Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LR catalogus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LR catalogus

    Hallo . Ik heb net een andere pc waarom ik lightroom heb geinstalleerd. Ik had een kopij van de catalogus bewaard en naar deze pc gekopieerd. Wanneer ik nu hierop dubbelklik opent lightroom maar ik krijg geen enkele foto te zien. Enkel vraagtekens .
    Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

    Waarvoor dank
    Gr
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: LR catalogus

    Beste,

    De lightroom catalogus bevat geen originele foto bestanden, maar o.a. referenties naar de plaats waar de fotos opgeslagen zijn.
    Als jouw andere computer de fotos lokaal staan heeft, dan zal je deze ook moeten overzetten, of ergens centraal opslaan waar beide computers toegang tot hebben.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: LR catalogus

      Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
      Beste,

      De lightroom catalogus bevat geen originele foto bestanden, maar o.a. referenties naar de plaats waar de fotos opgeslagen zijn.
      Als jouw andere computer de fotos lokaal staan heeft, dan zal je deze ook moeten overzetten, of ergens centraal opslaan waar beide computers toegang tot hebben.
      Ja , weet ik.
      Ik ben 100% zeker dat ik de mappen met fotos op identiek dezelfde plaats heb gezet op de nieuwe pc.
      Ik ben echter niet zeker dat de plaats waar de catalogus staat dezelfde is als op mijn oude pc
      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
      www.ginodepreter.com

      Comment


      • #4
        Re: LR catalogus

        Begin al eens met in de linkerkolom van Bibliotheek, rechts te klikken op een map die niet kan gevonden worden, dan kies je voor map lokaliseren.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: LR catalogus

          Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
          Ja , weet ik.
          Ik ben 100% zeker dat ik de mappen met fotos op identiek dezelfde plaats heb gezet op de nieuwe pc.
          Ik ben echter niet zeker dat de plaats waar de catalogus staat dezelfde is als op mijn oude pc
          als je bijv. gewoon alles onder de bibliotheek 'afbeeldingen' hebt geplaatst dan hangt het er al vanaf of je bijv. dezelfde usernaam hebt op de pc want het volledige adres is bijv. c:\users\usernaam\pictures (of de NL variant); dus andere usernaam is ander pad.

          Comment


          • #6
            Re: LR catalogus

            Je opent de catalogus en klik met de rechtermuisknop op het vraagteken. Je kiest vervolgens voor "ontbrekende map zoeken". Je zoekt de juist map en selecteert die. Op die manier weet Lightroom terug waar de bestanden staan.

            Comment

            Working...
            X