Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D Mark IV “Dual Pixel Raw”

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D Mark IV “Dual Pixel Raw”

    Ik ben ergens erg benieuwd naar.
    Ik weet dat de 50L 1.2 op 1.2 een andere focus afwijking heeft als op 1.4. Dus dit bemoeilijkt het scherpstellen op een gediafragmeerd diafragma.
    Ik weet ook dat je met de 5D Mark IV achteraf de focus wat kan aanpassen.
    Maar in hoeverre volstaat dit om de afwijkende focus van de 50mm achteraf goed te corrigeren? Ik heb helaas nog geen geschikte raw bestand gevonden van de 50L in combinatie met de Body om dit te kunnen testen.

    Ooit wil ik toch mijn 30D met pensioen sturen. En was benieuwd of de 5D Mark IV hierin een goede opvolger is.
    Heb in het verleden wel 6D en 5D Mark II (Ook 60D en x00D series) met mooie lenzen (oa 24 TS-E Mark II) geleend van mijn opleiding, maar deze opleiding is afgelopen. Dus heb nu nog meer zin in een full frame camera.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

  • #2
    Re: 5D Mark IV “Dual Pixel Raw”

    Nee, het is niet bedoeld om achteraf de focus te verleggen.

    Enig zichtbaar effect is een iets andere ' hoek ' en bokeh.

    Dual Pixel Raw on the Canon 5D Mark IV (on Amazon http://help.tc/5D4) lets you fix minor focus problems... in theory. In practice we couldn't get it to work ...
    Last edited by Empe; 11 oktober 2016, 17:40.

    Comment


    • #3
      Re: 5D Mark IV “Dual Pixel Raw”

      Dacht in een review van Tony Northrup gezien te hebben dat het effect idd zeer beperkt is.
      Ook ben je verplicht de raw ontwikkelaar van Canon te gebruiken. Denk niet dat Abobe dit ooit bij hen zal implementeren.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: 5D Mark IV “Dual Pixel Raw”

        Heb het filmpje gezien. Ik was gewoon benieuwd naar praktijk ervaringen. Op dit moment heb ik btw nog geen interesse in de 5D Mark IV. Vind 4 / IV 000 euro beetje te veel van het goede.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: 5D Mark IV “Dual Pixel Raw”

          klein testje gedaan en het effect is idd zeer beperkt + je moet dan DPP gebruiken
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment

          Working...
          X