Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototoestel voor vakantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototoestel voor vakantie

    Mijn ouders (65) gaan voor 2 maanden naar Azië en zouden graag een compactcamera meenemen. Aangezien ik totaal geen ervaring heb met compactcameras graag jullie advies en aanbevelingen. De prijs is max 450€ en het is eerder voor een niet geoefende gebruiker. De verkoper had reeds de Panasonic lumix tz 80 aanbevolen.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Fototoestel voor vakantie

    De Sony RX100 is een leuk toestel.

    En hier heb je de RX100II voor dezelfde prijs.
    Last edited by alex606; 15 oktober 2016, 19:36.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Fototoestel voor vakantie

      Dit lijkt me inderdaad een goede raad. Ik heb alleen maar goede ervaringen met Panasonic Lumix. (heb er zelf 2)
      KM 5D-7D-Sony a100+a350+ veel glas ( Minolta,Sigma,Tamron en Sony) - Lumix lx100
      Macbook Pro 13 inch

      Comment


      • #4
        Re: Fototoestel voor vakantie

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        De Sony RX100 is een leuk toestel.

        En hier heb je de RX100II voor dezelfde prijs.
        Grijze import site waarover buiten goede reviews ook massas slechte te vinden zijn.
        Leuk als je geen problemen hebt met je toestel, maar als er iets stuk gaat... tja...

        RX100 zou ik ook nooit aan een niet geoefende gebruiker aanraden trouwens. Sony maakt leuke toestellen maar hun menu's zijn een drama... Ik zou er toch voor zorgen dat ze hem eens kunnen vasthouden en proberen voor je een toestel koopt.

        Comment


        • #5
          Re: Fototoestel voor vakantie

          Originele RX100 of RX100II tweedehands kopen of een Nikon 1 serie. Beide heb ik ervaring mee en onder de 400€ zal je moeilijk een betere compact vinden. De 1 reeks is zeer snel, terwijl de RX100 een beetje kleiner is. Beeldkwaliteit van beide is zeer goed voor het formaat.

          Comment


          • #6
            Re: Fototoestel voor vakantie

            Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
            hun menu's zijn een drama...
            Hangt ervan af wat je gewoon bent. Ik werk standaard met Sony, vind er blindelings mijn weg in, en voor mij zijn Canon-knoppen en -menu's vrij moeilijk in gebruik.
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Fototoestel voor vakantie

              Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
              Mijn ouders (65) gaan voor 2 maanden naar Azië en zouden graag een compactcamera meenemen.
              Ik zou vooral aanraden die mensen eens een toestel te laten proberen. Mijn ouders zijn dan wel iets ouder nog, maar met een toestelletje met minimieme knopjes waarvoor ze bij wijze van spreken hun leesbril moeten opzetten om ze te vinden, daar zijn ze niets mee...
              Beeldkwaliteit zal uiteindelijk meestal wel goed genoeg zijn veronderstel ik, ervan uitgaand dat ze een eventuele afdruk bij 10x15 of 13x18 houden zoals de meesten.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment

              Working...
              X