Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Among them, I am the most of of who I can be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Among them, I am the most of of who I can be

    Among them, I'm the most of who I am.-2 by Smith De Westelinck, on Flickr

    In verband met de huid:

    Schermafbeelding 2016-10-07 om 09.21.40 by Smith De Westelinck Origineel, close-up


    Schermafbeelding 2016-10-07 om 09.21.48 by Smith De Westelinck Na bewerking, close-up
    Last edited by NDW; 7 oktober 2016, 08:24.

  • #2
    Re: Among them, I am the most of of who I can be

    Mooi. De sproetjes komen mij wel wat raar over, alsof je te ver gegaan bent in de nabewerking van de huid. Kan dat, of ligt het aan mij?

    Comment


    • #3
      Re: Among them, I am the most of of who I can be

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
      Mooi. De sproetjes komen mij wel wat raar over, alsof je te ver gegaan bent in de nabewerking van de huid. Kan dat, of ligt het aan mij?
      Hoi, dat zou mij vreemd lijken daar ik effectief geen nabewerking heb toegepast die een 'invloed' zou kunnen hebben op de sproeten.

      Comment


      • #4
        Re: Among them, I am the most of of who I can be

        knappe plaat in bijeenpassende herfsttinten
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Among them, I am the most of of who I can be

          Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
          Hoi, dat zou mij vreemd lijken daar ik effectief geen nabewerking heb toegepast die een 'invloed' zou kunnen hebben op de sproeten.
          Ook geen frequency separation toegepast?

          Comment


          • #6
            Re: Among them, I am the most of of who I can be

            Prachtig beeld maar de huid lijkt me wel heel vreemd.

            Comment


            • #7
              Re: Among them, I am the most of of who I can be

              Hierbij in OP een before/after gepost van de huid.

              Comment


              • #8
                Re: Among them, I am the most of of who I can be

                Niks mis met die mooie sproetjes.
                Toch komt het ook bij mij, en reeds op meerdere schermen gecheckt, op de eerste foto raar over, misschien is er iets gebeurt bij het verkleinen van de foto...
                Last edited by Patrick.M; 7 oktober 2016, 10:22.

                Comment


                • #9
                  Re: Among them, I am the most of of who I can be

                  Misschien de huid iets teveel verscherpt of het contrast wat te hoog opgetrokken. Maar het blijft een mooie foto voor alle duidelijkheid.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Among them, I am the most of of who I can be

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                    Misschien de huid iets teveel verscherpt of het contrast wat te hoog opgetrokken. Maar het blijft een mooie foto voor alle duidelijkheid.
                    Ik heb geen extra verscheping op de huid toegepast. Geen idee dus eigenlijk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Among them, I am the most of of who I can be

                      Mijn eerste idee was ook dat de sproetjes een beetje raar overkomen. Ik dacht eerlijk gezegd eerst dat het putjes waren . In de close up uitsnedes die je geplaatst hebt, valt wel op dat de sproetjes na de bewerking iets donkerder zijn en meer opvallen. Wellicht is dat de reden waarom ze in de eerste foto wat raar en niet helemaal natuurlijk overkomen. In combinatie met de lichtval lijkt het dan op mijn scherm meer op sinaasappelhuid dan op sproetjes.
                      Al bij al een goeie plaat, en misschien, als je een combinatie zou kunnen maken tussen de foto die je eerst geplaatst hebt en de huid in je origineel, dat hij je model nog meer recht zou doen.
                      Last edited by Rozemarijn; 7 oktober 2016, 11:47. Reden: typo
                      Rozemarijn

                      Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Among them, I am the most of of who I can be

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rozemarijn Bekijk bericht
                        Mijn eerste idee was ook dat de sproetjes een beetje raar overkomen. Ik dacht eerlijk gezegd eerst dat het putjes waren . In de close up uitsnedes die je geplaatst hebt, valt wel op dat de sproetjes na de bewerking iets donkerder zijn en meer opvallen. Wellicht is dat de reden waarom ze in de eerste foto wat raar en niet helemaal natuurlijk overkomen. In combinatie met de lichtval lijkt het dan op mijn scherm meer op sinaasappelhuid dan op sproetjes.
                        Al bij al een goeie plaat, en misschien, als je een combinatie zou kunnen maken tussen de foto die je eerst geplaatst hebt en de huid in je origineel, dat hij je model nog meer recht zou doen.

                        Volgens mij ligt het aan de toning. En dat je daardoor het effect lijkt te krijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Among them, I am the most of of who I can be

                          Ik vind het een heerlijke foto
                          Maar zie toch duidelijk een portraiture filter of een frequency separation, die ook voor mij storend is.
                          De toning vind ik perfect, maar dat lokale contrast (ook op de 100% crops) ziet er toch wat té uit.
                          Maar van de basisplaat is een topplaat te maken
                          www.minnev.be
                          Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Among them, I am the most of of who I can be

                            Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                            Ik vind het een heerlijke foto
                            Maar zie toch duidelijk een portraiture filter of een frequency separation, die ook voor mij storend is.
                            De toning vind ik perfect, maar dat lokale contrast (ook op de 100% crops) ziet er toch wat té uit.
                            Maar van de basisplaat is een topplaat te maken
                            Wat is dan precies storend aan de FS? Of de 'filter'?
                            Want ik heb niet niet persé een verhoging van textuur in de huidsectie gedaan.
                            Je ziet ook dat qua structuur, de sproetjes in de twee vergrotingen eigenlijk niet anders zijn.
                            Het conctrast wel, maar dat was voor mij persoonlijk wel nodig.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Among them, I am the most of of who I can be

                              Oorspronkelijk geplaatst door NDW Bekijk bericht
                              Wat is dan precies storend aan de FS? Of de 'filter'?
                              Want ik heb niet niet persé een verhoging van textuur in de huidsectie gedaan.
                              Je ziet ook dat qua structuur, de sproetjes in de twee vergrotingen eigenlijk niet anders zijn.
                              Het conctrast wel, maar dat was voor mij persoonlijk wel nodig.
                              Het lokale contrast is te groot, dus niet globaal.
                              Als je het lokale contrast vergroot (en bvb in het algemeen de scherpte verhoogt, met bvb een smart sharpening) dan creëer je een verdonkering aan de randen van de sproetjes.
                              Die donkere randen geven de illusie van een reliëf. Als je dat dan vanop afstand bekijkt (zoals wij hier), dan lijkt het een korrelige plastieken huid te worden.
                              Bekijk het nog eens, met een objectief fris oog, dan ga je het wss wel zien
                              www.minnev.be
                              Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                              Comment

                              Working...
                              X