Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[SONY] A6500 aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [SONY] A6500 aangekondigd

    Sony has taken the wraps off of its 24MP a6500 mirrorless camera. The flagship APS-C camera gains five-axis image stabilization and touchscreen operation. It will cost around $1400. Read more


    Eindelijk! De a6300 begon reeds oud te worden....
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: [SONY] A6500 aangekondigd

    Tja, weet niet hoe ik me hierbij voel. Ben na heel lang twijfelen uiteindelijk toch overgestapt naar de a6300. Lang getwijfeld omdat ik het net jammer vond dat IBIS en touchscreen er niet in zat... en enkele weken terug gekocht aan behoorlijk dure prijs. Moet wel zeggen dat het een (naar mijn gevoel) écht wel enorme vooruitgang is tov de a6000. Maar dan nu dit...hmm. Aangezien ik meer en meer video doe en ik die IBIS enorm kan gebruiken voor mijn Zeiss 24/1.8 kan ik bijna niet anders dan upgraden. Maar niet echt fijn te zien dat mijn niet al te goedkope a6300 nu eigenlijk al 'verouderd' is. Ter info, ze gaan de a6300 aan dezelfde prijs blijven verkopen, de a6500 is nog eens pak duurder. Zodra hij uit is, zal ik 99% wel overschakelen en zal mijn a6300 hier te koop worden aangeboden. Een goed verstaander...

    Hopelijk brengen ze de nieuwe menu's ook uit als firmware update voor de a6300, maar Sony kennende... Afgezien van de prijs die voor een APS-C body écht niet mals is, én nog steeds geen betere APS-C lenzen aangekondigd, is dit wel een verdomd mooie camera. Touch autofocus, ibis met zowat alle lenzen die bestaan, heel snelle AF, grotere buffer, snellere verwerking, betere menustructuur, 4K video die ongeëvenaard is enz.. Toch behoorlijke tech in zo een kleine body. Mocht Sony tegelijkertijd een aantal G-lenzen aangekondigd hebben voor APS-C, dan zouden ze pas gescoord hebben. Nu is het beetje lauw, én ik zie toch heel veel kopers van de a6300 "not amused" reageren.
    Last edited by lapino; 6 oktober 2016, 17:21.
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Re: [SONY] A6500 aangekondigd

      Volgens SonyRumors en gebaseerd op een "Sony" interview gaat Sony zijn ganse menu struktuur grondig veranderen voor alle "alphas" .. dacht ik ..
      BTW vooropgestelde roijs voor de A6500 ... $1400 = €1700 .. rare rekenkunde zoals steeds ..

      Comment


      • #4
        Re: [SONY] A6500 aangekondigd

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Volgens SonyRumors en gebaseerd op een "Sony" interview gaat Sony zijn ganse menu struktuur grondig veranderen voor alle "alphas" .. dacht ik ..
        BTW vooropgestelde roijs voor de A6500 ... $1400 = €1700 .. rare rekenkunde zoals steeds ..
        In USA worden de prijzen steeds geafficheerd zonder taxen (hangt af van locatie)...daarmee en de wisselkoers maken het verschil met europa...

        Comment


        • #5
          Re: [SONY] A6500 aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          In USA worden de prijzen steeds geafficheerd zonder taxen (hangt af van locatie)...daarmee en de wisselkoers maken het verschil met europa...
          De wisselkoersen ? .. juist ja ... nagekeken zeker ? .. gisteren was die "wisselkoers" 1 USD = 0,90 € wat voor $1400 = €1254,5 maakt

          Er zitten dus 35,5% taksen op om aan €1700 te geraken ?

          Comment


          • #6
            Re: [SONY] A6500 aangekondigd

            Knappe combinatie van alle mogelijke functionaliteit in een kleine body !
            Sony zet weer een topcamera in de markt wat mij betreft. De a5100, a6000, a6300, a7-II, a7R-II, RX1R-II, RX10-II, RX100-IV en HX90v zijn al aanbevolen camera's in hun klasse voor DPR, en met de deze a6500 (en RX100v) zal dat waarschijnlijk weer niet anders worden.

            Zelf blijf ik nog wel even bij de combinatie A6000/A7-II (en NEX-5N met touchscreen voor video ). Binnen een jaartje zullen de prijzen van al dat nieuwe speelgoed wel weer wat lager zitten, en elke 6 maand een nieuwe camera is me trouwens wat teveel van het goede... .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: [SONY] A6500 aangekondigd

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              De wisselkoersen ? .. juist ja ... nagekeken zeker ? .. gisteren was die "wisselkoers" 1 USD = 0,90 € wat voor $1400 = €1254,5 maakt

              Er zitten dus 35,5% taksen op om aan €1700 te geraken ?
              Ik heb de voorbije 10 jaar nooit gezien dat om het even welke producent een gunstigere wisselkoers hanteert dan 1:1. Spijtig, maar het is zo. Maar dat is nog altijd beter dan in UK. Daar wordt het prijskaartje nog duurder...
              Verder 21% BTW en 6% import.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: [SONY] A6500 aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Er zitten dus 35,5% taksen op om aan €1700 te geraken ?
                20% BTW en dan nog de hogere loonkosten, hogere bedrijfsbelastingen, hogere transportkosten en dan heb je gauw de 15% te pakken.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: [SONY] A6500 aangekondigd

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Ik heb de voorbije 10 jaar nooit gezien dat om het even welke producent een gunstigere wisselkoers hanteert dan 1:1. Spijtig, maar het is zo. Maar dat is nog altijd beter dan in UK. Daar wordt het prijskaartje nog duurder...
                  Verder 21% BTW en 6% import.
                  Ik heb een D500 besteld in de UK en die gaat me in EURO net geen 1900 kosten, wat zo'n 300€ minder is dan in Belgïe.
                  Dat is inclusief 2j Europese garantie. Dus ik denk wel dat je in UK nu wel goeie deals kan doen hoor
                  Pond staat op z'n laagste in jaren.

                  Producten in US omgerekend naar EURO + US state sales tax is ook minder dan de Euro's die we hier betalen, maar dan moet je nog import Duties betalen om het naar ons land te shippen. Waarschijnlijk betaalt de US als land minder import duties (uit Japan?) dan Europa dat doet en daardoor kunnen ze dus locaal hun producten goedkoper aanbieden. En hoeveelheidskortingen en etc...
                  Zowiezo blijft de aankodiging van 1400$ > 1700€ wel extreem...



                  Sony gaat wel hard met hun upgrades, zo blijven ze natuurlijk wel boven aan kwa inovatieve toestellen. Enkel als de prijs zo snel blijft meegroeien gaan er wel veel mensen afhaken denk ik. Ik heb nog een eerste generatie RX 100 maar sinds dien is de prijs al bijna x2.5 en je krijgt daar niet evenredig veel meer kwaliteit of functies voor. Als de 6300 nu wat zakt in prijs dan zal dat voor velen wel een mooi toestel kunnen, zeker prijs/kwaliteit (nog steeds niet goedkoop uiteraard)

                  Comment


                  • #10
                    Re: [SONY] A6500 aangekondigd

                    Dan heb je wel een heel goede prijs gevonden want GBP is nog altijd een pak duurder dan onze euro.

                    Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
                    Zowiezo blijft de aankodiging van 1400$ > 1700€ wel extreem...
                    Tja, appels en peren hé.

                    Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
                    Sony gaat wel hard met hun upgrades, zo blijven ze natuurlijk wel boven aan kwa inovatieve toestellen. Enkel als de prijs zo snel blijft meegroeien gaan er wel veel mensen afhaken denk ik. Ik heb nog een eerste generatie RX 100 maar sinds dien is de prijs al bijna x2.5 en je krijgt daar niet evenredig veel meer kwaliteit of functies voor.
                    Men zal er wel van uitgaan dat wie de topper wil daar ook voor gaat betalen en dat velen een a6300 of a6000 ook ruim goed genoeg vinden (o.a. ikzelf). Toen ik nog een RX100-ii had vond ik het extra bedrag voor de volgende versies ook overbodig. Het leuke is wel dat ieder kan kiezen.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: [SONY] A6500 aangekondigd

                      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                      20% BTW en dan nog de hogere loonkosten, hogere bedrijfsbelastingen, hogere transportkosten en dan heb je gauw de 15% te pakken.
                      Maar verdorie .. wordt die camera in de USA gefabriceerd/geassembleerd of in China of Thailand ? of Japan ? komaan zeg !

                      Comment


                      • #12
                        Re: [SONY] A6500 aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                        Dan heb je wel een heel goede prijs gevonden want GBP is nog altijd een pak duurder dan onze euro.
                        ....
                        Dat "pak" zal wel meevallen na de verklaringen van de UK regering deze week .. koers van de dag 1 GBP = 1,11 €

                        Comment


                        • #13
                          Re: [SONY] A6500 aangekondigd

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Maar verdorie .. wordt die camera in de USA gefabriceerd/geassembleerd of in China of Thailand ? of Japan ? komaan zeg !
                          Ik denk dat er hier verwezen werd naar de kost van een Europees distributienetwerk tov een Amerikaans [emoji6]
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: [SONY] A6500 aangekondigd

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Dat "pak" zal wel meevallen na de verklaringen van de UK regering deze week .. koers van de dag 1 GBP = 1,11 €
                            Inderdaad ja.
                            Een mens heeft een paar dagen de tijd niet om alle nieuws te volgen en plots is het solden in heel UK. [emoji3]
                            Thanks miss May ! Straks nog eens kijken naar een tripje Londen... [emoji6]
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: [SONY] A6500 aangekondigd

                              Sorry, foutje... dacht een ongelooflijke prijs voor een a6500 gezien te hebben, maar was een a6000
                              Last edited by K-2; 5 september 2018, 18:37.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X