Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijsstrand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Ijsstrand

    Op het strand aan het Jokulsarlon gletsjer meer. Moeilijkste was een ijsblok te vinden dat stil genoeg lag in de branding. Wat denk jullie, is het iets?



    30sec - F13 - ISO50

    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Ijsstrand

    Ja, zeker is het wat. Heel mooi abstract. Maar indien geschoten op het zuidelijk halfrond zou ik ook denken aan een bevroren Pinguin
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Ijsstrand

      Ja, dat is absoluut iets! 30 seconden heb je dat belicht! Mooi grafisch-abstract is de omgeving daardoor geworden.

      Was dat aan het gletjsermeer of aan de oceaankust dichtbij? Omdat je van branding spreekt...

      Comment


      • #4
        Re: Ijsstrand

        Was aan de kust, net de baan over van het gletsjer meer.

        30 seconden ja. Wou eigenlijk langer maar was mijn 10 stopper in de auto vergeten.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Ijsstrand

          mooi al vind ik het geheel toch een beetje te blauw , normaal zou het strand zwart moeten zijn

          Comment


          • #6
            Re: Ijsstrand

            "k weet het eigenlijk niet zo, mij persoonlijk spreekt deze minder aan

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Ijsstrand

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              mooi al vind ik het geheel toch een beetje te blauw , normaal zou het strand zwart moeten zijn
              Nu weet ik het terug. Was wel degelijk met de 10-stopper genomen, maar ik was mijn cable release in de wagen vergeten. Daarom was ik beperkt tot 30 seconden.

              Die 10-stopper verklaart de blauwe kleur.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Ijsstrand

                Dat kan je gemakkelijk corrigeren in RAW converter door de wit balans aan te passen, meestal is op automatisch klikken al voldoende. Ik hoop ook dat je in RAW hebt gewerkt 😉

                Comment


                • #9
                  Re: Ijsstrand

                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  Dat kan je gemakkelijk corrigeren in RAW converter door de wit balans aan te passen, meestal is op automatisch klikken al voldoende. Ik hoop ook dat je in RAW hebt gewerkt ��
                  Werk altijd in RAW ja, en heb al serieus met de WB "gespeeld" in LR.
                  Origineel is nog een pak blauwer. Beter dan dit leek ik het niet te krijgen. En mij stoort het eigenlijk niet.

                  Andere optie is omzetten naar B&W, maar vind dat het onderwerp niet genoeg contrast heeft voor een omzetting.
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ijsstrand

                    Dat is een foto waar je lang mee bezig kan zijn, alle mogelijke varianten proberen. Ook naargelang waar je het wil tonen of ophangen.
                    B&W zou ik zeker niet uitsluiten, waarom zou dat niet werken in dit in feite al monochrome foto?

                    Comment

                    Working...
                    X