Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VHS of video 8 upscalen naar (min of meer) HD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VHS of video 8 upscalen naar (min of meer) HD

    Weet iemand wat de goedkoopste/gemakkelijkste manier is ?
    Edit, ze staan al op DVD.
    Last edited by toerist; 15 oktober 2016, 10:40.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: VHS of video 8 upscalen naar (min of meer) HD

    Met je afspeel apparaat de beelden laten schalen naar HD?
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: VHS of video 8 upscalen naar (min of meer) HD

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      Met je afspeel apparaat de beelden laten schalen naar HD?
      Ik heb enkel een combi VHS-DVD recorder (allebei recorder/speler).
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: VHS of video 8 upscalen naar (min of meer) HD

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Ik heb enkel een combi VHS-DVD recorder (allebei recorder/speler).
        Heb je trouwens wel een idee wat de resolutie is van een VHS band? Omgerekend niet meer dan 240 beeldlijnen. Dus voor een resolutie van HD 1280x720 of zelfs Full HD 1920x1080 hou je maar heel weinig kwaliteit over schat ik.
        Met een oude 2 megapixel camera zal je ook niet een geweldige beeldbord kunnen maken die nog heel scherp is. Dus ik denk dat je met DVD kwaliteit het beste eruit hebt gekregen.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: VHS of video 8 upscalen naar (min of meer) HD

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          Heb je trouwens wel een idee wat de resolutie is van een VHS band? Omgerekend niet meer dan 240 beeldlijnen. Dus voor een resolutie van HD 1280x720 of zelfs Full HD 1920x1080 hou je maar heel weinig kwaliteit over schat ik.
          Met een oude 2 megapixel camera zal je ook niet een geweldige beeldbord kunnen maken die nog heel scherp is. Dus ik denk dat je met DVD kwaliteit het beste eruit hebt gekregen.
          Dit is best mogelijk, maar ik had er over gelezen ...
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: VHS of video 8 upscalen naar (min of meer) HD

            Ik heb mijn oude tapes (ooit) op DVD gezet om ze daarna via het videomontageprogramma Edius naar HD en Full HD geschaald.
            De kwaliteit is erbarmelijk, ook omdat de tapes met de tijd te veel kwaliteit verloren zijn.
            Maar de familiesouvenirs zijn gered.
            Van de VRT heb ik een professioneel opgenomen en verwerkte video gekregen, met 768x576 pixels.
            Die is bewerkt en ingekort met Edius en in Full HD omgezet, 1920x1080. Met een redelijk succes.
            Het origineel vindt je HIER. Met 640x360 pixels.
            Last edited by Skitch; 15 oktober 2016, 16:59.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment

            Working...
            X