemers van Telenet/Belgacom ook kunnen zien wie er achter een bep. geheim nummer schuilt en wanneer die gebruik maakt van zijn telefoon.
                    Gedeeltelijk akkoord. Ik heb nl. ook zo mijn twijfels over het "private" van de PB's of PM's of Sent Private Message hier op BD.
                    Ik twijfel er namelijk aan of deze wel degelijk zo privaat zijn als de naam laat vermoeden.
                    Waarom ? Wel in een bepaald geval hebben ik en iemand anders eens van gedachten gewisseld over één de mod's hier, en plots begon die wild om zich heen te slaan op om het even wat ik deed en/of schreef.... toen viel mijn frank/euro plots.
                    Ik ben het dus niet zeker, maar heb sedert die keer wel vermoedens.
                    Dus als je over iets wil communiceren waar niemand anders zaken mee heeft, altijd best het e-mail-adres van iemand vragen en het via die weg doen.
                    Zo doe ik het tenminste nu.
                    Last edited by Guest17; 20 oktober 2016, 08:29.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanwezig

                      Aan privé berichten kunnen wij echt niet aan, hoor. Dat moet je geloven.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanwezig

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Aan privé berichten kunnen wij echt niet aan, hoor. Dat moet je geloven.
                        Ze worden toch "ergens" bewaard hé Les... waar weet ik ook niet, maar iets wat bewaard wordt, daar kan men normaal aan niet ?
                        Als mijn zoon terug is uit het buitenland (hij is programmeur of iets dergelijks) zal ik het hem nog een voorleggen wat kan/niet kan.
                        Voorlopig geniet je dus het voordeel van de twijfel .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanwezig

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ze worden toch "ergens" bewaard hé Les... waar weet ik ook niet, maar iets wat bewaard wordt, daar kan men normaal aan niet ?
                          Als mijn zoon terug is uit het buitenland (hij is programmeur of iets dergelijks) zal ik het hem nog een voorleggen wat kan/niet kan.
                          Voorlopig geniet je dus het voordeel van de twijfel .
                          Een provider kan ook aan je e-mail ... maar er is een verschil tussen "technisch kunnen", "wettelijk mogen" en "effectief doen".
                          Als een provider uw e-mail zou lezen, dan is dat toch wel degelijk een inbreuk op uw privacy en dus wettelijk niet toegelaten.
                          En klopt inderdaad, al wat opgeslagen wordt en in clear text staat, dat kan geraadpleegd worden ... bij encryptie is dat al wat moeilijker.

                          Bij een provider zijn de medewerkers contractueel verbonden tot geheimhouding van informatie en respect van de privacy.
                          Op een forum, ik bedoel daarmee niet specifiek BD maar algemeen, kan eender wie moderator worden zonder enige contractuele verbintenis ... wat niet wegneemt dat ook dan de privacy gerespecteerd moet worden.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aanwezig

                            ach ja, privacy is tegenwoordig toch maar relatief
                            Search giant modifies terms of service to specifically state ‘automated systems analyse your content’. By Samuel Gibbs

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanwezig

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                              ach ja, privacy is tegenwoordig toch maar relatief
                              Search giant modifies terms of service to specifically state ‘automated systems analyse your content’. By Samuel Gibbs

                              http://www.reuters.com/article/us-ya...-idUSKCN1241YT
                              Akkoord, maar GMail, Yahoo en konsoorten schat ik toch nog altijd ietske groter in dan BD.
                              Het zal GMail, Yahoo ...enz maar matig tot niet interesseren wat ik over BD schrijf denk ik .

                              Comment

                              Working...
                              X