Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

  • #2
    Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

    Zal wel een duur geval zijn, en wel goed voor die landen waar de bandencentrales niet zo dik gezaaid liggen.
    Hier bij ons rijden ze naar de truck met een bestelwagen, demonteren de band, rap terug naar hun werkplaats, herstelling, en rap terug naar de vrachtwagen en montage.
    Zo doen ze het toch bij de bandencentrale die ik goed ken.
    Duurt wellicht ietske langer maar je spaart die (wellicht, om niet te schrijven zéker) dure investering uit.
    Wel knap staaltje van techniek.

    Comment


    • #3
      Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

      Hebben vrachtwagens tegenwoordig ook al geen reservewiel meer bij ?

      Comment


      • #4
        Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Hebben vrachtwagens tegenwoordig ook al geen reservewiel meer bij ?
        Lees ik toch dit zeker ...
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

          Bandenservice gebeurt hier toch al heel vaak op verplaatsing.
          Q team bijvoorbeeld heeft specifieke vrachtwagens, ingericht om dit te doen.
          Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
          Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

          Comment


          • #6
            Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Lees ik toch dit zeker ...
            Toen ik meer dan 45 jaar geleden mijn legerdienst vervulde was ik gedurende 10 maanden vrachtwagenchauffeur.
            Ook zo lang geleden was het reeds verplicht de vrachtwagenbanden tijdens het oppompen in een stalen kooi te plaatsen.
            Toen was er nog tegen de velg aan een soort stalen ring bevestigd en omdat ook die kon losspringen tijdens het oppompen moesten wij door de velg en rond de band verschillende kettingen aanbrengen.
            Nu wordt er blijkbaar soms nogal nonchalant omgesprongen met veiligheid op dat gebied. Misschien omdat het allemaal zo vlug moet gaan...

            Comment


            • #7
              Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Zal wel een duur geval zijn, en wel goed voor die landen waar de bandencentrales niet zo dik gezaaid liggen.
              Hier bij ons rijden ze naar de truck met een bestelwagen, demonteren de band, rap terug naar hun werkplaats, herstelling, en rap terug naar de vrachtwagen en montage.
              Zo doen ze het toch bij de bandencentrale die ik goed ken.
              Duurt wellicht ietske langer maar je spaart die (wellicht, om niet te schrijven zéker) dure investering uit.
              Wel knap staaltje van techniek.

              Toch super handig Ivan, toen ik lang geleden nog bij Vandemoortele werkte hadden wij daar ook een eigen transport dienst
              Metro, ken je vast wel, wij hadden toen zo een dikke 200 opleggers lopen, meestal getrokken met trekkers van een ingehuurde firma.
              Toen reeds kwam een firma op verplaatsing banden wisselen, zo konden deze opleggers gewoon op de wacht of op onze parking blijven staan, en moesten deze niet op en af naar de bandencentrales worden getrokken.

              Comment


              • #8
                Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

                En een reservewiel is gewicht, dus dat nemen de meeste niet mee.

                Comment


                • #9
                  Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

                  Is een gemoderniseerde versie van iets dat eigenlijk al lang bestaat.
                  Wel heel ingenieus op deze manier.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Is een gemoderniseerde versie van iets dat eigenlijk al lang bestaat.
                    Eigenlijk is dat voor 95% van wat op de markt komt zo hé VerSeg, of een combinatie van dingen die reeds bestaan.
                    Toch ook wel een grote ontlasting voor de persoon die dat wiel moet verhandelen, want wielen van + 125Kg zijn
                    echt geen uitzondering.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

                      Gisteren onderweg reservewiel van mijn 4x4 (Nissan Terrano) moeten opleggen. Dat was al zwaar genoeg voor 1 persoon alleen, en redelijk onhandelbaar. Maar zeker geen 125 kg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

                        Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                        Gisteren onderweg reservewiel van mijn 4x4 (Nissan Terrano) moeten opleggen. Dat was al zwaar genoeg voor 1 persoon alleen, en redelijk onhandelbaar. Maar zeker geen 125 kg
                        Helemaal mee eens en je bent me net voor. Deze zomer in Zweeds Niemandsland een band kapotgereden van mijn jeep (Nissan Patrol). Gelukkig had ik er aan gedacht om een eind waterleidingsbuis mee te nemen voor de wielbouten anders stond ik daar nog :-)
                        Zelfs mét GSM bereik kon ik nog niet uitleggen waar ik was. Tenzij met GPS coordinaten.
                        Achteraf voor de lol eens op de weegschaal gezet en idd, daar jongleer je ook al niet meer mee : 33 kilo.
                        Zolang je kan rollen gaat het nog maar dat wiel moet dan nog af en op de achterklep :-( en ik ben nu ook niet precies 3x7 meer.

                        Maar idd 125 kilo is nét nog iets meer :-)
                        Maar als ik dan denk aan de wielen van die Dumpers genre Terex en Volvo ed pffff hoe begin je daar aan zeg ?
                        Last edited by opapol; 17 oktober 2016, 10:48.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

                          En dan niet te vergeten, de kilo modder die eraan hing

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

                            Allemaal mietjes. Zie hoe ze dat elders nog sneller doen zonder hightech camionette.

                            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bandenservice onderweg voor vrachtwagens.

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Allemaal mietjes. Zie hoe ze dat elders nog sneller doen zonder hightech camionette.

                              https://www.youtube.com/watch?v=UeyFP_Op6zI
                              Muscles from Bru.... euh Vancouver. Z'n T-shirtje is wel goed nat van het zweet.

                              Comment

                              Working...
                              X