Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe ß typen in Photoshop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe ß typen in Photoshop?

    Hoe moet ik de Duitse letter 'ß' typen in Photoshop?
    Misschien een domme vraag maar met jullie hulp kom ik er wel uit!
    http://www.torekefoto.be

  • #2
    Re: Hoe ß typen in Photoshop?

    Met een Mac is dat "mac"-kelijk. Wij beschikken over Keyboard Viewer, een icoontje rechtsboven op mijn scherm, in alle programma's.
    Ik zie dat ik voor de ß simpelweg een Alt-b moet typen. Op PC/Win is dat meestal een ctrl+cijfercombinatie die ik niet ken. Maar hoe heb je nu in je post een ß getypt?
    Als je weet hoe je het symbool bv in Word of een andere tekstverwerker kunt maken, kun je daar je tekst tikken, kopiëren en de gekopieerde tekst naar PS overbrengen, niet?
    Het kan zijn dat het symbool ß niet in alle lettertypen (fonts) bestaat... dat weet ik niet. Dus zou het kunnen dat het afhankelijk is van het gebruikte lettertype.

    Last edited by LesC; 6 oktober 2016, 11:29. Reden: illustratie toegevoegd
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Hoe ß typen in Photoshop?

      Intussen gevonden: 'Alt225'.
      Toch bedankt!
      http://www.torekefoto.be

      Comment


      • #4
        Re: Hoe ß typen in Photoshop?

        Goed om de oplossing hier te plaatsen! Zo hebben anderen er ook wat aan.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Hoe ß typen in Photoshop?

          zoek in windows, "charmap"
          ( dat staat als een snelkoppeling op mijnen balk. )
          en dan heb je alle tekens die bij het lettertype passen waarmee je op het ogenblik typt.
          je kiest datgene dat je wilt, copieer dat en plak dat ...
          want in courier is een geheel ander teken namelijk <spatie> elk lettertype heeft zijn commandos ( of alt + xxx )

          Comment


          • #6
            Re: Hoe ß typen in Photoshop?

            Ik was er bijna zeker van dat ook Windows iets dergelijks (zoals ik boven beschrijf) zou hebben...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Hoe ß typen in Photoshop?

              als je geabonneerd bent op adobe creative cloud kan je alle fonts downloaden die er maar zijn, dus zeker de duitse sz.
              het staat onder middelen met 3 onderverdelingen: "bestanden" "fonts" "market".
              fonts aanduiden en kiezen maar

              mvg
              JC
              kijk door de zoeker en je ziet het terug.
              Nikon D5100 AF-S nikkor 18-55 mm, 55-300 mm, 40mm 1:2,8G

              Comment


              • #8
                Re: Hoe ß typen in Photoshop?

                Oorspronkelijk geplaatst door JULIENBELG Bekijk bericht
                als je geabonneerd bent op adobe creative cloud kan je alle fonts downloaden die er maar zijn, dus zeker de duitse sz.
                het staat onder middelen met 3 onderverdelingen: "bestanden" "fonts" "market".
                fonts aanduiden en kiezen maar

                mvg
                JC
                Was het maar waar. Alle fonts die er zijn....? Probeer maar eens de meest voorkomende Fonts te Downloaden zoals Helvetica, Univers of....
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe ß typen in Photoshop?

                  Vele fonts zijn -net als apps of andere software- commercieel, en dus te koop.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe ß typen in Photoshop?

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Vele fonts zijn -net als apps of andere software- commercieel, en dus te koop.
                    Precies en ze zijn peperduur. Zojuist, 5 minuten geleden, een pakketje fonts gekocht. Één fontfamilie bestaande uit normaal, cusrief, bold en mager: €700! Te gebruiken op slechts drie computers
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe ß typen in Photoshop?

                      je mag toch ook gewoon dubbel s gebruiken ipv dat teken?
                      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                      Our English website: www.kaichitravel.com
                      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

                      Comment

                      Working...
                      X