Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MIV prijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D MIV prijs

    Hoi allemaal,

    Prijs van deze camera: 4200€

    In de US: 3200€

    Waarom worden we hier in Europa voor 1000!!!!!€ genaaid?

    Groetjes Ivo

  • #2
    Re: Canon 5D MIV prijs

    perfect mogelijk om ook hier aan deze prijs te kopen:


    en



    met deze laatste heb ik ervaring, zij zorgen voor de invoerkosten dus geen extra kosten. Maar als je toestel defect gaat binnen garantie moet je het terug sturen naar londen of china.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D MIV prijs

      Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
      Hoi allemaal,

      Prijs van deze camera: 4200€

      In de US: 3200€

      Waarom worden we hier in Europa voor 1000!!!!!€ genaaid?

      Groetjes Ivo
      Weer het verhaal van prijzen zonder taks vergelijken met prijzen inclusief 21 % btw., dat alleen al is goed voor vele honderden euro's.

      Plus, cijfers zonder bron.

      Een standaard site voor de US : https://www.bhphotovideo.com/c/produ...2C138045322040

      Daar lees ik 3.499 dollar (en 3.123 euro ) ... uiteraard zonder taksen (ook geen amerikaanse salestax). Die moeten de amerikanen er zelf bijrekenen (en wij ook).

      Wat we hier wel hebben : VERPLICHTE prijzen voor de erkende Canon dealers.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D MIV prijs

        Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
        Hoi allemaal,

        Prijs van deze camera: 4200€

        In de US: 3200€

        Waarom worden we hier in Europa voor 1000!!!!!€ genaaid?

        Groetjes Ivo
        Dan koop je hem toch in de VS: dat zal ze leren hier.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D MIV prijs

          Als je iemand kent in Marokko of in die streken...
          Je bestelt het in de US en laat het afleveren op het adres in Marokko.
          Prijs: 3200 euro + verzendkosten ( 80 euro +-)

          Je moet hem dan wel nog gaan halen in Marokko

          Comment


          • #6
            Canon 5D MIV prijs

            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Weer het verhaal van prijzen zonder taks vergelijken met prijzen inclusief 21 % btw., dat alleen al is goed voor vele honderden euro's.

            Plus, cijfers zonder bron.

            Een standaard site voor de US : https://www.bhphotovideo.com/c/produ...2C138045322040

            Daar lees ik 3.499 dollar (en 3.123 euro ) ... uiteraard zonder taksen (ook geen amerikaanse salestax). Die moeten de amerikanen er zelf bijrekenen (en wij ook).

            Wat we hier wel hebben : VERPLICHTE prijzen voor de erkende Canon dealers.
            Bedankt om mijn bron te vermelden.

            Klopt. De tax moeten de Amerikanen er zelf bijtellen en dat is nogal staat afhankelijk.
            Dat neemt niet weg dat het verschil enorm is. Het scheelt ongeveer een derde.

            Een derde tax en andere belasting dus.

            Plus de hierboven vermelde verplichte prijzen. Dat drijft de prijs enorm op.

            Voor dat verschil kan je hem, samen met een koffer kleren, gaan halen. Heb je nog leuke NY uitstap ook.

            [emoji51][emoji51][emoji51]
            Last edited by IvoPhoto; 8 oktober 2016, 02:54.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D MIV prijs

              Voor dat verschil kan je hem, samen met een koffer kleren, gaan halen. Heb je nog leuke NY uitstap ook.
              Alles kan natuurlijk, je kan ook je vrouw vermoorden en niet gepakt of veroordeeld worden ...

              Maar als je het officieel en legaal wil doen, dan doe je helemaal geen voordeel door de camera ginder te gaan halen.

              3.123 x 8.5 % sales tax NY + 21 % btw. bij aankomst luchthaven + retourtje vliegtuig BXL-NY (zal wel zo'n 500 euro zijn) = .... reken maar uit ...

              Uiteraard kan je een staat zoeken zonder salestax of lage salestax (wettelijk) en de camera niet aangeven bij de douane (onwettelijk) ... ik geef toe, het kan een kick geven om onze belastingen te ontduiken.

              Enkele jaren terug gaf ik echte oplichterij aan door Adobe : het valutateken werd gewoon gewisseld, 9,99 dollar werd 9,99 euro + 23 of 24 % Ierse btw = 12,98 euro. Dat was toen de dollar veel lager stond dan nu. Iedereen verdedigde die schandalige praktijken : duurdere europese markt om reclame te maken, om spullen te verdelen, om ondersteuning te geven, enzovoort .

              Gelukkig is alvast het aangerekende btw. tarief nu het wettelijke tarief, nl. dat van het land van gebruik, op CC betaal je nu onze 21 % btw. (en die blijft in België) ipv. de 23 % Ierse btw. (en die verdween naar Ierland).

              Comment


              • #8
                Canon 5D MIV prijs

                Ja, dat is inderdaad helemaal crimineel.

                Nu, het feit dat ik het schandalig vind om genaaid te worden door op alles dubbelop belast te worden wil niet zeggen dat ik het ontduiken van wat dan ook propageer.
                [emoji6][emoji6]

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D MIV prijs

                  En dan hebben we het nog niet over garantie, bij Nikon is het alvast zo dat je met een Amerikaans toestel niet moet afkomen bij Procirep,
                  van Canon weet ik dat niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D MIV prijs

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    En dan hebben we het nog niet over garantie, bij Nikon is het alvast zo dat je met een Amerikaans toestel niet moet afkomen bij Procirep,
                    van Canon weet ik dat niet.
                    Zal bij Canon niet anders zijn vermoed ik Geert
                    Men spreekt hier ook altijd over Europese garantie

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Canon 5D MIV prijs

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      En dan hebben we het nog niet over garantie, bij Nikon is het alvast zo dat je met een Amerikaans toestel niet moet afkomen bij Procirep,
                      van Canon weet ik dat niet.
                      Daar viel destijds een mouw aan te passen met een internationale MACK garantie. Enfin, zo kon het tien jaar terug. Ik had een D2H laten meebrengen met zo een garantie.
                      Toen de camera aan de typische D2H kwaal leed, lichtmeter stuk, heb ik hem laten maken bij De Beukelaer (toen de verdeler) en het factuur is toen netjes per cheque terug betaald (wel na paar weken pas en de kosten om de cheque te ontvangen waren vrij groot)

                      Maar dat was toen, voor de dealer hervormingen. Goed mogelijk dat dit nu geen verf meer pakt.
                      Last edited by IvoPhoto; 9 oktober 2016, 20:02.

                      Comment


                      • #12
                        Canon 5D MIV prijs

                        Die salestax betaal je toch niet in geval van export? Of is dat niet juist

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D MIV prijs

                          Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
                          Hoi allemaal,

                          Prijs van deze camera: 4200€

                          In de US: 3200€

                          Waarom worden we hier in Europa voor 1000!!!!!€ genaaid?

                          Groetjes Ivo
                          Idd, hopelijk krijgen ze er geen verkocht hier.
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D MIV prijs

                            Oorspronkelijk geplaatst door IvoPhoto Bekijk bericht
                            Die salestax betaal je toch niet in geval van export? Of is dat niet juist
                            De VS. is Europa niet en een salestax is ook al geen btw., het principe is ook anders.

                            Of zoals B&H het schrijft :

                            B&H only collects New York sales tax for purchases made in our New York Superstore or for orders shipped to an address within New York State. Sales tax is not a VAT, and cannot be recovered by non-USA visitors when returning home.
                            Als je iets online bestelt DAN valt de NY salestax van 8,5 % weg en kan je importkosten en btw. inclusief net onder de 4.000 euro blijven. Enig risico is dan dat ene jaar garantie ... nemen of niet ... je zult altijd zien : nog nooit garantie hoeven in te roepen en dan nu juist wel ...
                            Last edited by Empe; 12 oktober 2016, 20:38.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D MIV prijs

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Idd, hopelijk krijgen ze er geen verkocht hier.
                              Ze kunnen ze op tijd niet aanleveren, dus verkopen doen ze sowieso

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X