Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iTunes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iTunes

    Sinds ik op Windows10 zit, is iTunes met geen stokken meer vooruit te branden.
    Een menu openen, of navigeren in iTunes duurt gemiddeld 4 a 5 minuten!

    Vond iTunes altijd al een draak, maar nu is het dus eigenlijk niet meer bruikbaar.

    Mij volledige library staat op een NAS, maar zelfs als ik gebruik maak van de 1GB ethernet verbinding is dit niet werkbaar.

    Iemand tips om dit te verbeteren?
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: iTunes

    Het is niet omdat men een 1Gb (en niet GB) netwerk heeft, dat daarom andere zaken niet teaag kunnen zijn.

    Kan evengoed aan uw NAS als PC liggen of aan de router.

    iTunes werkt hier onder Windows 10 minstens even vlot als onder W7 of W8.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: iTunes

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Het is niet omdat men een 1Gb (en niet GB) netwerk heeft, dat daarom andere zaken niet teaag kunnen zijn.

      Kan evengoed aan uw NAS als PC liggen of aan de router.

      iTunes werkt hier onder Windows 10 minstens even vlot als onder W7 of W8.
      Bedankt voor de reactie...maar om heel eerlijk te zijn.... ik krijg van zulke antwoorden de "weubbe" (aka het werkt op mijn zenuwen).

      Ik heb echt al het e.e.a. zelf nagekeken hoor. Werk zelf in de industriele IT, dus denk dat ik mag zeggen dat ik iets van IT ken.

      Wat bedoel ik:
      - Neen het is niet mijn laptop. Ik werk op een Dell XPS15, i7 skylake cpu met 16GB. Dat is dus echt geen slak. Trouwens ALLE andere toepassingen, ook het "trage" Lightroom, werken wel vlot.
      - Neen het is niet mijn NAS. Files copieren bvb gaat zonder problemen. FullHD video streamen met DTS surround geluid gaat zonder stotteren.
      - Neen het is niet mijn router. Zie vorige feiten.

      Ik denk verder trouwens ook niet dat het daarom een W10 probleem is. Onder W7 was iTunes ook al een slak, maar toen was het nog werkbaar.
      Als ik nu tussen verschillende delen in iTtunes tracht te navigeren, kan ik gerust een paar tassen koffie drinken.

      Bvb klik op een menu item, wacht 5 minuten.... menu is eindelijk open.
      Iets "simpel" als enkel boeken copieren in de iTunes librabry? Daar ben je toch wel een half uurtje mee bezig.

      Het is alleen maar slechter geworden met de laatste iTunes updates.

      Ik heb iTunes ook net helemaal opnieuw geinstalleerd. Was nodig omdat iTunes m'n iPad niet meer herkende (W10 zag hem nochtans wel).
      Geraakte enkel opgelost door een volledig nieuwe installatie te doen.

      Trouwens excuses voor de type (GB <-> Gb). Man Man.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: iTunes

        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
        Bedankt voor de reactie...maar om heel eerlijk te zijn.... ik krijg van zulke antwoorden de "weubbe" (aka het werkt op mijn zenuwen).

        Ik heb echt al het e.e.a. zelf nagekeken hoor. Werk zelf in de industriele IT, dus denk dat ik mag zeggen dat ik iets van IT ken.

        Wat bedoel ik:
        - Neen het is niet mijn laptop. Ik werk op een Dell XPS15, i7 skylake cpu met 16GB. Dat is dus echt geen slak. Trouwens ALLE andere toepassingen, ook het "trage" Lightroom, werken wel vlot.
        - Neen het is niet mijn NAS. Files copieren bvb gaat zonder problemen. FullHD video streamen met DTS surround geluid gaat zonder stotteren.
        - Neen het is niet mijn router. Zie vorige feiten.

        Ik denk verder trouwens ook niet dat het daarom een W10 probleem is. Onder W7 was iTunes ook al een slak, maar toen was het nog werkbaar.
        Als ik nu tussen verschillende delen in iTtunes tracht te navigeren, kan ik gerust een paar tassen koffie drinken.

        Bvb klik op een menu item, wacht 5 minuten.... menu is eindelijk open.
        Iets "simpel" als enkel boeken copieren in de iTunes librabry? Daar ben je toch wel een half uurtje mee bezig.

        Het is alleen maar slechter geworden met de laatste iTunes updates.

        Ik heb iTunes ook net helemaal opnieuw geinstalleerd. Was nodig omdat iTunes m'n iPad niet meer herkende (W10 zag hem nochtans wel).
        Geraakte enkel opgelost door een volledig nieuwe installatie te doen.

        Trouwens excuses voor de type (GB <-> Gb). Man Man.
        Zegt een IR ITer typisch.
        Eerst een vraag komen stellen en daarna toch de betweter komen uithangen.......
        Last edited by Guest42; 8 oktober 2016, 11:22.

        Comment


        • #5
          Re: iTunes

          Precies of wij weten wat ge van kennis hebt en al hebt geprobeerd.

          Comment


          • #6
            Re: iTunes

            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
            Bedankt voor de reactie...maar om heel eerlijk te zijn.... ik krijg van zulke antwoorden de "weubbe" (aka het werkt op mijn zenuwen..
            Ik heb ook zo'n gevoel als mensen een probleem hebben en hulp vragen maar bij de eerste reactie al zeggen dat ze het beter weten.
            Ik heb echt al het e.e.a. zelf nagekeken hoor. Werk zelf in de industriele IT, dus denk dat ik mag zeggen dat ik iets van IT ken.
            .../...
            Trouwens excuses voor de type (GB Gb). Man Man.
            In de industrie steekt het zo nauw niet hé, daar zien ze alles in het groot. 😆

            Snap trouwens niet waarom ge op uw tenen getrapt zijt ... wat ik aanhaalde is dat het niet is omdat ge een snel netwerk hebt, dat de rest daarom OK is.
            Ge haalt aan dat het onder W10 traag is, ik haal aan dat het bij mij onder W10 niet zo traag is om te zeggen dat het dus geen algemeen W10 probleem is.
            En een performante PC en NAS hebben wil trouwens ook niet zeggen dat alles daarom correct werkt of correct geconfigureerd is.

            Maar soit ... de rest weet u beter, vandaar dat alles vlot werkt. 😪
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: iTunes

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
              Ik heb ook zo'n gevoel als mensen een probleem hebben en hulp vragen maar bij de eerste reactie al zeggen dat ze het beter weten.
              Snap trouwens niet waarom ge op uw tenen getrapt zijt ...
              Omdat uw bericht nogal, hoe zal ik het zeggen, betweterig overkwam. Misschien een foutieve interpretatie, en in
              dat geval.... mijn excuses.


              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
              Maar soit ... de rest weet u beter, vandaar dat alles vlot werkt.
              Neen, ik weet niet alles beter. En ja, voor de rest (buiten iTunes) werkt alles vlot.



              Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider
              Precies of wij weten wat ge van kennis hebt en al hebt geprobeerd.
              Hier heb je 100% gelijk. Had al mijn probeersels en uren opzoekwerk moeten vermelden.
              Mea culpa.



              Soit we zoeken verder....
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: iTunes

                Is iTunes niet van .

                Sorry, kon het niet laten.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: iTunes

                  Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                  Is iTunes niet van .

                  Sorry, kon het niet laten.
                  LOL... idd.

                  iPad is de laatste Ap**e prul, sorry spul, dat hier ligt.

                  Ondertussen wel een (gedeeltelijke oplossing) gevonden.
                  Na schrappen van alle Smart Playlists, werkt alles al wat vlotter. Zal nooit een snelheidsmonster worden vrees ik.
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: iTunes

                    Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                    iPad is de laatste Ap**e prul, sorry spul, dat hier ligt.
                    Slechte IT'er...

                    Ik heb recente Macbook Pro en een Windows 10 gaming PC, op beide machines draait iTunes als de gesmeerde bliksem. Wel beide met SSD maar ik veronderstel dat die Dell van TS ook met SSD werkt...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #11
                      Re: iTunes

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Slechte IT'er...
                      Helaba, ben genen IT'er

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Ik heb recente Macbook Pro en een Windows 10 gaming PC, op beide machines draait iTunes als de gesmeerde bliksem. Wel beide met SSD maar ik veronderstel dat die Dell van TS ook met SSD werkt...
                      Idd, ook SSD.

                      Volgens mij is het de combo:
                      - iTunes library op netwerk disk
                      - redelijk grote library
                      - Smart playlists

                      Die iTunes de nek omdoet.

                      Eigenlijk is dat volgens mij 1 van de grootste beperkingen in iTunes, het feit dat je de media niet kan scheiden van de library (itl files).
                      Alles moet staan zoals Apple het voorschrijft.

                      Dit valt wel de omzeilen, maar dan moet je alle media manueel beheren wat weer voor andere problemen zorgt.

                      Zou eigenlijk moeten zijn zoals in Lightroom. Daar moet de catalog ook niet in op dezelfde plaats staan als de foto's.
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: iTunes

                        Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                        Eigenlijk is dat volgens mij 1 van de grootste beperkingen in iTunes, het feit dat je de media niet kan scheiden van de library (itl files).
                        Alles moet staan zoals Apple het voorschrijft.

                        Dit valt wel de omzeilen, maar dan moet je alle media manueel beheren wat weer voor andere problemen zorgt.
                        Apple en manueel beheren zijn twee dingen die niet samen gaan. Maar als je je kan neerleggen bij het feit dat je het nu eenmaal moet nemen zoals het is, dan werkt het zalig.
                        Nu, ik ben misschien biased, werk al met Apple sinds 1999, maar ik wil niets anders meer voor het serieuze werk (hoewel ik een oude desktop heb om te prutsen met Linux en een gaming PC met Windows)...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: iTunes

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Apple en manueel beheren zijn twee dingen die niet samen gaan. Maar als je je kan neerleggen bij het feit dat je het nu eenmaal moet nemen zoals het is, dan werkt het zalig.
                          Klopt wat je schrijft. Vroeger ook veel Apple hardware gehad, maar langzaam alles vervangen.
                          Gewoonlijk hoor je het omgekeerde, ik weet het.
                          Ik pas waarschijnlijk gewoon niet in dat keurslijf van Apple.

                          Van de hardware op zich kan ik geen slecht woord schrijven, dat is topmateriaal.
                          Mijn iPad heeft al een paar vluchten over de living tafel overleefd, en die wil maar niet stuk gaan.

                          De software en gebruikerservaring is echter heel wat anders.
                          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                          Website - 500px - Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: iTunes

                            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                            Klopt wat je schrijft. Vroeger ook veel Apple hardware gehad, maar langzaam alles vervangen.
                            Gewoonlijk hoor je het omgekeerde, ik weet het.
                            Ik pas waarschijnlijk gewoon niet in dat keurslijf van Apple.

                            Van de hardware op zich kan ik geen slecht woord schrijven, dat is topmateriaal.
                            Mijn iPad heeft al een paar vluchten over de living tafel overleefd, en die wil maar niet stuk gaan.

                            De software en gebruikerservaring is echter heel wat anders.
                            Volhouden met die iPad, je krijgt die wel stuk

                            Ik heb Apple in de vingers, van het classic Mac OS tot en met alle versies van OS X. Ook iOS natuurlijk. Android heb ik een aantal maanden gehad, omdat ik eens iets anders wou (dacht ik), maar ik was al gauw terug bij iOS.
                            Over Windows 10 (en ook 8 daarvoor, werkte prima met Classic Shell), en ook over DOS ben ik zeer te spreken. Al de rest (Win 95, 98, XP, Vista en zelfs 7) vind ik maar niks (om het woord rommel niet te gebruiken).
                            Ubuntu Gnome en Linux Mint zijn ook goed, maar ik vind Linux geen OS om dagdagelijks te gebruiken, (nog) te veel compromissen te sluiten...
                            Maar ieder zijn meug, zeker ?
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment

                            Working...
                            X