Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW bestanden FUJI XT2 in LR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RAW bestanden FUJI XT2 in LR

    Beste mensen,

    Sinds een week bezit ik een XT2
    Ik heb net een groot aantal raw bestanden in lightroom geimporteerd maar de raw's worden niet ondersteund.
    Waar en op welke manier kan ik upgraden??
    Als ik naar de optie ' upgrade ' ga in LR krijg ik als melding dat er geen upgrades zijn

    Iemand raad ?

    Ik hoor het graag, waarvoor dank

    Mvg
    Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
    www.ginodepreter.com

  • #2
    Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

    vermeld altijd de versie!!

    andere weg dng coverter

    Comment


    • #3
      Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      vermeld altijd de versie!!

      andere weg dng coverter
      Versie 5.7.1
      Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
      www.ginodepreter.com

      Comment


      • #4
        Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR



        dus versie 6.6 nodig.

        Comment


        • #5
          Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

          Je had moeten upgrade naar zes toen dat "gratis" werd aangeboden, nu daar de mogelijkheid niet meer is kan je alleen nog kiezen voor

          LR 2015 CC
          of LR6

          Comment


          • #6
            Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
            Wil dit dan zeggen dat ik met mijn versie die ik enkele jaren geleden heb aangekocht geen RAW files zal kunnen bewerken???
            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
            www.ginodepreter.com

            Comment


            • #7
              Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

              Bekijk de mogelijkheden van de dng converter waar ik naar verwezen heb, als je die niets vindt heb je 2 keuzes zoals ik eerder gepost heb

              Comment


              • #8
                Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

                Ik voel me eigenlijk een beetje afgeript
                Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                www.ginodepreter.com

                Comment


                • #9
                  Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

                  Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                  Wil dit dan zeggen dat ik met mijn versie die ik enkele jaren geleden heb aangekocht geen RAW files zal kunnen bewerken???
                  enkel als ge doet wat in2lapland zegt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

                    Oorspronkelijk geplaatst door mel7 Bekijk bericht
                    Ik voel me eigenlijk een beetje afgeript
                    ach, op een toestel van ong. 2000€ moet er toch nog wel 100€ afkunnen, niet.

                    neen, ik vind hun werkwijze ook maar niets. Maar ze profiteren nu eenmaal van het feit dat ze de referentie zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

                      wees überhaupt blij dat je nog op een eenvoudige wijze met je raw's en lr kunt werken, daarmee bedoel ik dat adobe in ieder geval wel aandacht heeft voor XT2 raw's

                      Comment


                      • #12
                        Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

                        Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                        Je had moeten upgrade naar zes toen dat "gratis" werd aangeboden, nu daar de mogelijkheid niet meer is kan je alleen nog kiezen voor

                        LR 2015 CC
                        of LR6
                        De upgrade naar 6 gratis aangeboden? Mijn gat valt open van verbazing.
                        Tuurlijk hadden bezitters van een vroegere versie (en ik heb LR3, LR4, LR5 en LR6 gekocht) een vermindering op de prijs van de upgrade, zodat ik uiteindelijk enkel LR3 voor 'de volle pot' betaald heb en voor al de volgende versies de prijs van een upgrade, maar ik weet echt niet wanneer ze LR6 gratis hebben weggegeven.
                        Ik weet wel dat v.6, vanaf de komst van CC, akelig diep weggestopt* zat bij Adobe, maar zeker toch nog tot voor kort te koop was. Ik ga het nu niet zoeken, maar zoek maar op starters van andere topics die alsnog LR6 wilden aanschaffen...

                        *probeer via de link van in2lapland alsnog LR6 aan te schaffen; in principe kun je, als officiële bezitter van LR5 tenminste, het programma aankopen voor ±€ 80,-
                        Last edited by LesC; 12 oktober 2016, 19:16.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          De upgrade naar 6 gratis aangeboden? Mijn gat valt open van verbazing.
                          Tuurlijk hadden bezitters van een vroegere versie (en ik heb LR3, LR4, LR5 en LR6 gekocht) een vermindering op de prijs van de upgrade, zodat ik uiteindelijk enkel LR3 voor 'de volle pot' betaald heb en voor al de volgende versies de prijs van een upgrade, maar ik weet echt niet wanneer ze LR6 gratis hebben weggegeven.
                          Ik weet wel dat v.6, vanaf de komst van CC, akelig diep weggestopt* zat bij Adobe, maar zeker toch nog tot voor kort te koop was. Ik ga het nu niet zoeken, maar zoek maar op starters van andere topics die alsnog LR6 wilden aanschaffen...

                          *probeer via de link van in2lapland alsnog LR6 aan te schaffen; in principe kun je, als officiële bezitter van LR5 tenminste, het programma aankopen voor ±€ 80,-
                          https://www.adobe.com/nl/products/ca...opular_nl.html niet op de naam klikken, maar op kopen en dan kan je kiezen voor upgrade (75€)

                          Comment


                          • #14
                            Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                            https://www.adobe.com/nl/products/ca...opular_nl.html niet op de naam klikken, maar op kopen en dan kan je kiezen voor upgrade (75€)
                            Bedankt voor de link, maar wat is dan het verschil tussen een volledige download en een zogenaamde 'cloud versie' , die je per maand betaald ??
                            Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
                            www.ginodepreter.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: RAW bestanden FUJI XT2 in LR

                              de cc versie bevat ook steeds de recentste versie van zowel LR als Photoshop maar kost je elke maand eurokes.
                              Dat je een nieuwe versie moet aanschaffen als je met LR verder wil werken is logisch gezien ze toen je versie uitkwam jouw toestel en dus ook je rawversie nog niet bestond.
                              Kan je ook niet werken met een eventueel bij je toestel geleverde software en daar de bestanden overzetten naar TIF of DNG zodat je nog wel met je LR versie kan verder werken?
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X