Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D 500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D 500

    Ik zit hier al een tijdje uit te kijken naar de eerste discussies/bevindingen van de gebruikers van een nieuwe Nikon D 500. Als ik de specs bekijk, moet dat een super toestel zijn. Ik gebruik nu voornamelijk mijn Df en heel af en toe nog de D 700.
    Ik overweeg een opvolger aan te schaffen voor mijn D 700, maar twijfel of ik zou 'downsizen' naar DX en de D 500 kopen, of toch maar weer een FF als de D 750 ??? ik heb nog mooie lenzen die ik destijds gebruikte op de D 200, die liggen nu te 'slapen', en misschien moet ik die weer eens in actie zetten...
    Iemand al ervaringen ?

  • #2
    Re: Nikon D 500

    Lees alvast deze eens door:

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
    Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D 500

      Heb die recent kunnen testen tijdens een reis in Alaska tussen de beren en ik ben alvast pro. Normaal ben ik ook een FF guy met de D800 en D3s, maar die komt er wat mij betreft ook bij.
      Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
      ----------------------------------------------
      Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D 500

        Df en d500 lijkt mij mooie combinatie en 2 totaal verschillende toestellen. Ik was/ben ook ff guy maar D500 is supersnel, superaccuraat en het toestel voor sport en actie
        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D 500

          aan topicstarter, wat fotografeer je het meest?
          Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D 500

            Eigenlijk zo een beetje vanalles. Een van mijn kleinkinderen noemt mij 'opa-kodak'. Ik heb altijd wel een camera bij mij in de buurt. Door tijdgebrek blijven er heel veel dingen in de wachtrij, ik heb wel wat ideetjes om een soort projectjes te fotograferen rond een thema, maar die themas zijn zeer uiteenlopend. Lanschappen, macro ook, vogels, abstract, gebouwen, mensen. ik probeer altijd wel zoveel mogelijk met bestaand licht te fotograferen, om een sfeer die ik zie ook vast te leggen met zo weinig mogelijk kunstgrepen.
            Ik heb die D 500 samen met de D 750 in mijn handen gehad, en die D 500 voelt zo een beetje.....licht aan. Precies een grote behuizing die niet vol zit. Heel subjectief hoor, ik weet het, die D 750 is kleiner en weegt zwaarder, voelt a.h.w. 'degelijker' aan. Maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over wat die dingen kunnen.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D 500

              Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
              Eigenlijk zo een beetje vanalles. Een van mijn kleinkinderen noemt mij 'opa-kodak'. Ik heb altijd wel een camera bij mij in de buurt. Door tijdgebrek blijven er heel veel dingen in de wachtrij, ik heb wel wat ideetjes om een soort projectjes te fotograferen rond een thema, maar die themas zijn zeer uiteenlopend. Lanschappen, macro ook, vogels, abstract, gebouwen, mensen. ik probeer altijd wel zoveel mogelijk met bestaand licht te fotograferen, om een sfeer die ik zie ook vast te leggen met zo weinig mogelijk kunstgrepen.
              Ik heb die D 500 samen met de D 750 in mijn handen gehad, en die D 500 voelt zo een beetje.....licht aan. Precies een grote behuizing die niet vol zit. Heel subjectief hoor, ik weet het, die D 750 is kleiner en weegt zwaarder, voelt a.h.w. 'degelijker' aan. Maar dat zegt natuurlijk helemaal niets over wat die dingen kunnen.
              Hier alvast super tevreden over de D500, tot nu toe het beste Nikon toestel wat ik ooit heb gehad
              en ik durf gerust zeggen beter dan mijn D800 en D3, ook in de meeste gevallen perfect bruikbaar tot 6.400 iso,
              super AF die scherp stelt op dingen die je met het blote oog nog amper kan waarnemen.
              Het toestel is deels samen gesteld uit composiet in combinatie met titanium, daarom dat het iets lichter aanvoelt, voor mij een meerwaarde vind ik persoonlijk.
              Last edited by Guest42; 17 oktober 2016, 12:31.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D 500

                Hallo,

                Hier nog een tevreden gebruiker van de D500: de beste camera die ik ooit heb gehad (tot nu toe ).

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Nikon D 500

                  Ik werk nog steeds met de D3S, nog altijd een toptoestel vind ik, maar de kriebels voor de D500 of D750 zijn er ook......
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D 500

                    Ik was ook eerst wat sceptisch om een D4 te vervangen door een D500 maar ben helemaal overtuigd. De D4 komt straks in de vitrine (wildlife fotografie)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D 500

                      Ik krijg alweer het water in mijn mond....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D 500

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Hier alvast super tevreden over de D500, tot ....
                        ...... meerwaarde vind ik persoonlijk.
                        KLIK
                        Er zit een fout in je link, ik kom terecht in mijn eigen dropbox ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D 500

                          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                          Er zit een fout in je link, ik kom terecht in mijn eigen dropbox ;-)
                          Zelfde hier

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D 500

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Zelfde hier
                            Hoe, kom jij ook in "mijn" dropbox terecht ????

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D 500

                              yep, hier ook !

                              Comment

                              Working...
                              X