Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartphone app in plaats van afstandsbediening

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Smartphone app in plaats van afstandsbediening

    Wat zijn de beste apps om met je smartphone je camera te bedienen? Ik heb een D5300 en vind de ingebouwde WiFi geweldig handig, maar de Nikon Wireless Mobility Utility app is maar zozo. Ik ben dus op zoek naar een goede smartphone app waarmee je de camera volledig kan bedienen, bijvoorbeeld diafragma aanpassen, of sluitertijd, iso, scherpstelpunt, bracketing enz., naast de effectieve foto nemen natuurlijk.

    Welke app gebruiken jullie en waarom? Wat vinden jullie de voor- en nadelen ervan? Ik ben best bereid om er geld aan uit te geven, maar dan wil in wel eerst weten of het de centen waard is. Een afstandsbediening waarmee ik het bovenstaande kan, kost me waarschijnlijk een veelvoud van een app op een smartphone die ik toch altijd bij me heb, en zou me niet meer gebruiksgemak geven. Dan geef ik het uitgespaarde bedrag liever aan een extra batterij.
    Rozemarijn

    Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

  • #2
    Re: Smartphone app in plaats van afstandsbediening

    ik heb een goedkope remote van 4 euro ofzo van ebay.
    Nikon D3300 Sigma 18-35 f1.8, tamron 90 f2.8, tokina 11-16 f2.8, tamron 70-300 f4-5.6, nikon 18-105

    Comment


    • #3
      Re: Smartphone app in plaats van afstandsbediening

      Cascable
      (enkel voor iOS)
      Nikon D750, 24-120mm F4, SB910

      Comment


      • #4
        Re: Smartphone app in plaats van afstandsbediening

        Qdslrdashboard.
        Sony, Nikon, Canon, met of zonder kabel, WiFi. Voor mij tot nog toe de beste.

        http://dslrdashboard.info/
        Last edited by Wim.Vanmaele; 6 oktober 2016, 20:04.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Smartphone app in plaats van afstandsbediening

          bestaat er zo een app voor een d500 ook ??
          bd0379be

          Comment


          • #6
            Re: Smartphone app in plaats van afstandsbediening

            Bedankt voor de reacties. Ik ga waarschijnlijk de Qdslrdashboard proberen, die lijkt het meest aan te sluiten bij wat ik zoek.

            @ tweetty : Ik geloof dat de meeste van dergelijke apps wel meerdere modellen aankunnen. Bij de nieuwigheden van Qdslrdashboard in de Appstore staat bijvoorbeeld "Support for Nikon D5/D500", dus ik vermoed dat jouw camera er ook mee aangestuurd kan worden. En bij Helicon Remote (die heb ik ergens anders op het forum gevonden) staat jouw camera ook bij de compatibele modellen.
            Rozemarijn

            Nikon D5300 + Sigma AF 18-300MM F/3.5-6.3 + Sigma 18-35mm F/1.8 + Tokina 11-16mm F/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Smartphone app in plaats van afstandsbediening



              Deze ziet er ook veel belovend uit.
              Flickr - 500 px

              Comment

              Working...
              X