Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grauwe ganzen vlucht .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Grauwe ganzen vlucht .




    Op de Lowlandfotowedstrijd vorig jaar was elke genomineerde foto onscherp en met veel beweging.
    Waarom ook eens niet proberen dacht ik .
    Een beetje artistiek zeg maar ;-)

    Een panning op 1/15sec






    MVG
    Johan

  • #2
    Re: Grauwe ganzen vlucht .

    Ja da's een hype tegenwoordig dat onscherpe
    Ik stelde me altijd de vraag als ik die beelden ziag of het ervoor gedaan is of gewoon een foute instelling
    Persoonlijk vind ik een tracking wel mooi maar er moet toch wel iets aan de foto echt scherp zijn
    Is uiteraard mijn persoonlijke mening hé
    Maar ne mens moet al eens iets anders proberen hé, het heeft wel iets

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Grauwe ganzen vlucht .

      Ja johan ik zag ook,dit soort fotos verschijnen in verschillende wedstrijden trouwens....niet echt men ding....terwijl ik me tecpletter zwoeg om men beelden zo scherp mogelijk,te krijgen....dacht ik dikwijls hoe is het nu mogelijk dat zoiets nu prijzen in de wacht sleept....ik vind dat tenminste de koppen hadden mogen scherp zijn....maar is natuurlijk ieder zijn meug....maar ik heb zoiets van ....dit kan iedereen....zelfs ik....heb er zo heel veel........

      Groetjes
      Freddy....
      Ps. Wie weet maandag in den hof....
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Grauwe ganzen vlucht .

        Tja, je ziet tegenwoordig niks anders meer. En soms vind ik het wel heel mooi.
        En het mag ook wel eens iets anders zijn, onder de noemer creatieve fotografie.
        Zelf ben ik hier voorstander van.
        Deze vind ik iets minder geslaagd, ( Sorry Johan..) maar toch de moeite om te plaatsen.
        En of ik die nu mooi vind of niet speelt geen rol, hoogstwaarschijnlijk zal hij maandag toch gewoon in de HOF staan...

        Groeten,
        Raf
        Instagram

        Comment


        • #5
          Re: Grauwe ganzen vlucht .

          Voor mij mag het Johan (ik heb trouwens veel van die foto's , moet ik nog eens in mijn archief duiken )
          Toch had ik liever gezien dat de onderste van de drie voorste ganzen, of de middelste, een beetje meer scherpte zou hebben.
          Groet Theo
          http://500px.com/diethe

          Comment


          • #6
            Re: Grauwe ganzen vlucht .

            Het verhaal achter de foto....;
            Vorige vrijdagmorgen had ik geen enkele file als ik naar Zeeland ging. Normaal is dat niet mogelijk. Vandaar dat ik veel te vroeg was .
            Het was nog donker.
            Mijn bedoeling was om in Wissekerke te beginnen met mijn ritje door Zeeland.
            In de hut aangekomen zag ik dat er heel veel grauwe ganzen de nacht doorgebracht hadden.
            Die vertrekken in groepjes bij het opkomen van het licht dacht ik.
            Ik had gemakkelijk op 10000 iso scherpe foto's kunnen maken maar daar heb ik er zo veel van.
            Vandaar dat ik besliste van te pannen op iso 400 en 1/15s.
            Bij ons in de fotoclub lachen we er altijd mee van "dat is een goeie voor lowland" ;-)

            Het is verdomd moeilijk om dit effect te bekomen. Ik heb 500 beelden gemaakt waar er maar een stuk of drie menselijk waren.
            Het probleem is dat die gansen niet allemaal dezelfde snelheid vliegen vandaar dat er hier ook maar twee kopjes scherp zijn.
            Alle kopjes scherp is niet of toch bijna niet mogelijk.

            Ik nodig iedereen uit om het eens te proberen .

            Het was dus zeker de bedoeling en heb de foto niet in showcase maar in beoordeling gezet.

            MVG
            Johan

            Comment


            • #7
              Re: Grauwe ganzen vlucht .

              Ik ken je goed genoeg Johan om te weten dat als jij zo'n foto plaatst het weldegelijk de bedoeling was om zo'n foto te maken
              Daarvoor hebben we al meer dan genoeg mooie perfecte plaatjes van je gezien hé.

              Ik doelde op die andere "fotografen" die nu overal en in elke wedstrijd opduiken met dit soort opnames.
              Ik stel mij bij die personen de vraag of het de bedoeling was of gewoon een foute instelling.
              Waarschijnlijk zullen er van beide soorten wel bij zijn.

              Ik nodig iedereen uit om het eens te proberen .
              Vroeger heb ik zo vele opnames weggesmeten, ik vond het toen moeilijk om een scherpe opname te maken
              maar als ik nog eens vroeg mijn bed kan uitgeraken (of bij donker weer) zal ik het eens proberen
              Zou eigenlijk wel leuk zijn moest er elke maand zo een idee geplaatst worden .... ach nee dat gebeurt al op andere sites toch

              ps voor een Lowland foto had er geen enkel kopje scherp mogen zijn hé

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Grauwe ganzen vlucht .

                op 1/15" - en waarschijnlijk met een teletoeter ?
                Heel knap resultaat hoor - respect
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: Grauwe ganzen vlucht .

                  Mooi shot en verdomd moeilijk op 1/15ste. Ik heb het eens geprobeerd bij een Ransuil in de vlucht. Maar dan vanaf een rijstzak wat het er niet makkelijker op maakte.
                  Mijn Sluiter was toen 1/100st een pak vlugger maar geen vloeiende tripod. Bij deze zal ik deze hier ook wel eens tonen. Het beeld is zeker geslaagd maar mocht iets scherper zijn op de kopjes imo. De achtergrond is ook wel fijn. Mooi probeersel en zeker voor herhaling vatbaar.
                  http://500px.com/lishapics

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grauwe ganzen vlucht .

                    Ik heb nog eens diep in mijn geheugen gekeken en dat voor alle zekerheid nog eens afgecheckt met het boekje van de laureaten van de Lowland Photo Contest en daar staan gewoon scherpe foto's in, hoor. Er zijn er twee met beweging met vogels en daar zit ook scherpte in het beeld en één zoomburst van vechtende mannetjesherten. Dus je statement boven de foto is niet helemaal correct, Johan

                    Desalniettemin houd ik van foto's met beweging (indien goed uitgevoerd) en zie ik hier ook scherpte in je beeld. Niet echt op het oog, maar dat is ook echt niet makkelijk. Wat mij betreft goed gedaan dus
                    Last edited by IngridVekemansPhoto; 9 oktober 2016, 16:51.
                    Ingrid Vekemans Photography
                    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                    http://www.ingridvekemans.com

                    Comment

                    Working...
                    X