Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ladies tresses

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] ladies tresses

    In het Nederlands schroeforchis genoemd omwille van de gedraaide bloemstengel. Maar persoonlijk vind ik de Engelstalige benaming mooier.

    tweede foto na commentaar:


    origineel:


    ISO 200 95 mm f 5.6 1/500

    Bedankt voor het kijken en alle commentaren zeer welkom,

    Raf.
    Last edited by muesli; 12 oktober 2016, 20:41.

  • #2
    Re: ladies tresses

    Mooie plant hoor, komt deze ook hier bij ons voor Raf ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: ladies tresses

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Mooie plant hoor, komt deze ook hier bij ons voor Raf ?

      grts
      Sieg
      Bedankt Sieg,
      Op Wiki staat dat deze orchis wereldwijd verspreid zou zijn. Maar ik heb die hier nog niet gezien. In Newfoundland heb ik die reeds op enkele plaatsen gezien (meestal in september tijdens het plukken van blueberries).

      Comment


      • #4
        Re: ladies tresses

        DOF is wat klein en scherpte ligt op de verkeerde plaats volgens mij.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: ladies tresses

          Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
          DOF is wat klein en scherpte ligt op de verkeerde plaats volgens mij.
          Bedankt voor je reactie Steef.
          Ik heb nog een tweede foto gevonden van dezelfde spiranthes, ditmaal op 200 mm en met f 4, waar de scherpte niet meer op de stengel onderaan ligt maar op de bloemen. Ik heb meteen ook de achtergrond wat aangepast want ik vond die nogal druk op de eerste foto.
          Grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: ladies tresses

            Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
            Bedankt voor je reactie Steef.
            Ik heb nog een tweede foto gevonden van dezelfde bloemen, ditmaal op 200 mm en met f 4, waar de scherpte niet meer op de stengel onderaan ligt maar op de bloemen. Ik heb meteen ook de achtergrond wat aangepast want ik vond die nogal druk op de eerste foto.
            Grts,
            Raf.
            Tweede is idd beter dan de eerste Raf, maar toch vind ik de scherpte niet wat het moet zijn.
            Denk dat je met een hoger F-getal moet fotograferen, wat natuurlijk betekent dat je meer licht nodig zal hebben.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: ladies tresses

              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
              Tweede is idd beter dan de eerste Raf, maar toch vind ik de scherpte niet wat het moet zijn.
              Denk dat je met een hoger F-getal moet fotograferen, wat natuurlijk betekent dat je meer licht nodig zal hebben.
              Licht was geen probleem. De snelheid kon nog veel lager. Maar een hoger F betekent ook dat de achtergrond weer veel drukker zal worden en dan krijg je alles errond ook redelijk scherp. Een compromis dus: alleen de bloem scherp (maar niet volledig van top tot bottom) en een wazige achtergrond ofwel alles scherp maar dan heb je al het ongewenste rond de bloemen ook mee scherp.

              Comment


              • #8
                Re: ladies tresses

                Deze prachtige bloem ben ik hier nog niet tegengekomen, de up is de betere voor mij, ik denk dat je de opening wel goed gekozen hebt,
                stacking kan met groot diafragma de bg nog rustiger maken terwijl je onderwerp scherp is maar voor mij is deze best ok
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: ladies tresses

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                  Deze prachtige bloem ben ik hier nog niet tegengekomen, de up is de betere voor mij, ik denk dat je de opening wel goed gekozen hebt,
                  stacking kan met groot diafragma de bg nog rustiger maken terwijl je onderwerp scherp is maar voor mij is deze best ok
                  Bedankt voor de positieve commentaar!
                  Van stacking had ik nog nooit gehoord. Ik heb het eens opgezocht en als ik juist ben is het dus een samenvoeging van verschillende beelden met verschillende brandpuntsafstand om bvb in dit geval de bloemen volledig scherp te krijgen. Hoe je dat doet met (sterk) bewegende onderwerpen zoals dit (er staat meestal veel wind daar) weet ik niet. En je hebt er ook PS / CC voor nodig denk ik en die heb ik (nog) niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: ladies tresses

                    Erg mooie orchis...De 2e is inderdaad wel stuk beter...Mooie scherpte..
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment


                    • #11
                      Re: ladies tresses

                      je tweede foto is idd. beter, maar ik zou wat meer scherp willen zien : ik heb zelf trouwens altijd hetzelfde probleem hoor...
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment

                      Working...
                      X